PS3, Wii + tillbehör från Kina

Permalänk
Medlem

PS3, Wii + tillbehör från Kina

HEj!

Ska snart fara till Kina närmare bestämt peking. Och undrar lite hur det är med spelkonsoler där, sägs att alla är mycket billigare där.

Och jag undrar vad det är som skiljer dessa konsoler från dem vi har i Sverige?
Går det tex att se alla blue-ray filmer?
Köpa spel från Kina och spela på ett PS3 som är köpt i Sverige?
Vad är det för region man ska köpa om man ska hämta PS3 eller Nintendo Wii från Kina och det ska fungera med allt som finns i Sverige ?

Fungerar alla tillbehör till spelkonsollerna lika bra som de Svenska? tex handkontroller, tangentbord, mus mm

Som ni ser har jag massor med frågor som jag skulle behöva få svar på innan Söndag.

Tack på förhand

mvh//Henrik

Visa signatur

/Gunsmoke

Permalänk

Har bara erfarenhet av ett PSP som är köpt i kina. Det är iallafall exakt samma som säljs här. Man fick mycket sämre tillbehör till pspt dock :/ Istället för en fin skyddspåse i tyg fick jag lite skummplast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
Har bara erfarenhet av ett PSP som är köpt i kina. Det är iallafall exakt samma som säljs här. Man fick mycket sämre tillbehör till pspt dock :/ Istället för en fin skyddspåse i tyg fick jag lite skummplast

Men hur fungerar det med spel och sånt som säljs i Sverige osv ? . Vad har du för beteckning på själva PS:et ? PAL ?

Visa signatur

/Gunsmoke

Permalänk
Medlem

PS3s spel är inte regionskodade, så du kan köpa dem var som helst i världen och spela på ditt svenska PS3. Blu-rayfilmer är dock regionskodade så de måste du köpa i Europa om du har en PAL maskin.
Wii är dessvärre helt regionskodad så du måste köpa PAL spel till din PAL konsoll. Tillbehör till Wii, typ wiimote och nunchuck, borde dock vara regionsfria men är inte helt säker.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
PS3s spel är inte regionskodade, så du kan köpa dem var som helst i världen och spela på ditt svenska PS3. Blu-rayfilmer är dock regionskodade så de måste du köpa i Europa om du har en PAL maskin.
Wii är dessvärre helt regionskodad så du måste köpa PAL spel till din PAL konsoll. Tillbehör till Wii, typ wiimote och nunchuck, borde dock vara regionsfria men är inte helt säker.

Okej men vad ska jag köpa för version av ps3 om jag köper det från Kina?
Och finns det flera olika Pal versioner ?

Visa signatur

/Gunsmoke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krulla
Okej men vad ska jag köpa för version av ps3 om jag köper det från Kina?
Och finns det flera olika Pal versioner ?

den enda andra PAL-maskin som finns än Europas är Australien. köper du i Kina så är det troligast en Japansk maskin. (NTSC alltså, och region A för BluRay och region 1 för DVD) spel är som sagt okodade. Kina har annars region 3, eller C och PAL.

om nu det mot all förmodan släppts en maskin i Kina så ursäktar jag dissinformationen, men vill då gärna ha en länk till bevis för det..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tillbehören fungerar i alla fall. Och region 1-spel är billigare än region 2 och dyker upp tidigare, så det kan man väl leva med.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Avstängd

Har du åkt till china ännu?!
Vad kostar en ps3 i Kina? Om den är exakt samma som här i Sverige får du KANSKE köpa en till mig också!

Permalänk
Medlem

Jag är i Kina o ett psp/ds kostar runt 800. 2800 för ps3 me 60 hd. Over and out

Permalänk
Inaktiv

Åh.. billigt.. nästan värt att resa dit och handla ^^

Permalänk
Medlem

Ska till Thailand i Jul.
Vart kan man kolla upp vad elektronik kostar där?
Eller har ni någon uppfattning om det?

Och vad ska jag hålla mig borta ifrån?
Är mest intresserad av PS3 och Wii

Permalänk
Sötast

Såna priser.... dreggel dreggel

Permalänk
Medlem

Det är inte så mkt billigare med teknik i thailand, men det går väl att fynda men skulle gissa på 5% billigare tops 10%. Malaysia istheshit, själv ska jag oxå till thailand, skönt o ligga på stranden o ta det piano. Vete fen vad jag ska köpa för roliga prylar i kina, dom har så mkt crap mp3 spelare kopior etc men något ska jag väl köpa, en usb liten extern HD 500 kr 160 gb kanske.