Windows Vista stannar upp

Permalänk

Windows Vista stannar upp

Jag har ett skumt problem med min Vista installation! Ibland, kanske ett par ggr om dan så fryser operativet och stannar upp i ca 30 sekunder! Ibland fastnar musen ibland inte, men det går inte att göra något. Jag har noterat att hårddisklampan lyser när detta händer. Efteråt så fungerar allt som normalt.

Nån som har liknande problem och kanske har löst det?

Sitter med P5W DH, Raptor 74 GB, ATI X1800GTO...

Permalänk
Medlem

svar

alltså min kompis hade samma problem fast med windows xp, det vi gjorde då var att vi dammsög hans cpu fläkt ordentligt och noga och lite runt omkring också. Gör det även på graffe fläkten

Visa signatur

Alice i underlivet
Me@hotmale.cum

Permalänk

Tack för svaret... men temperaturerna har jag stenkoll på så det är inte det

Byter nog tillbaks till XP, alldeles för mycket HW som inte funkar med Vista + en del andra buggar. Sen så har jag faktiskt inte märkt någon förbättring i hastighet och stabilitet jämfört med XP förutom att UI:t är lite snyggare. Väntar på SP1 istället.

Permalänk
Medlem

jag har samma problem med vista, dock ingen lösning...

Permalänk
Medlem

Ahhh.... Blir vansinng på detta vill juh så gärna köra vista men så mkt problem. Tex. Det som finns beskrivet ovan. Inträffar även när ja spelar, och då är det reset knappen som gäller, och det känns så där bra alltså. Blir nog tvungen att invänta ett servicepack. Sorgligt men sant.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem

Kör ni AHCI eller RAID? Isåfall troligen de drivrutinerna som spökar misstänker jag. Hade samma problem med min RAID array. Löste sig med nya drivrutiner från USBn vid installationen.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

Mmm kör AHCI men det finns inga drivisar annat än de som kom med vista vad jag vet. Har ett P5W mobo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindefors
Mmm kör AHCI men det finns inga drivisar annat än de som kom med vista vad jag vet. Har ett P5W mobo.

Jodå finns på Intels hemsida. Checka download center för ditt chipset (Intel 975x)

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Är P5W-DH Dlx 975XB eller 975XBX?

Mvh