Pinsamma och konstiga saker du eller andra gjort i sömmnen :)

Permalänk
Medlem

Jag har ofta när jag var mindre vaknat nersvettad och kraftigt morgonstånd, huvudsakligen mardrömmar som orsakat det, men har inte längre drömmar men vaknar lika jävligt emellanåt i obekväma miljöer med samma tillstånd.

Så, vid ett tillfälle när jag var med exet och vaknade på morgonen med samma tillstånd så vaknade hon senare strax efter och lade handen på pitten, kände och sa följande:

Hon: "Heh, glad och se mig?"

Tyvärr så trodde jag att hon menade att jag var sexsugen, vilket jag inte var just då så jag sade av misstag som morgontrött följande:

Jag: "Va? Öh, Nej"

OUCH!!!! Hon var lika sur som föråldrad ättikgurka.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Snackade japanska i sömnen på ett litet LAN med polarna. Detta fick jag höra dagen efter, även fast jag inte kan ett uns japanska.. mest bara sett på anime

När min bror var ca tio eller så gick han upp ur sängen, låste upp ytterdörren, ut ur huset, ut på gatan och knatade bort till korsningen. Sen vaknade han där i pyjamas Var väl en 50m från huset.

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Jag har ofta när jag var mindre vaknat nersvettad och kraftigt morgonstånd, huvudsakligen mardrömmar som orsakat det, men har inte längre drömmar men vaknar lika jävligt emellanåt i obekväma miljöer med samma tillstånd.

Så, vid ett tillfälle när jag var med exet och vaknade på morgonen med samma tillstånd så vaknade hon senare strax efter och lade handen på pitten, kände och sa följande:

Hon: "Heh, glad och se mig?"

Tyvärr så trodde jag att hon menade att jag var sexsugen, vilket jag inte var just då så jag sade av misstag som morgontrött följande:

Jag: "Va? Öh, Nej"

OUCH!!!! Hon var lika sur som föråldrad ättikgurka.

haha:D, fan va surt
lider med dig..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
radimax: Du behöver inte kommentera alla inlägg i tråden. Rekommenderar att du lugnar dig lite så blir det lite trevligare stämning här

Sorry Oskar, lämmnar tråden ostörd och läser igenom med gämmna mellanrumm

Lycka till

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Intressant att många av dessa historier verkar vara utan vittnen. Exakt hur går det till? Sover du så sover du, minns du vad du gjorde så sov du uppenbarligen inte.

Edit: På tal om det så lär väl mytomanerna börja dyka upp igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Intressant att många av dessa historier verkar vara utan vittnen. Exakt hur går det till? Sover du så sover du, minns du vad du gjorde så sov du uppenbarligen inte.

Edit: På tal om det så lär väl mytomanerna börja dyka upp igen.

Dom är redan igång. Elazul är väl på besök eller något.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag brukar aldrig göra nåt fuffens i sömnen vad jag vet, förutom att snarka nåt jävulskt ibland. Enda gången jag vet var strax efter att jag ryckt in i lumpen och hade legat ute i fält. Jag var hemma över helgen, såg på TV med föräldrarna. Helt slut somnade jag i soffan. Minns inte exakt vad drömmen handlade om men jag var förbannad på lumparpolarna av nån anledning. Hur som helst, helt plötsligt vaknar jag till och vrålar rätt ut "FÖR HELVETE! SPADEN!!!"

Farsan har aldrig sett så förvånad ut.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk

Gjorde en ganska så smooth grej för nått år sedan.
Vaknade upp bakis till 110% och känner hur gaserna i magen bara accelererar ut ur hålet där bak. Känner mig ganska nöjd med ljudet och vänder mig sedan om, där ligger en flickvänn som jag inte alls hade minne av att sov över hos mig.
Det blev några tysta pinsamma minuter men men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Njae, försökte dra igång FM07 igen för någon månad sen, men jag fastnar fan inte. CM 01/02 var typ det bästa genom tiderna, då fastnade jag verkligen. Nu har jag riktigt svårt att fastna för det .

Kanske har jag tappat spelintresset lite?

Håller med dig 0102 Är det bästa som gjorts sen kommer 0304, tycker inte dom nya lever upp riktigt varken Cm eller Fm spelen fast dom fått en massa trevliga nya funktioner :/

Permalänk

Brorsan tassade tyst in i mitt rum en natt och sa att han bara skulle kolla igenom min gaderob efter ett par familje-hängslen...

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk

När jag sov i husvagn med min familj så satte jag mig upp och lät överlycklig när jag sa: "Pengar, pengar. massor av pengar! gud vad mycket pengar!". Sedan lät jag mer förtvivlad: "Nej... Mina pengar! Dom brinner upp!".

Har även gått ut ur husvagnen för att det var "för kallt" inne.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Jag spottade en pojkvän i ansiktet i sömnen för några år sedan. Jag drömde att jag var hos tandläkaren... jag vaknade av det, och han med.

Sen råkade jag armbåga min nuvarande pojkvän tre gånger i huvudet när vi sov i en enkelsäng senast, det slutade med att han bytte säng, och gnällde rätt rejält på mig dagen efter.

Annars är jag bara känd som täckestjuv. Snor killens täcke, rullar runt med det så jag ligger ovanpå mitt eget och har snott in mig i hans, så han inte får tag på något av dem. Ägd.

Permalänk
Medlem

Har väl knallat omkring mkt i sömnen när jag var liten och pissat ner en massa möbler å dylikt men de har inte blivit av på senaste :D...

En polare berättade att han hade blivit väckt av sin farsa i sömnen när han stod i trappan. Pappan hade vaknat av ett jävla liv från övervåningen å sprungit upp då sonen försökte slita upp fönstret å skrek DET BRINNER, DET BRINNER!! Pappan hade sagt att det inte brinner och att sonen skulle lägga sig igen men icke de inte sonen skulle fan utt å tänkte springa ner för trappan å ut å det var då pappan han väcka honom innan han skulle ha sprungit ut i -30 grader i kalsonger.. TIHI

Visa signatur

Ich Mag Zu Scheissen, Das Bist So Schön, Und Das Reichen Lecker

Permalänk
Medlem

Låg och sov i soffan när syrran och en av hennes polare kom in i samma rum. Helt plötsligt satte jag mig upp och sa "Ser ni ljuset? ser ni ljuset!?"
De stirrade bara på mig och då blev jag förbannad och sa "Ni fattar ju inte!!" och gick iväg och la mig i sängen. Fick allt berättat för mig när jag vaknade. Syrrans kompis lär ha trott att jag var totalt dum i huvet

Känner igen mig lite i det kvack! skrev. Men jag rullar omkring och vänder på mig när jag sover. Lägger mig på tvären i sängen osv. Mitt ex klagade jämt på mig för att jag väckte henne när jag rullade omkring

Permalänk
Medlem

när jag var mindre (5-7 år) så gick jag tydligen i sömnen iklädd bara mina gummistövlar, av någon anledning så gick jag ut ur huset men min morsa hann upp mig efter några meter när hon hörde dörren öppnas

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk

Så som jag har hört så mumlar jag mest i sömnen. Förutom när jag vaknar på tunnelbanan, då rycker jag -alltid- till, allmänt förvirrad och hajar inte riktigt var jag är någonstans (polare har även nämnt "uppspärrade psycho-ögon", menmen).
"Bästa" (in other words: pinsammaste) ögonblicket är väl när jag somnade på tunnelbanan på vägen hem från skolan. När jag vaknade var det någon gammal tant som stod hukad över mig och knackade försiktigt på min axel (var väl av det jag vaknade). Hade tydligen somnat i sätet, och sedan trillat ner på golvet utan att vakna. Småjoggade ur den vagnen ganska snabbt Hade f ö åkt typ 7 stationer för långt...

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Va på skidsemester med familjen när jag var 13-14-15 år.
Är van vid att rulla ur sängen under natten, brukar inte tänka på det direkt.
Problemet var att dom hade våningsängar i stugan...

Vaknade vid fyratiden och slog upp ögonen... Såg golvet under mig och landade
någon sekund senare med en ganska stor smäll..
Väckte hela familjen och skrämde skiten ur min bror som sov våningen under.
Rörde mig ganska stelt i skidbacken dagen efter.
Sov också resten av veckan på en stenhård kökssoffa

Visa signatur

q6600 | 4gb | 8800 GTX
t7500 | 2gb | 8600M GS

Permalänk
Medlem

Nåja inget annat än att pratat och sjungit i sömnen

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Medlem

Har aldrig själv gjort något konstigt i sömnen, dock brukar brorsan prata i sömnen, helknasiga saker, inget jag lagt på minnet. Men alltid lika kul när han svarar på tilltal i sömnen :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk

var något år sedan då farsan körde hem från göteborg på E6an det snöade och man sov gott ibaksätet med syrran och en kompis till henne o morsan i framsätet.

Farsan saktar in för det snöar för mycket och är vägarbeten och massa gropar ivägen så det låter fan i bilen. vilket jag vaknar till.. Pannan kokar.. ser mig om kring i 10-15 sec vilket jag somnar nästan igen

vaknar alltid när bil/bussar saktar in
anledningen är för att vi hade en panna som kunde koka om man inte hade öppnat kranen till vattentanken och det lät rätt bra dock har man fjärrvärme nu så man slipper sånna problem. fast vattentanken kanske man kan ta till vattenkylning

många år sedan kasnke bort åt 10 år sen, så sov en kompis över och mit i natten sätter han sig upp o skriker att han vill ha glass o somnar om gott igen

annars så har man fått några sömniga samtal till mobilen många gånger personerna i fråga kommer alldrig ihåg att de ringt..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

jag känner en präst (hör och häpna^^) som berättade att han åkte tåg en gång och kände att han hade lite gaser i magen. Han brydde sig dock inte om det utan somnade

När han vaknade kände sig magen mycket bättre, men alla tittade fundersamt på honom..

Permalänk
Medlem

Stapplat in och spytt som en kalv bakom en fotölj i vardagsrummet vid en ålder av cirkus 8 år.

Nyligen vrålade jag tillbaka lite lätt salongsberusad när polaren var på och slet i mig mitt i natten: Låt mig vara, jag simmar!

Säkerligen en jävla massa mer jag ej vet något om på grund av att jag... sov?

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Sov över på ett gammalt militärlogiment under ett orienteringsläger en gång. Jag överst på en våningsäng, men lyckades ramla ner i sömnen och dunka i ett plåtskåp bredvid. Jag vaknar, något förvånad över att ligga på golvet, klättrar upp, och somnar om. På morgonen kom inte jag ihåg det förrens dom andra frågade hur det gått emd mig egentligen

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Pratade en del i sömnen när jag var mindre, kommer tyvärr inte ihåg någon direkt händelse.

En rätt kul grej hände när jag somnade på bussen förra året. Sätter igång mp3spelaren och somnar som vanligt med den i handen. Vaknar och rycker till utav bara fan, verkligen så hela kroppen hoppar till. Lyckas då slunga iväg mp3spelaren ner på golvet så den glider iaf 5 säten fram. Det var precis innan jag skulle gå av så jag skyndade mig fram, plockade upp mp3spelaren och gick av. Skämdes ganska ordentligt då.

Permalänk
Medlem

när jag var liten så grät jag jättemycket i sömnen några gånger fattar inte riktigt varför ^^

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

När jag var liten hade jag en förmåga att ramla av sängen, rulla några varv och sen när jag vaknade på morgon låg jag på en liten matta jag hade innanför dörren på mitt rum. Morsan var nära att snubbla över mig någon gång när hon skulle gå in och väcka mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noodles^
Pratade en del i sömnen när jag var mindre, kommer tyvärr inte ihåg någon direkt händelse.

En rätt kul grej hände när jag somnade på bussen förra året. Sätter igång mp3spelaren och somnar som vanligt med den i handen. Vaknar och rycker till utav bara fan, verkligen så hela kroppen hoppar till. Lyckas då slunga iväg mp3spelaren ner på golvet så den glider iaf 5 säten fram. Det var precis innan jag skulle gå av så jag skyndade mig fram, plockade upp mp3spelaren och gick av. Skämdes ganska ordentligt då.

Händer alltid mig på bussen Man somnar med mp3n i handen o vaknar upp o tänker att man missat busshållplatsen o rycker till, men jag har turen att aldrig tappat min mp3

EDIT: Pinsamaste jag kan komma ihåg var när jag var på läger och sov och väcks av en kille som har en nätpåse över huvudet och jag drar ett slag i ansiktet. Slutade inte så bra

Permalänk
Medlem

I lumpen så skrek jag en gång så högt som man kan skrika :JAAAAAA!!!!!
vaknade samtidigt och undrade "Varför skrek jag så högt?"

Permalänk

Tja,

Skall dela med mig av min hemska bravad jag fått förklarat för mig ett antal gånger av mor och far.

Jag var runt 12-13 och delade rum med min mindre bror jag sov i ovan delen av en våningsäng och brukade gå runt i sömnen ganska ofta men en gång gjorde jag en bragd och hoppad i sömnen från sängen ner på golvet, tog på mig ett par byxor och gick vidare till trappan där det fanns en grind vid trappan för att sånna som jag inte skall trilla ner.
Då tar Herr Viper sats och hoppar över grinden och rakt ner i trapphuset och min farsa satt med ryggen till vid datorn och höll på att få hjärtattack när han i ögonvrån såg mig studsa över grinden och ner i trapphuset. Jag fortsätter ner för sista biten i trappan och går vidare till vardagsrummet där morsan satt med ett glas vin och frågade vad jag gjorde, stirrade bara på henne och tog och drack ur hennes vinglas och ställde det på bordet och sen spatserade jag tillbaks till andra våning och upp i sängen och sen fortsatte jag sova.

Har gjort lite andra skumma saker som att stå i hallen och dra ner och upp byxerna hela tiden i 20 minuter för att sen bara gå och lägga mig igen.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

Har antingen ramlat ner från en våningssäng eller klättrat ner i sömnen. Hade inte ont i kroppen på morgonen iallafall vilket var skönt Min bror var nära på att hoppa ut från ett fönster på andra våningen i sömnen.