Permalänk
Medlem

dustin home + rma

Jaa vad ska man säga. Det är för sorligt.

För 5 veckor sen lämnade jag in mitt grafikkort på rma då det betedde sig märkligt och var helt klart trasigt.

Idag har jag inte hört mycket från dustin home mer än deras standard svar på e-posten.

(okej att de skickar till sin leverantör för felsökning men de kan väl f*n vara på dem lite).

Vad har ni för erfarenhet av dustin home och rma?

Det är sista gången jag handlar av dem pga denna urusla supporten.

Permalänk
Medlem

Re: dustin home + rma

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ

Idag har jag inte hört mycket från dustin home mer än deras standard svar på e-posten.

Klockan är ju bara 9:30, de började väl nyss att arbeta. Lite får du väl vänta xDD

Permalänk
Medlem

Re: Re: dustin home + rma

Citat:

Ursprungligen inskrivet av morango
Klockan är ju bara 9:30, de började väl nyss att arbeta. Lite får du väl vänta xDD

nu missförstod du mig.

Jag menar att idag, nu, under dessa veckor.

Har kontaktat dem varje vecka.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: dustin home + rma

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
nu missförstod du mig.

Nej då, du skrev bara på ett sådant sätt att jag inte kunde låta bli

De gånger jag har kontaktat Dustin så har det inte varit några problem att få svar, försvisso så har jag inte behövt göra någon RMA.

Har du bara mailat eller ringt också? Jag förespråkar att man ringer och för logg på när man vilka man har pratat med, det är enklare att klara upp missförstånd då.

Lycka till

Permalänk
Medlem

Ja, precis, ring och kolla vad som händer egentligen istället för att bara vara arg.

(Visst, jag håller med om att det borde gå lika bra att maila, men i praktiken händer det ofta mer när man ringer. Det är förstås inget som är begränsat till Dustinhome utan det gäller rent generellt.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Shit dustin har ju alltid haft bäst rma av alla när jag har haft problem (det var ju ett tag sedan senast så jag vet inte hur dustin home sköter det)...

Ring till dem då brukade allt lösa sej för mej!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Frågan är sen om det är dustins fel att en leverantör är sen med ersättningskortet / svaret från RMA:n?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Frågan är sen om det är dustins fel att en leverantör är sen med ersättningskortet / svaret från RMA:n?

Men man kan ju tycka att det ligger i deras (DH) intresse att se till att deras kunder är nöjda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Men man kan ju tycka att det ligger i deras (DH) intresse att se till att deras kunder är nöjda.

Vilket också är sant, men testa att ringa dem. Kan ha blivit fel någon stans vilket kan hända alla. Vet att mailkontakt mellan företag sällan fungerar bra, att ringa funkar bäst.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag fick en router utbytt. De skickade mig en ny innan jag hade skickat tillbaka den gamla. Det är jävligt bra!

Permalänk
Medlem

Ringde häromdagen och tydligen var kortet utbytt hos leverantören ute i europa och var på väg tillbaka till dustinhome. Så förhoppningsvis har jag det nästa vecka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Ringde häromdagen och tydligen var kortet utbytt hos leverantören ute i europa och var på väg tillbaka till dustinhome. Så förhoppningsvis har jag det nästa vecka.

Mjo, men dessa viftar i europa brukar gå snabbt. Är posten i sverige som kan sega ner leveranstiden något enormt. Tar 1dag för paketet att åka från UK till svenska gränsen, endag för tullen och sen 5dagar för att kunna hämta ut det i sthlm.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Idag, 2 månader minus någon dag har jag fått mail om att de har lagt en ny order, jag har fått postens kolli-id och kan följa paketet.

Alltså tog det 2 månader för mig att få ett grafikkort utbytt där man såg klart och tydligt att det var fel på det.

GJ dustinhome.

Får jag inte någon roligt medskickat i paketet blir det nog min sista affär med dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Idag, 2 månader minus någon dag har jag fått mail om att de har lagt en ny order, jag har fått postens kolli-id och kan följa paketet.

Alltså tog det 2 månader för mig att få ett grafikkort utbytt där man såg klart och tydligt att det var fel på det.

GJ dustinhome.

Får jag inte någon roligt medskickat i paketet blir det nog min sista affär med dem.

Ja, jag fick min hårdisk dagen efter min RMA. Behövde inte skicka tillbaka min gamla och allt gick som fina fisken för mig.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Ja, jag fick min hårdisk dagen efter min RMA. Behövde inte skicka tillbaka min gamla och allt gick som fina fisken för mig.

Sanslöst vad olika leverantörer till dem har olika policies.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Sanslöst vad olika leverantörer till dem har olika policies.

Mjo, hitachi disken var paj och kunde få en ny motsvarande. La dock till pengar för att få en 74gb wd raptor.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2