Permalänk
Medlem

iTunes hittar inte iPod!

Vet nån vad det kan vara för fel om inte iTunes hittar min iPod? När jag kopplar in poden med firewire-kabeln händer det ingenting i iTunes, det brukar alltid plinga och komma upp att poden finns som extern enhet, men nu händer det ingenting. En gång kom det upp att det fanns en ny version till programvaran på poden som den frågade om jag ville hämta, m,en det stod fortfarande ingenting i iTunes om att poden var ansluten till datorn, skumt.

Däremot märker poden av att den är ansluten till datorn, för det kommer upp "koppla inte ifrån" på skärmen. Dessutom har det blivit fel på den, rätt var det var som jag spelade en låt började det låta väldigt konstigt, ungefär som om informationen mitt i låten hadde blivit förstörd eller ersatt med något helt annat och sen dess har jag inte fått den att funka, loggon visas hela tiden eller den där mappen som kommer upp ibland (vad betyder mappen och vad betyder det när apple-loggon är uppe?).

Jag skulle vilja återställa iPoden så att allt kan läggas in på nytt men vet inte om jag kan göra det eftersom iTunes inte hittar iPoden. För övrigt kör jag WinXP.

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

Prova att köra in floola (www.floola.com), alternativ ipod mjukvara. Den kan även reparera fel som har orsakats av itunes. Jag lyckades fixa min shuffle med den. Efter det bör den dyka upp i itunes där du kan välja att reparera den.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Medlem

Grejen är att jag inte kommer åt iPoden från Windows. Det kom upp en ruta förut som sa att den inte var formaterad, och nu när jag försöker gå in på den via utforskaren står det bara att den inte är tillgänglig. Och Floola säger att iPoden inte är ansluten.

Kan jag formatera iPoden från windows? Hur ska jag göra då för att det ska bli rätt och vilket filsystem ska det vara på den? Det är lungt med låtarna, dem fixar iTunes igen bara.

(Men lustigt att det står att iPoden inte är ansluten)

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

Hittade det här idag:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305204

Ett återställningsprogram som inte kräver itunes ...

http://www.apple.com/support/downloads/

här har du download länkarna, hoppas det fungerar ... jag antar att garantin gått ut annars kunde du ju lämnat in den på lagning?

EDIT: formatera som vanligt, fat32 antar jag att det skall vara?

Permalänk
Medlem

>> jag antar att garantin gått ut annars kunde du ju lämnat in den på lagning?

Nja, jag köpte den faktiskt på tradera, antar att jag får skulla mig själv... Desvärre blev det något fel i betalningen så jag fick inte paysongaranti som jag hade planerat att få. Direktlänken till payson som jag tryckte på i mailet från tradera verkade inte stödja paysongaranti utan bara ordna för en vanlig betalning, trotts att det stod i mailet speciellt att de rekomenderade att jag skulle betala med paysongaranti, precis intill länken. Skumt.

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

Har du provat med itunes återställningsverktygen? Annars får du väl höra av dig till försäljaren och säga det till honom, är han en vänlig själ så ger han väl dig tillbaka pengarna ...

Permalänk
Medlem

Antar att det där iPod-återställningsverkryget skulle vara bra, men jag har inte lyckats få ner det, verkar som att filen inte är tillgänglig just nu eller nått sånt ... är det nån annan som har problem med det med eller?

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriKri
Antar att det där iPod-återställningsverkryget skulle vara bra, men jag har inte lyckats få ner det, verkar som att filen inte är tillgänglig just nu eller nått sånt ... är det nån annan som har problem med det med eller?

Inga problem här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Inga problem här.

Nån som skulle vilja vara vänlig att ladda upp det på någon uppladningssida för jag får bara inte ner det här...

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriKri
Nån som skulle vilja vara vänlig att ladda upp det på någon uppladningssida för jag får bara inte ner det här...

Skicka mig din mail privat så mailar jag den ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruticus
Skicka mig din mail privat så mailar jag den ...

Nu har jag fått hem återställningsverktyget men den säger bara "Den anslutna iPod-modellen stöds inte av det här programmet." Jag antar att det inte finns något annat att göra än att formatera den? Hur var det nu, FAT32 eller NTFS? Kan ju pröva Linux också...

Tack för hjälpen alla i alla fall!

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk

garanti? funkade för mej

Visa signatur

Sweclockers är UNDERBART! =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinHulinder
garanti? funkade för mej

Tyvärr, har ingen garanti eftersom jag köpte den begagnad på tradera. Men jag antar att jag kan lära mig en sak av det här: Köp aldrig elektronik på tradera! Inte begagnad i alla fall. Hur som helst, jag har frågat p åjättemånga olika ställen men ingen visste säkert hur jag skulle göra. Till slut formaterade jag den i NTFS-format. iPoden svarade då på det och fungerar som den gjorde förut nu, bara att den hänger sig hela tiden, jag har tur om jag ens får en låt att spela färdigt innan den hänger sig. Så den är väl bara att kassera.

Nu har jag istället beställt en Creative Zen 4 GB som jag hittade på pricerunner och inte på tradera.

Hur tillförlitligt är det förresten att köpa av powersellers på tradera? Är det bra grejer de säljer? De är ju inte använda och så men får man garanti? Jag har sett en del "piratkopior" som powersellers säljer på tradera, d.v.s. modeller från midre kända företag som är gjorda för att likna t.ex. iPod nano men som ändå skiljer sig från dem. Är det nån som har köpt nån sån?

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk

Har du prova att göra en återställning genom att hålla in spec. knappar en viss tid? Löste precis en polares problem på det sättet, hans nano kunde bara laddas genom usb:n och inget mer.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61705

Permalänk
Medlem

Ja, play/pause- och menyknappen, det har jag prövat, det här var värre än vanligt så det funkade inte. Tack ändå.

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><