Fästen för moderkort i gammalt chassi

Permalänk
Medlem

Fästen för moderkort i gammalt chassi

Det är så att jag hittat ett najs chassi i en container, blev riktigt glad när. Tänkte nu byta ut mitt gamla mot det upphittade.

Problemet är bara att där det ska sitta fästen för moderkortet i chassits sida, är det bara små fyrkantiga hål. Kan man köpa några fästen som man sätter i dessa hål, eller hur ska man gå tillväga? Känns trist att behöva slänga detta fina chassi igen för att det inte går att fästa moderkortet.

Tack

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Jag tror man kan köpa sådana distanser på Kjell&co men vet ej... Annars är det inte svårt att modda dit ngt som passar

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Har du inte något annat chassi som ligger och skräpar? Där kan du sno åt dej några distanser. Annars har jag för mig att Clas Ohlson har.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

distanser är sånt som claes och kjell har...härliga grabbar de där

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om ni förstår vad jag menar. Vet ju vad distanser är, man skruvarfast dom i chassit, och skruvar sedan i moderkortet i dom. Problemet är bara att det inte finns några skruvhål i chassit att skruva fast distanserna i. Det finns bara dom där små fyrkantiga hålen som jag nämnde förut.

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Vet vilka fästen du menar, sådana som man trycker ned i hålet så låser dom fast sig.

__ _/ \_

Brukar se ut sådär från sidan, sen på toppen är det ett skruvhål dock så vet jag inte var man får tag i sådana =/

Ahh hittade en bild

http://www.dansdata.com/images/llpc60/standoff320.jpg

sök på 'standoff motherboard' på google bilder så hittar du fler.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Precis sån där jag behöver! Tack som tusan. Ska försöka leta vidare! Tipsa gärna om ni vet vart man kan hitta dom.

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som är nyfiken och vill se bild på hansssons fynd?

Permalänk
Medlem

Klart man vill se bilder på ett chassi hittat på tippen.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.