Permalänk
Medlem

SonyEricsson K810i

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Någon som har nån idé om när denna lille goding kommer ut måhända?
Själv har jag hört både "Mitten av Mars" och "Slutet av Juli".

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med releasedatum mer exakt, det du säger är vad jag hört också.

Däremot har jag sett och känt på K810i och det är en schysst liten uppgradering mot K800i, med det största positiva på att kameraluckan nu är omarbetad så att den inte öppnar sig i fickan i tid och otid. Dessutom har hela mobilen blivit lite tunnare över just kameradelen. Blir nog en ny succe för SonyEricsson.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med releasedatum mer exakt, det du säger är vad jag hört också.

Däremot har jag sett och känt på K810i och det är en schysst liten uppgradering mot K800i, med det största positiva på att kameraluckan nu är omarbetad så att den inte öppnar sig i fickan i tid och otid. Dessutom har hela mobilen blivit lite tunnare över just kameradelen. Blir nog en ny succe för SonyEricsson.

Vad säger du om knapparna på den? ser inte helt bekväma ut, men ändå gör dom det:D

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

Då kanske du fotat med den oxå och kan uttala dig om kameran.
Vad jag förstått skall i alla fall programvaran vara förbättrad.

Permalänk
Medlem

Knapparna funkar utmärkt, inget att klaga på där, tillräckligt stora och med skön känsla.

Jag har fotat med den men hade inte möjlighet att spara ner bilder från den.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad prislappen kommer att hamna på ?

Permalänk
Medlem

Typiskt SE, pytteliten display, fattar inte varför dem är så snåla med displayerna...?

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teuby
Typiskt SE, pytteliten display, fattar inte varför dem är så snåla med displayerna...?

Vad ska du med en större display till? Se HDTV i widescreen? Väldigt lagom storlek för en mobil

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Vad ska du med en större display till? Se HDTV i widescreen? Väldigt lagom storlek för en mobil

Jag håller med, visst det är sexigt med stora maffiga displayer, men till vilket ändamål i exempelvis en sådan telefon som K810i? Jag ser bara inte behovet, och pytteliten är displayen ju absolut inte. Har själv W880i och på den är displayen mindre än på K810i, men det är inget problem.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Vad ska du med en större display till? Se HDTV i widescreen? Väldigt lagom storlek för en mobil

Vem njuter inte av en stor display? Som man kan använda till att tex kolla på sina bilder med, eller kanske surfa eller varför inte kolla på video? Tycker bara att SE är snåla med displayerna jämfört med konkurenterna. Annars verkar det var en fin lur, tuff knappsatts.

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teuby
Vem njuter inte av en stor display? Som man kan använda till att tex kolla på sina bilder med, eller kanske surfa eller varför inte kolla på video? Tycker bara att SE är snåla med displayerna jämfört med konkurenterna. Annars verkar det var en fin lur, tuff knappsatts.

Bilderna som man tar är väl mest till för att se på datorn, och video på mobil är överskattat (se ngn musikvideo ibland eller lite youtube)
jajaja

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teuby
Vem njuter inte av en stor display? Som man kan använda till att tex kolla på sina bilder med, eller kanske surfa eller varför inte kolla på video? Tycker bara att SE är snåla med displayerna jämfört med konkurenterna. Annars verkar det var en fin lur, tuff knappsatts.

Visst, större är ju trevligt men det har ju sitt pris med sämre batteritider exempelvis. Kolla på film är helt uteslutet på mobil anser jag oavsett displaystorlek, jag tycker inte displayen på min iPod G5 räcker till, än mindre en mobildisplay.

Jaja, smaken är som baken, om man inte gillar SEs "små" displayer kan man ju skita i att köpa telefonerna också...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Visst, större är ju trevligt men det har ju sitt pris med sämre batteritider exempelvis. Kolla på film är helt uteslutet på mobil anser jag oavsett displaystorlek, jag tycker inte displayen på min iPod G5 räcker till, än mindre en mobildisplay.

Jaja, smaken är som baken, om man inte gillar SEs "små" displayer kan man ju skita i att köpa telefonerna också...

Jag köper inte heller SE så, för att jag tycker att dem snålar ner på vissa saker Aja hoppas du är nöjd med den iaf.

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teuby
Jag köper inte heller SE så, för att jag tycker att dem snålar ner på vissa saker Aja hoppas du är nöjd med den iaf.

Jag är supernöjd med min W880i och var helnöjd med K800i också, liksom jag varit med de flesta av mina Ericsson/SonyEricssonmobiler sedan min första GH388 :). Sista Nokian jag hade som var riktigt bra var 6110.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

finns att boka på www.katching.se nu

Visa signatur

Vatten kyler bäst