Permalänk
Medlem

Visa Era Moddade/Byggda Datorbord!!!! =)

Hej Hopp,

Är det någon/några som har moddat eller byggt egna datorbord?
Det är något jag skulle vilja se här på forumet Om ni har nå ögongodis
kan ni väl lägga upp lite bilder.

Tackar bockar

Visa signatur

Asus P5L | Intel E6600 @ 3,0 | ATIX1950XTX | 2GB Corsair PC5300|Chieftec 560W | Samsung 225BW
% man: why did you get a divorce?
man:: Too many arguments.

Permalänk
Medlem

http://www.flypicture.com/display/MTk4OTg5

lite stökigt bara ;P

Jävligt najs med stoort datorbord. Nu får min tv plats på det. Är runt 130*80. Om inte längre.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk

Är själv utsedd till titeln ByggarN på LAN, bygger alltid min egen plats av sådant som finns att tillgå.

Den absoluta klassikern är väl när man hänger av en dörr och lägger över två fulltowers, ibland med några böcker imellan för att få jämn höjd, perfekt bordsyta för 2-3 personer.

Räknas det som modda om man fyllt bordet med teknikprylar? (kan ta en bild om det räknas)

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Är själv utsedd till titeln ByggarN på LAN, bygger alltid min egen plats av sådant som finns att tillgå.

Den absoluta klassikern är väl när man hänger av en dörr och lägger över två fulltowers, ibland med några böcker imellan för att få jämn höjd, perfekt bordsyta för 2-3 personer.

Räknas det som modda om man fyllt bordet med teknikprylar? (kan ta en bild om det räknas)

Det finns inge rätt eller fel Tänkte att det kan vara kul och se vad andra har för kul kul grejjer . Ja! det skulle vara kul o se din moddning

Visa signatur

Asus P5L | Intel E6600 @ 3,0 | ATIX1950XTX | 2GB Corsair PC5300|Chieftec 560W | Samsung 225BW
% man: why did you get a divorce?
man:: Too many arguments.

Permalänk

Ok ni får skylla er själva för här kommer den då:

>HÖGUPPLÖST<

Ja, saker finns det där, kan ju alltid leka små gissningslekar, typ hur många hårddiskar finns det på bilden? Eller hur många kylare? Eller varför inte, vad är den där skumma annordningen som står längst till vänster i bild?

[EDIT]
Hittade 11 HDD's som är med på bilden, 8st kylare om man räknar med den som är monterad på ett grafikkort.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Slängde på en större spånskiva på mitt bord för att få plats me alla saker, klädde det sen i marmorfilm, hur nice som helst!

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Lite dåligt med ljus i rummet för att fota med mobilen

Permalänk
Medlem

Lite stökigt i rummet när jag testade programmet för att göra panoramabilder.

http://stoneman.se/Bilder/Data/Datorrum/DatorrumPanorama.JPG

Man ser väl inte direkt vilka moddar jag gjort, vilket är meningen.
En av dem är att borra hål precis bakom monitorerna för kablarna. Samma sak vid tangentbordet.
Sedan ser man den lilla träskiva till vänster som "binder ihop" de två skrivborden.
Det ligger en bunt med tidningar på den.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Rätt fina bilder MERA MERA

Visa signatur

Asus P5L | Intel E6600 @ 3,0 | ATIX1950XTX | 2GB Corsair PC5300|Chieftec 560W | Samsung 225BW
% man: why did you get a divorce?
man:: Too many arguments.

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord

Hela bordet är hemmabyggt.

EDIT: Det är en gammal digtalkamera som har en slutartid på allt för mycket. Nästan allt blir suddigt.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

jag diggar )ExecutoR( och Josasps workplace riktigt hårt:D
men kanske borde städa lite:P??

min arbetsplats vill ni inte se.. lånar mors för tillfället
då ja inte har en dator på rummet :(..
men kan ju langa upå bilder iaf på nåt gratisställe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Slängde på en större spånskiva på mitt bord för att få plats me alla saker, klädde det sen i marmorfilm, hur nice som helst!

Urläckert må jag säga

Permalänk
Medlem

vad ska man köra för os på en sådan dator tycker ni??

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackiz
vad ska man köra för os på en sådan dator tycker ni??

Nu får du nog förklara vidare eller har du bara postat fel?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

hahaha

råkade hamna i fel tråd.

sorry.

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
jag diggar )ExecutoR( och Josasps workplace riktigt hårt:D
men kanske borde städa lite:P??

min arbetsplats vill ni inte se.. lånar mors för tillfället
då ja inte har en dator på rummet :(..
men kan ju langa upå bilder iaf på nåt gratisställe

Jag städade hela skrivbordet för 2 veckor sedan, men det blir endå likadant på ett par dagar, så det känns inte som man har orken. Kan tillägga att resten av rummet ser ungefär likadant ut. Kommer nog städa ordentligt nu då vi ska tränga in oss 6 pers i mitt rum och lana hela långhelgen, så då har man väl lite motivation ivf.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Jag städade hela skrivbordet för 2 veckor sedan, men det blir endå likadant på ett par dagar, så det känns inte som man har orken. Kan tillägga att resten av rummet ser ungefär likadant ut. Kommer nog städa ordentligt nu då vi ska tränga in oss 6 pers i mitt rum och lana hela långhelgen, så då har man väl lite motivation ivf.

haha, liknar mig litegrann.. :P.. lika skitigt lika fort:D
hm motivation vet jag inte vad det är:p