Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Hedersmedlem

2 riktigt snygga vista theman

http://www.e-series.org/archives/331#more-331

Permalänk
Medlem

Passar de till N95?

Permalänk
Medlem

Det finns en ny mjukvara. v11.0.026, men den är visst inte till för den svenska marknaden.... Skulle vara bra att veta om den funkar i teliabrandade N95 här.....

har sökt efter v11.0.026 på google....finns massor att läsa där...

Till er som vill ha andra teman i luren... besök
www.zedge.no
Där finns mycket häftiga teman....

Permalänk
Medlem

rejsbo > Den versionen är visst tillgänglig för svenska N95:or - jag har den själv i min - men det fungerar bara för "unbrandade" telefoner. Telia har en egen version av mjukvaran, så det är tyvärr bara att vänta tills Telia släpper en ny version. Kan dröja en stund...

Annars kan du ändra produktkoden på din N95 med NSS och få nokias uppdaterare att tro att du har en icke-telia lur. Googla och se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiger79
Passar de till N95?

ja

en annan: http://www.mmcforums.net/forum/Kikinda-Theme-dl-489.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxygenic
rejsbo > Den versionen är visst tillgänglig för svenska N95:or - jag har den själv i min - men det fungerar bara för "unbrandade" telefoner. Telia har en egen version av mjukvaran, så det är tyvärr bara att vänta tills Telia släpper en ny version. Kan dröja en stund...

Annars kan du ändra produktkoden på din N95 med NSS och få nokias uppdaterare att tro att du har en icke-telia lur. Googla och se

Hur gör man för att ändra produktkoden ???

Permalänk
Medlem

ändra :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxygenic
rejsbo > Den versionen är visst tillgänglig för svenska N95:or - jag har den själv i min - men det fungerar bara för "unbrandade" telefoner. Telia har en egen version av mjukvaran, så det är tyvärr bara att vänta tills Telia släpper en ny version. Kan dröja en stund...

Annars kan du ändra produktkoden på din N95 med NSS och få nokias uppdaterare att tro att du har en icke-telia lur. Googla och se

fråga: pajar man 24 månaders garantin då, eller är det helt riskfritt? kan man ev
byta tillbax produktkoden....

Visa signatur

E8500@4Ghz- Ga-X48-Ds5 - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF - 4096MB@1066Mhz(CL5-5-5-15) - XFXGeForce8800GTX@690*2116/1490 - X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty - 2x Raptor35Gb Raid0 - Samsung250Gb - Samsung500Gb - Nec3550 - AntecP180 - Seasonic X900w - Noctua NH-U12P - Win7-64ult :: 3dMark06 13911 :: SuperPI 1Mb 11.756s :::.

Permalänk
Medlem

Ush vad det värker i kroppen jag vill så gärna ha en.

Men ekonomin e i botten denna månad.

Men snart hoppas jag att jag kan byta ut min n80

Permalänk
Medlem

jag har haft min i ca en månad nu och har redan börjat få mjukvare problem.

den brukar starta om sig själv och ar 4:e samtal så hör bara jag den jag ringer och den jag ringer hör inte mig. ganska så störande. har aldrig tappat den eller liknande.

ska lämna in min hoppas jag får en ny direkt, löser säkert inte äns problemet.

jag behöver den där nya mjukvaran!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X @ 3,6 GHz | GeForce GTX 1070 Aorus 8GB| Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 MHz C15 (2x8 GB) | MSI B450 TOMAHAWK MAX Moderkort | Corsair PowerSupply TX550 550W 80 Plus GOLD | Fractal Design Define S | Samsung 970 EVO Plus SSD M.2 2280 - 500GB | Windows 10 Home 64-bit

Permalänk
Medlem

Har nu testat gps:en på allvar efter att ha varit i Danmark ett par dagar. Måste säga att jag är mkt imponerad; den hittade snabbt satelliter (även under färd), hittade alla adresser jag sökte, och den tappade aldrig kontakten med satelliterna. Klart godkänd.

Ett minus är dock att kartan inte snurrar så att den följer färdriktningen, utan den pekar alltid mot norr. Nån som vet om man kan ändra på detta?

Permalänk
Hedersmedlem

kartan snurrar endas vid "röstnavigering via rutt" dvs den betalda versionen

Permalänk
Medlem

ok. Men det kan jag nog leva med ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiger79
Har nu testat gps:en på allvar efter att ha varit i Danmark ett par dagar. Måste säga att jag är mkt imponerad; den hittade snabbt satelliter (även under färd), hittade alla adresser jag sökte, och den tappade aldrig kontakten med satelliterna. Klart godkänd.

Ett minus är dock att kartan inte snurrar så att den följer färdriktningen, utan den pekar alltid mot norr. Nån som vet om man kan ändra på detta?

Hur får man skärmen att vara tänd när man kör med GPSen (utan att betala)
Min slocknar efter nån minut...

Lundis

Permalänk
Medlem

Har också problem med att min mjukvara strular, slår av sig ibland och tappar mikrofon under samtal.

Dessutom hittar inte mediespelaren många av låtarna jag lagt in på minneskortet.. Filhanteraren hittar och kan spela upp dom därifrån men
vill ha alla i biblioteket.

Nån som anar hur jag löser detta..?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris25
Har också problem med att min mjukvara strular, slår av sig ibland och tappar mikrofon under samtal.

Dessutom hittar inte mediespelaren många av låtarna jag lagt in på minneskortet.. Filhanteraren hittar och kan spela upp dom därifrån men
vill ha alla i biblioteket.

Nån som anar hur jag löser detta..?

du måste välja o "uppdatera" musikgalleriet varje gång du lägger till nya låtar

Permalänk
Medlem

någon som får detta problem när man försöker updatera telefonen:

"nokia service layer host har stött på ett problem och måste avslutas"

sen står den i idetifierar mobil läge hur länge som hälst och inget händer.

?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X @ 3,6 GHz | GeForce GTX 1070 Aorus 8GB| Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 MHz C15 (2x8 GB) | MSI B450 TOMAHAWK MAX Moderkort | Corsair PowerSupply TX550 550W 80 Plus GOLD | Fractal Design Define S | Samsung 970 EVO Plus SSD M.2 2280 - 500GB | Windows 10 Home 64-bit

Permalänk
Medlem

Har hört att TomTom kommer med mjukvara som ska stödja N95s inbyggde GPS. Vet dock inte när det kommer.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

www.navigon.com mjukvara ska tydligen vara på gång så att den funkar med N95

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
du måste välja o "uppdatera" musikgalleriet varje gång du lägger till nya låtar

tack för snabbt svar men det är inte det.. försöker men det funkar inte! ofta så vill den helt enkelt inte uppdatera, mätaren går men uppdaterat = 0 hur länge som helst.. måste ta ur batteri och prova igen.

läste i hjälp att vissa filer kan vara skyddade och inte kunna spelas. Ska dock försöka formatera om kortet.

Måste ALLA ljudfiler visas i biblioteket?

tappar jag allainställningar och sparad data i telefonen när jag uppdaterar programvaran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris25

tappar jag allainställningar och sparad data i telefonen när jag uppdaterar programvaran

Du rekomenderas att säkerhetskopiera all data till minneskort när du uppdaterar, allt återställs nämligen i telefonen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundis68
Hur får man skärmen att vara tänd när man kör med GPSen (utan att betala)
Min slocknar efter nån minut...

Lundis

inställningar, allmänt, bakgrundsbelysning, alltid på, sen funkar det

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

..finns det något alternativ till Nokias inbyggda musikspelare? nån som har något/några förslag till en alternativ musikspelare ?

Någon som vet någon/några bra sajter till att hitta program till N95:an?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Visa signatur

E8500@4Ghz- Ga-X48-Ds5 - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF - 4096MB@1066Mhz(CL5-5-5-15) - XFXGeForce8800GTX@690*2116/1490 - X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty - 2x Raptor35Gb Raid0 - Samsung250Gb - Samsung500Gb - Nec3550 - AntecP180 - Seasonic X900w - Noctua NH-U12P - Win7-64ult :: 3dMark06 13911 :: SuperPI 1Mb 11.756s :::.

Permalänk
Medlem

AARGH!

Köpte min telefon igår men ska nog lämna in den, stör mig otroligt på att slidern glappar så mycket och så dålig byggd. Jag mennar glappar den nu hur tror du den blir om 1 år eller nått

Permalänk
Medlem

Kan man ha MSN i N95an?

Permalänk
Medlem

Nu har jag oxså köpt en N95.

Vilken skillnad på den och min gammla n80.

Permalänk

Jag undrar hur mycket brus ni får när ni spelar mp3or i musikspelaren. Det är så pass mycket hos mig så jag riktigt stör mig på det. Spelar jag ljudet på 10% så hörs det ibland även under låtarna och inte bara när det är tyst. Jag använder ett par in-ear-lurar (av bra kvalité) direkt inpluggade i mobilen.

Och ja - man kan ha MSN i mobilen. Iaf om den är brandad hos 3.

Permalänk
Medlem

Hej Svej!
Har haft min n95 nu i en vecka och är mycket nöjd!!
+knappt nått glapp
+snabb i menyerna
+mycket bra bilder (video)
+Gps funkar mycket bra
+för fjärren
+ för allt övrigt lull lull

- botar om ibland när man pressar den
- "sådär bra" lurar
- ej full ver av simpelcenter
- Telia låst, så komer inte åt nya firmwaren ;((

Är det någon som har fått fildelning över w-lan att funka? Jag försöker med Media home server (simplecenter). Simplecenter hittar N95an och de jag delar, men det går fan inte att överföra åt nått håll. Har testat alla möjliga inställningar.
Hittar även inga enheter från lurenns /galleri/hemnätverk, bara står (tom) & står å söker!!
Har lusläst på simplecenters hemsida (forum) utan att lyckas.

Har inga brandväggar alls + UpNp igång + Port Forwarding / Port Triggering?

SNÄLLAnågon som kan hälpa mig eller berätta om det funkar för er, det var ju så lätt med N80 & N93an?

Mvh RAGE

Visa signatur

E8500@4Ghz- Ga-X48-Ds5 - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF - 4096MB@1066Mhz(CL5-5-5-15) - XFXGeForce8800GTX@690*2116/1490 - X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty - 2x Raptor35Gb Raid0 - Samsung250Gb - Samsung500Gb - Nec3550 - AntecP180 - Seasonic X900w - Noctua NH-U12P - Win7-64ult :: 3dMark06 13911 :: SuperPI 1Mb 11.756s :::.

Permalänk
Hedersmedlem

någon som vet om telefonen drar mer batteri om man väljer o alltid ha GPRS kontot "online" hela tiden ISTÄLLET för "vid behov"??

Permalänk

Har nu använt min mobil ca 1 vecka o jag är nöjd med den förutom att den kopplar ner mig mitt under samtal!!! Igår fick jag ringa upp 3 gånger innan jag han prata klart och ljudet när man pratar är inte helt bra det heller :(:( Fler som har samma problem?

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li