Nån kommer in och skuter på din Arbetsplats/Skola/Gymnasium vad gör du?

Permalänk
Medlem

Nån kommer in och skuter på din Arbetsplats/Skola/Gymnasium vad gör du?

Personligen skulle jag gömma mig i ett skåp, föröska ta mig till ett rum som går låsa eller barikera rummet jag är i och hoppas på det bästa.

Vad tar du dig till?

Permalänk
Medlem

Det beror ju extremt mycket på exakt var i rummet jag befinner mig och så men lite lätt beskrivat hade jag först sett till min säkerhet och sen kollat och sett om det fanns nåt jag kunnat göra för mina kollegor.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ställa mig öga mot öga mot personen, och göra detdär cowboy ljudet. Sen märker vi vad som händer... har jag tur börjar den personen skratta så kraftigt att den måste lägga sig på marken och släppa vapnet. Eller så skjuter han mig.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Testpilot

Du menar som händelserna i USA typ? jag skulle nog bli skiträtt och försöka gömma mig, att försöka sig på några hjältegrejer som att försöka brotta ner personen tror jag bara är korkat.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Skulle nog inte kunnat göra nånting eftersom jag är förbjuden att bära vapen och därmed förhindrad att stoppa honom.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga då det är en så pass absurd situation. Om han sett mig skulle jag antagligen åtminstone försöka hoppa på honom, men det beror lite på vad det är för sitation. Kommer han in och börjar skjuta mot en så har man ju inte mycket att förlora på att gå till motattack, står man kvar blir man ju ändå nermejad. Något jag verkligen inte förstår dock är folk som blir regelrätt uppradade och avrättade i såna här situationer, om något sådant scenario hade utspelat sig hade jag garanterat försökt övermanna honom istället för att stå där och vänta på att bli avrättad, men jag antar att det är lätt att sitta här och snacka om vad man skulle eller inte skulle ha gjort..

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog blivit jävligt arg och gått till attack i ett raseriutbrott om jag såg en chans att få ner honom/henne. Men sen så är jag inte helt mentalt frisk heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Skulle nog inte kunnat göra nånting eftersom jag är förbjuden att bära vapen och därmed förhindrad att stoppa honom.

Så du vill alltså gå omkring med ett skjutvapen varje dag i skolan/på jobbet? Det måste man ju i princip för att ha en chans om något sådant händer..

Permalänk
Korsordsguru

En förebyggande teknik kan ju vara att möta alla människor man träffar med respekt? Så risken för att råka ut för något psyko som springer runt med vapen och vill hämnas på en är minimal. Om det gäller något publikt ställe lite random sådär så gäller det väl att låsa in sig så bra som möjligt antar jag, och ringa 112.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ninjar ihop en tråd på Sweclockers om det, slänger iväg en rad på IRC:en och ändrar min status på MSN.

SEDAN kastar jag mig ner bakom något skåp eller dylikt och ligger blick stilla.

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem

Spelar död

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag skulle fixa ett vasst objekt och med mina kattliknande egenskaper skulle jag eliminera hotet.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Hedersmedlem

Helt omöjligt att veta.

Jag gissar att jag skulle bli jävligt rädd, och antagligen försöka ta mig därifrån, om det gick. Annars antagligen falla ihop av tre kulor i bröstkorgen.

Är inte särskilt övertygad om att fler puffror i näven på skvätträdda tonåringar hade gjort någon skillnad i VirginiaTech-incidenten, eller ens i händerna på lärarna. Givet hur många oskyldiga som skadeskjuts varje år kan man nog lätt dra slutsatsen att de flesta inte vet att behålla lugnet i en krissituation, och jag vet inte om jag blir mindre död bara för att jag skjuts av en försvarare än gärningsmannen.

Men visst, det känns jättebra för egot att säga "om jag hade varit där, då jävlar."

Permalänk
Medlem

jag skjuter tillbaka, är insatssoldat

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis är jag kall nog för att gömma mig, alt. spela död.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Vinkar vilt och skriker : " sug kuk, bögjävel!"

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

simpelt, fly om det går. om det inte går ,vara så lugn och anonym som möjligt.
om han börjar avrätta folk. gå till attack när chansen fins, lr när man är garanterad död

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legogris
Ninjar ihop en tråd på Sweclockers om det, slänger iväg en rad på IRC:en och ändrar min status på MSN.

Denna man talar sanning.

Jag hade nog flyttat hem ifrån USA.

Permalänk
Medlem

Hjälpa andra i byggnaden skulle jag göra

T. ex. Folk som är skadade eller hjälpa folk ut ur huset.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog frågat honom om han inte har mer ammunition och laddat om...

Kanske hade jag gått och gjort en John McClaine på'n och sagt Yippie-ki-yay motherfucker...

Nä, ärligt talat så hade jag nog fan gömt mig på nån toalett.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Nån kommer in och skuter på din Arbetsplats/Skola/Gymnasium vad gör du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Det är ju lite arbetsliv och Sammhällsäkerthet inblandat men, någon galning som vi säger är svartsjuk, har en skruv lös, vill hämnas eller något annat. Har med sig ett vapen till din arbetsplats/studieplats allt från en modiferad älgstudsare till en gammal luger. Kommer in och börjar skuta vilt omkring sig vi antar att du ser eller hör vad som händer, du befinner dig på 3dje våningen och kan inte hoppa ut ur byggnaden.

Personligen skulle jag gömma mig i ett skåp, föröska ta mig till ett rum som går låsa eller barikera rummet jag är i och hoppas på det bästa.

Vad tar du dig till?

Ringer polisen & sedan försöker jag att tänka ut ett sätt att avliva honom & bespara samhället en massa pengar såsom rättegångskostnader & förvaringskostnader för personen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Hade försökt fly så snabbt jag bara kan och sedan ringa polis.

Om det inte varit möjligt hade jag försökt gömma mig, eventuellt följa skruvis alternativ och lurpassa för att försöka avliva honom på något sätt.
Redo bakom en dörr med ett järnrör eller nåt kanske..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Hade tagit det lungt och låtigt de skrikande jubelidioterna dö, och sedan så skulle jag ta något tungt och väntat i ett rum på att han ska öppna dörren.

Permalänk

Beror helt på läget men...

1. Tala vett om personen är någorlunda stabil. Kanske en medarbetare som är sur på nått helt annat och förklara för honom/henne att jag är i samma sits.

2. Gömma mig.

3. Om någon skjuter vilt och man inte blir träffad... "bli" träffad och fall ihop.

4. Ifall han börjar rada upp folk... motattack, man har inget att förlora.

5. Säga nått ballt innan man dör.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm, är inte säker men ja tror jag
tar fram min M60 som jag oftast bär med mig i min backficka
och "gör en" rambo alternativt att jag gör nån typ
av John McClaine som tidigare nämnt å säger nåt ballt:D

enabrt för att överdriva!

men serious. hm tar det lugnt och fint, kanske kan snacka med personen
eller så nitar jag fan på nåt sätt:P

Permalänk

Om han har en älgstudsare så är det väl inte för svårt att ta honom när han ska ladda?

Om han inte är en jävel på att ladda då iofs.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Skulle bli sjukt rädd.. skulle aldrig försöka leka hjälte eller dylikt.

Har endå lite svårt att tro att det skulle hända här i Sverige i samma utsträckning som i USA då det är 2 ganska olika länder.
Bara att jämföra ghettona, Alby tex visst finns det mkt kriminalitet där och på många andra ställen i landet men jag skulle absolut inte känna mig skiträdd om jag gick i centrum en fredag natt, men hamnar du på fel ställe i Usa så knäpper dom dig direkt.
Usa är ett trevligt land men vissa grejor är helt jävla sjuka där. För stora klyftor i samhället mfl.

Permalänk
Medlem

Smyger och sätter upp lappar som pekar åt chefens rum:D
Nej, min chef är bra. Allvarligt så hade jag tänkt på mitt eget skinn och försökt gömma mig eller nåt, ska man in o slåss så får han komma bra nära och det känns dumt.

-Edit, menar att det är dumt att springa in o leka bruce lee eller nåt sånt.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Attackerat honom utan att han lyckas skjuta mig.
JA det går, superman anyone ?!?!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2