Permalänk

Itel i Lund

Är butiken i konkurs? Det stod länge om att de skulle fixa hemsidan med betalning via sajten men nu kommer jag inte in öht?

www.itel.se

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Fungerar fint.

Permalänk
Medlem

Funkar bra här med.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Avstängd

Icke här

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Funkar inte här heller, vare sig i Firefox eller IE. Vore synd, det är en riktigt bra butik med bra priser för att vara "fysisk". Man kanske ska kolla in där imorgon på väg till jobbet.

Permalänk

Från min hemdator funkade det inte men här på jobbet så kan jag komma in nu. Sajten är som vanligt men varför tar det så lång tid för webbshoppen att implementeras?. För tre veckor sedan snackade jag med säljaren där och han sa att webbshoppen ska vara färdig om en vecka. Nåväl det behöver inte betyda någonting.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/itel.se/www/includes/classes/dbObject.class.php on line 40
Unable to connect to database.
-----------------

Ovanstående får jag när jag går in på deras hemsida så nått mystiskt är det iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/itel.se/www/includes/classes/dbObject.class.php on line 40
Unable to connect to database.
-----------------

Ovanstående får jag när jag går in på deras hemsida så nått mystiskt är det iaf.

Jag får samma meddelande från min dator hemma men inte på jobbdatorn(2,5 km därifrån)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Fungerar helt perfekt för mig & pratade med ägaren senast för ett par timmar sedan.. jag _VET_ att dom inte är i konkurs.. snarare tvärtom.. han har växtkänningar.

En ny websida är på gång har själv sett den, ser väldigt fin ut ... men varför den inte implementerats ännu vet jag inte.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Fungerar helt perfekt för mig & pratade med ägaren senast för ett par timmar sedan.. jag _VET_ att dom inte är i konkurs.. snarare tvärtom.. han har växtkänningar.

hehe låter bra:-) Däremot tänker jag inte köpa dator hos honom om han inte sänker priset på C2D E6600. 2850kr är 500kr för mkt. En hundralapp till och jag får E6700 på Komplett.se Dessutom saknar jag moderkortet Asus P5B Deluxe i sortimentet.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
hehe låter bra:-) Däremot tänker jag inte köpa dator hos honom om han inte sänker priset på C2D E6600. 2850kr är 500kr för mkt. En hundralapp till och jag får E6700 på Komplett.se Dessutom saknar jag moderkortet Asus P5B Deluxe i sortimentet.

Kommer att framföra det till honom.. sen vet jag att han läser på forumet...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Jag får samma meddelande från min dator hemma men inte på jobbdatorn(2,5 km därifrån)

Funkar nu så antagligen höll dom på med websidan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Kommer att framföra det till honom.. sen vet jag att han läser på forumet...

hehe nja nu är det inte utpressning jag utövar;-) Jag har liksom de flesta andra mkt postiva erfarenheter av Itel och dess bemötande. Däremot har jag en rolig erfarenhet som kunde varit hämtad ur en Monty Python sketch. För ett par år sedan skulle jag köpa en hårddisk(200Gb) där och jag var ute efter en så tyst hd som möjligt. Itel hade då Samsung och Seagate att välja på så jag frågade säljaren vilken av dessa två var tystast. Han sade att det kunde han inte svara på eftersom båda var lika tysta. Jag frågade honom en gång till vilken som han uppfattade var tystast och jag fick samma svar igen. Jag valde då Seagate(eftersom jag hade en sådan innan och var nöjd med dess ljudnivå). När jag skulle betala säger han: "Samsung-diskarna är nog tystast" utan att verka vitsig eller skämtsam. Jag log inombords och tyckte upplevelsen var bisarr men jag sitter nöjd med min Seagate hd fortfarande:-)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Samsung diskarna är tystare men vibrerar mer än seagate.. så monterade i ett chassi så blir seagate tystare fastän samsung är tystare, lite bissart men jag har erfarenhet av detta fenomen, bissart som sagt.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

[OffT] Jag har inte haft en Seagate på ett tag, men har man ordentlig upphängning med gummikuddar (a la P180) så är Samsung underbara. Jag har 2 st i burken och jag kör dem knappt ens vid full rulle. Däremot låter min WD Raptor som en cirkelsåg när den sätter igång

Permalänk
Medlem

Sen kan man ju undra hur ni definerar "fungerande sida"...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodik
Sen kan man ju undra hur ni definerar "fungerande sida"...

Jag har ingen bra definiton. Däremot är Itel-sajten inte speciellt vacker för närvarande men det kommer nog bli bättre med tiden. Det står i infot att de kommer att jobba med hemsidan under året.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Däremot är Itel-sajten inte speciellt vacker för närvarande

Kan jag hålla med om, men den är iaf. fri från en massa flashigt nonsennonsens.. om man nu vill säga något positivt.. & det vill jag naturligtvis.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Itel är najs. Handlar ofta i butiken. Sålänge man vet vad man ska ha så är allt lugnt

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Kan jag hålla med om, men den är iaf. fri från en massa flashigt nonsennonsens.. om man nu vill säga något positivt.. & det vill jag naturligtvis.

hehe jag menade inte att den var ful i originalversionen(dvs innan jag startade denna tråd). Jag gillar inte heller lull-lull och reklam-pop. Det jag menade att den är inte speciellt snygg i den nuvarande icke-färdiga utformningen. Det är möjligt att vi ser olika saker när vi skriver www.itel.se. Jag ser rubriken "produkter" och sedan följer klickbara länkar till komponenter i en lång rad neråt i vänsterkanten och det man klickar på måste man skrolla längst ner för att se skiten. Dessutom kan man i pc-konfiguratorn inte välja bort "tangentbord+ mus+musmatta+högtalare" för 130kr. Visst, 130 kr är inte mkt i sammanhanget men varför ska jag tvingas till undermåliga komponenter när jag inte vill ha det?

Nu är sidan som sagt inte färdig så jag kommer inte stressa med datorköpet*. Däremot är jag positivt överraskad att P5B Deluxe finns i sortimentet:-)

* sidan fluktuerade tillbaks till innan ombyggnaden för ett par timmar sedan där priserna var högre än nu, hehe det är inte lätt med implementering:-)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

"Domänen är parkerad eller ligger på webbhotell hos Crystone." ?

Permalänk

Nu verkar allt funka och priserna är sänkta på processorerna och dessutom har de C2D E6700 i sortimentet, mkt bra

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Tänk vad ett par ord på ett forum kan åstadkomma?

Fungerar perfekt i firefox nu.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Itel is the shit

EDIT:
ooh såg nu att det var lite redesign på sidan. Det enda jag tycker om är huvudmenyn som är ganska elegant tillsammans med undermenyn.

Men om jag inte misstar mig kommer den förändras ytterliggare?

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte så mycket om designen på en sida utan tittar mer på att den är funktionell dvs lätt att orientera sig i för t.ex köpvilkor. kontakta oss mm köpinformation än en flashig överstylad sida.

+ för produktbilder och produktinformation alt att man har direktlänk till producenten så man kan se egenskaper lätt som på t.ex nätagg där det idag är intressant bl.a vad den ger på 12V i ström mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Bryr mig inte så mycket om designen på en sida utan tittar mer på att den är funktionell dvs lätt att orientera sig i för t.ex köpvilkor. kontakta oss mm köpinformation än en flashig överstylad sida.

+ för produktbilder och produktinformation alt att man har direktlänk till producenten så man kan se egenskaper lätt som på t.ex nätagg där det idag är intressant bl.a vad den ger på 12V i ström mm.

Så sant så sant så.

Men jag tror att för att locka nya kunder som kommer till ens sida bör sidan se professionell ut. Enligt min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Itel is the shit

EDIT:
ooh såg nu att det var lite redesign på sidan. Det enda jag tycker om är huvudmenyn som är ganska elegant tillsammans med undermenyn.

Men om jag inte misstar mig kommer den förändras ytterliggare?

Japp, den kommer att uppdateras.. om jag förstod det rätt så råkade webhotellet peka om till den nya sidan lite tidigare än vad som var menat därför blir det lite uppdateringar hela tiden.. som ni märker visas priserna ex. moms just nu & visas först ink. moms när man går in på själva produkten.. men det arbetas på det..

Edit: Åtgärdat.. nu kan man välja om man vill visa bilder & om man vill se priser ink. eller ex. moms.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Måste säga att Itel är en av de absolut bästa butikerna jag handlat i när det gäller datorprylar. Framför allt bra service och inga som helst problem med att få hårdvara utbytt direkt vid eventuella problem.

Itels stora problem är dess butiksyta och att det är alltid förmånga kunder just när jag skall handla där

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk

Instämmer i hyllningarna för Itel. Eftersom representanter för Itel läser forumet här så kan jag upplysa om ett litet stavfel som har smugit sig in i pc-konfiguratorn och det är "ljudkort" som är felstavat(det står "ljuskort" nu).

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]