styra klienterna hemifrån med Remote desktop(i Small Business Server 2003 miljö)

Permalänk
Medlem

styra klienterna hemifrån med Remote desktop(i Small Business Server 2003 miljö)

Hej,
Jag har Windows Small Business Server 2003 på jobbet Och nu vill jag styra Servern och klienterna hemifrån med Remote desktop. Det funkar bra att logga in på servern men funkar inte att logga in på klienter. Det kommer meddelandet att: Du tillåts inte att logga in interaktivt.

Hur kan man lösa den.
Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Du har väl ställt in varje klient att tillåta remote desktop anslutningar?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Du menar Högerklick på den här datorn på skrivbordet/egenskaper/fjärrsessioner/kryssa i rutan tillåt att användare fjärransluter. så den är kryssat.

P.S
Jag har "DLink DFL-200 (VPN & Brandvägg) ska inte göra någonting där ?

Permalänk
Medlem

Jag antar att du har lagt in ett konto i DLINK till VPN eftersom du kommer åt servern, eller har du löst den biten på annat håll?

Visa signatur

.:R u the way u r becuse u have choosen:.

Permalänk
Medlem

Du har säkert nya mstsc 6 hemma, se till så att du använder din domäninloggning på klienterna och då pekar ut domänen med exempelvis domän\konto eller konto@domän ... att bara använda kontonamn pekar tyvärr ut lokala kontodatabasen på klienten i första hand.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T