Permalänk

Max klock?

Tjenare har lyckats klocka upp min Amd athlon 64 3800+ @2,4 till 2,76 ghz men där verkar det bli stopp:S jag kan klocka mer men när man kör cpu testet i 3D mark 05 så blir det grafikfel av den sorten att det flygande skeppet blinkar och försvinner.

Vad får ni upp era 3800+ i?

övriga komponenter finns i sign.

tacksam för alla svar..speciellt dem som gör att jag kommer lite högre:);)

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd

Permalänk
Vila i frid

Alla nyare 64'or brukar hamna runt 2600 - 2900, oberoende av modell.

Permalänk

men vad jag läst och hört så ska man komma upp i 3ghz med en venice propp? :S

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd

Permalänk

Jaa, en 3800+ borde kunne komma upp i 3Gz :P. Innan hade jag en hp, och den hade jätte problem med 3d-mark, och den hade 3500+. Men jag testade att ändra grafikkortets inställningar, och då blev 3d-mark's lagg historia

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk

okej:D..så det är alltså grafikkortet som "förstör":S?

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd

Permalänk

jaa, för mej va de det :S... tästa att mixtra med inställningarna, MAN AKTA SÅ ATT DU INTE GJÖR NÅGOT DUMT !!!

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk

okej..men vart gör jag det lättast? gör man det i bios?..eller vart ändrade du?

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd

Permalänk

Nää, jag hade nVidia 6600 GS :/. Med nVidia så har man en liten ikon vid klockan, men jag kan inget om "PowerColor Radeon X1950PRO 256 mb pc ie EXTREME Edition", Tyvärr. Testa att högerklicka på skrivbordet och väl sedan Egenskaper, tryck på fliken "inställningar" och välj "Avancerat". Där borde du finna något som man kan ändra i ditt Grafikkort. På denna datorn så står det "GeForce" i en flik högst uppe. Kolla om det finns något liknande om ditt Radeon vet ja !

Men se upp ! Ändra inte sånna inställningar som du inte alls känner till eller inte vet vad dom beyder.

Det går inte att ändra i BIOS:en !!!!

Lycka till !

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk

okej okej ska kolla detta sen då:)

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd

Permalänk

Okej då. Hoppas att det funkar !!

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk

Det finns ingen radeon flik:'(..men har en fråga till jag kan inte ändra mutitiple på mitt mobo det kanske också kan göra en del? det finns en grej jag kan ändra i bios och det är "load performance" och då ändras multitiple från 12 till 11,5 men det kanse går att ändra någon annanstans också? ska tillägga också att jag kna inte ändra något annat än volt i bios om jag loadar performance, så då måste jag använda ett klockningsprogram inne i wondows men å andra sidan kommer jag lite lite högre innan grafikfelen uppkommer..för klara jag max 2,7 nu kommer problemet runt 2,78-2,8ghz

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd