Permalänk
Medlem

Kyla 2 burkar med 1 vattensystem?

Hej vad skulle krävas för att kya 2 st burkar med c2duo 6420@3gig och 8800gts oklockade + ialf 1 nordbrygga, finns det någon möjlighet att göra detta? skulle tänka mig att bygga pump/radiatorer i en separat låda.

Permalänk
Medlem

Det är inga problem att fixa, det som behövs är:

En 3x120mm radiator, 2st pumpar, 2st cpu-block, 2st gpu-block, 1 nb-block, massa slang samt en tank. Anledningen till att jag valde 2st pumpar är för att jag skulle köra med 2st separata kyl-slingor. En för vardera dator.

2st 2x120mm radiatorer kanske skulle vara lite smidigare för att undvika y-anslutningar.

Permalänk
Medlem

tja låter kanske inte så dumt, men jag villse komma så billigt undan som jag kan, det du skriver är ju 2 system som jag skulle kunna bygga in i vardera dator, hade tänkt mij 1 av allt utom då kylarna.

Permalänk

Det är väl bara att se till att knyta samman slingan mellan datorerna och se till att ha tillräcklig kylning av vattnet. Varför skulle det inte gå?!

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Det är fullt möjligt att ett lättare system går att seriekoppla, fast då krävs det lite mer av pumpen, alternativt två pumpar, för att orka få runt vattnet. En möjlig koppling kan vara till exempel:

pump1 -> nb1 -> cpu1 -> gfx1 -> cpu2 -> gfx2 -> radiator -> pump1

Jag är osäker till om en vanlig pump och radiator skulle klara av detta, men en större radiator samt en kraftig pump borde klara av det.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk

Mmm.. 1st pump samt 1st radiator är möjligt att få till med 1st slinga, fast pumpen måste då vara väldigt kraftig och av detta får vi högt brumande ljud vilket man nog inte vill ha, därav anledningen till att 2st medel-pris pumpar sköter detta aldeles utmärkt.

Radiatorn ska vara Trippel utan tvekan, en bra sådan också med gärna fläktar på både ena och andra sidan för att påskynda värmeavledningen bättre. PA120.3 ser jag nog som ett utmärkt alternativ.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Eftersom du tydligen inte ska flyta datorerna så mycket vore det rent korkat att inte köpa en radiator från skroten flera ggr större för mindre pengar. Pump går o fixa väldigt starka o tysta från akvarier affärer dock bara dränkbara pumpar

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Någon som kan föreslå vilken typ av kylare man ska skaffa från skroten/bilhandlaren för att passivt kyla ett 250-300w system?

Funderar på ett system med en Laing DDC pump som ska kyla GPU/CPU och eventuellt nordbrygga beroende på vilket moderkort jag skaffar. Räknar med att skaffa en quadcore och ett dx10 grafikkort efter sommaren. Alla tips emottages tacksamt.

Permalänk
Medlem

vilket som ^^ nä men en så stor som möjligt om den inte står undanjömd så ska den troligen va snygg med

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Vad kör du själv med för radiator (står custom passiv kylare i din sig)?