Permalänk

Zepto 6625WD, kan det va nåt...?

Hejs.

Som jag skrev i en annan tråd så var jag på gång att køpa en ny bærbar, och var intresserad av nuvarande Zeptoværstingen 6615WD.

Några jag surrat med om den datorn menade att den inte låg på topp i grafiken med det graffekortet den har.

Må så vara med det, men nu fick jag ju nyss nys om att Zepto har en efterføljare lurandes i kulisserna och som antagligen slæpps nu i Maj, næmligen 6625WD.

Jag har søkt runt lite på nætet och funnit lite information som gør att man blir rætt bløt på lilla hakan av dreggel...

Den blir en av de førsta lappisarna att ha stød før DirectX10, den har Nividia G8600 med 512Mb, HDMI och en massa annat gottis. Och fortfarande samma 15,4" vilket passar mig bra då det fortfarande ær hyfsat portabelt på flyget m.m.

Nu finns det ju infoluckor, så jag vore himla glad om någon som vet mer kan fylla i dessa.

Ær det fortfarande en normalmatt skærm eller har man gått øver till en helblank fan så man får speglingar i den så man blir tokig...?

Ær det likværdiga batteritider, eller har de blirivt bættre med nyare snålare teknik, eller sæmre då det ær æn mer prestanda?

Vikten fullknøkad med godis?

Prislæge packad som en halvværsting, med 2,0 Ghz, 2048 ram, 100/7200 HDD, Vista Home Premium och bæsta DVD-snurran och trådløsa m.m.?

Vill egentligen veta allt, och frestar det så tror jag attan i mig jag bestæller en.

MVH Tony

Permalänk
Avstängd

har haft en. blev på tok för varm efter man spelat ett tag, plus att kortet orkar inte spela dagens nya spel i den höga upplösningen. ska man ha en sånn skärm och är ute efter att spela med max grafik, köp en bärbar dator med rejält kort i (då kan du köra spelen i ex 1680 x 1050), men visst ska du inte spela nya spel på den, eller nöjjer dig med att sänka upplösningen, köp den.

Permalänk
Medlem

jag tror inte många här vet något om den nya 6625WD

på notebookreviews forum för Zepto finns en tråd om deras nya. Där finns nog all information som släppts hittills

Eftersom i princip ingen sett den är det svårt att veta hur skärmen är osv

Permalänk
Medlem

Hmm, undra vad prislappen landar på..

Är rätt sugen på 6615WD just nu, men om man får veta priset så kan man ju vänta!

Permalänk
Medlem

Har också tänkt köpa en 6625wd, fattades bara dvi annars hade jag nog redan haft en hemma. Skönt att det kommer en uppgradering på den!

En annan sak jag funderat på om det är värt att ta en 7200rpm hd på 100gb eller 5400 på 160gb, märker man så stor skillnad egentligen.

Vad är det för skillnad på www.zepto.se och www.zeptoexperten.se ?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Finns i konfiguratorn på svenska siten fr.o.m idag...

http://www.zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=636

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem

Frågan är när de kommer med HDMI istället för S-video ut...

Den har verkligen allt jag vill ha, ok grafikkort, hög upplöst skärm, förhållandevis liten med sin 15" skärm. Nån som vet om den har DVI eller VGA nu?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

det är s-video än så länge, men kommer senare förmodligen ha HDMI som jag förstått det

VGA ut, ej DVI

Permalänk
Medlem

yupp kommer med hdmi i slutet av sommaren

kan tipsa om: http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=1032
för mer info om dem kommande modellerna