Permalänk
Medlem

fps problem..

hej, jag har fortfarande problem med min dator 1.5 ghz p4, asus p4t-e (lr nå sånt), rambus 768ddr (400mhz) , Geforce 3 64mb, nätagg. 400w.. datorn är 6år gammal och exempelvis cs har alltid funkat förut.. dock får jag aldrig högre än 60 fps . och har gjort "fps_max 100" i cs consolen.. men inget resultat.. jag blev chockad när "doom95" laggade..
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

testat att rensa datorn?
Defragmentera hårddiskarna?
Köra ad-aware och virus scanner?
Var det länge sedan du formaterade datorn?
Drivrutiner?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

alltså, jag tror det är nåt annat för.. jag skannade datorn igår. den hittade inget, formaterade hårddisken i år. d måste vara nåt annat, har senaste drivrutinerna till geforce kortet.

Permalänk
Medlem

stäng av v-sync så löser det ditt problem

Permalänk
Medlem

lol, d inte det.. när jag startade upp datorn så stod d (inte på windows) att jag hade nå virus sen blinkade det upp i 1 sek vad d hette, d stod nånting om nå "chipawayvirus", jag har alltid misstänkt nåt virus men mitt "f-secure" har inte hittat nått.. jag skannade med "counterspy" och efter en 20000 filer så startade datorn plötsligt om.. kanske ska lämna in datorn hos nån?

Permalänk

I CS SKA DU HA MAXFPS_101, testa att formatera om datorn igen, bara för att den är formaterad i år betyder inte det att den är felfri... Chipawayvirus är ett virusskydd som är inbyggt i bios och som skyddar bios mot att skrivas över av nåt elakt program.. när du formaterar ska du dra ut internetsladden och inte koppla in den för ens du har installerat antivirus. Kör microsoft update ända tills det inte finns några flera uppdateringar

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

nej tyvärr.. det hjälpte inte.. den ligger fast på 60fps i half-life och cs..