Vad gör vi i Malaysia/Thailand i två veckor?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad gör vi i Malaysia/Thailand i två veckor?

Hej!

Som ni kanske vet är jag på långsemester långt från Svedala. Är just nu i Japan - annorlunda och mycket kul prylar kan jag säga hehe

Saken är den att nästa destination är Malaysia, där vi skall ta oss till Thailand för vårt plan hem går från Bangkok. Vi har inget planerat dessa två veckor.

Ideer på vad vi skall göra under dessa två veckor uppskattas alltså! Mitt förslag var typ 2 dagar i Kuala Lumpur, ev 2-3 dagar i Singapore och sen nån vecka på t.ex Phi Phi Islands för att avsluta med 2 dagar i Bangkok. Vi gillar i princip allt, men vi vill nog bada en del eftersom vi sett asfalt i 2 veckor i Japan (typ).

Min kompis har dykcert så tips på dykställen funkar också, bara man kan snorkla där för jag har inte dykcert.

Tack på förhand,
Jonasy

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Jag svarar spontant supa/festa.
Skål och lycka till!

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Inaktiv

Om du kommer från Kuala Lumpur kan jag rekommendera KohMaak som ligger alldeles söder om KohChang. Åk till Trat med buss från Bangkok och sedan till kusten (går taxi och bussar hela tiden) Det går båtar till Koh Maak. En liten härlig oförstörd ö. Det finns en resort där som heter Little Moon som är helt makalöst flummigt ställe, helt avslappnat och liknar inget annat du sett. Ligger längst ut på östra sidan, små skyltar dit
Annars finns flera andra också i varierande prisklasser från 200 Bath/natt
Två dyk-operatörer där,
Tag med dej pengar för bankomat finns inte.
http://www.kohchang.se/kohmaak/

Permalänk
Inaktiv

Åk till The Winner Bar i Karon Beach (Thailand då) och hälsa ägaren från "eminem" ;D

Permalänk
Medlem

Re: Vad gör vi i Malaysia/Thailand i två veckor?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Hej!

Som ni kanske vet är jag på långsemester långt från Svedala. Är just nu i Japan - annorlunda och mycket kul prylar kan jag säga hehe

Saken är den att nästa destination är Malaysia, där vi skall ta oss till Thailand för vårt plan hem går från Bangkok. Vi har inget planerat dessa två veckor.

Ideer på vad vi skall göra under dessa två veckor uppskattas alltså! Mitt förslag var typ 2 dagar i Kuala Lumpur, ev 2-3 dagar i Singapore och sen nån vecka på t.ex Phi Phi Islands för att avsluta med 2 dagar i Bangkok. Vi gillar i princip allt, men vi vill nog bada en del eftersom vi sett asfalt i 2 veckor i Japan (typ).

Min kompis har dykcert så tips på dykställen funkar också, bara man kan snorkla där för jag har inte dykcert.

Tack på förhand,
Jonasy

Phi-Phi är helt ok om man vill festa och träffa en massa nordbor. Åker man på en dagsutflykt med badbåt får man riktigt fina bad och bra snorkling. Tyvärr är själva ön inte lika bra/fin som innan flodvågen.

Annars kan jag rekomendera Ray lei beach i Krabi. Väldigt lummigt och lugnt ställe. Naturmässigt ganska likt phi-phi innan flodvågen. Du tar dig dit genom att åka till Krabi stad och sedan longtail båt. Tar 30 min ungefär. Pra-nang stranden brukar ligga med på topp 3 av finaste stränderna i Thailand. Du kan åka dagsturer till chicken island och andra öar. Går även båt till phi-phi härifrån.

I bangkok kan jag rekomendera en otroligt fin restaurang. Väldigt bra priser på mat och förstklassig service. Mycket vattenfall och liknande inne på restaurangen. Den ligger lite oväntat väldigt nära khao-san road som är den stora backpackergatan. Om du går nerifrån khao-san road (där burger king ligger) så går du hela gatan upp och tar sedan till vänster längst upp. Efter ca 30 m ligger restaurangen till vänster. Du kommer att se den!
Skulle du istället gå till höger längst upp på gatan och går ett par hundra meter så kommer en bensinstation på höger sida där de på kvällen kör in en minibuss som säljer drinkar och öl och de ställer fram en massa bord överallt och kör schysst musik. Lite speciell känsla och häftigt minne!

Visa signatur

Rehab is for quitters

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plurikus
Om du kommer från Kuala Lumpur kan jag rekommendera KohMaak som ligger alldeles söder om KohChang. Åk till Trat med buss från Bangkok och sedan till kusten (går taxi och bussar hela tiden) Det går båtar till Koh Maak. En liten härlig oförstörd ö. Det finns en resort där som heter Little Moon som är helt makalöst flummigt ställe, helt avslappnat och liknar inget annat du sett. Ligger längst ut på östra sidan, små skyltar dit
Annars finns flera andra också i varierande prisklasser från 200 Bath/natt
Två dyk-operatörer där,
Tag med dej pengar för bankomat finns inte.
http://www.kohchang.se/kohmaak/

Kan inte annat än hålla med var där en vecka i januari under en långresa i Thailand och det var underbart, så Koh Maak rekomenderas starkt!

Visa signatur

iLove iRiver

Permalänk
Medlem

Re: Vad gör vi i Malaysia/Thailand i två veckor?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Hej!

Som ni kanske vet är jag på långsemester långt från Svedala. Är just nu i Japan - annorlunda och mycket kul prylar kan jag säga hehe

Saken är den att nästa destination är Malaysia, där vi skall ta oss till Thailand för vårt plan hem går från Bangkok. Vi har inget planerat dessa två veckor.

Ideer på vad vi skall göra under dessa två veckor uppskattas alltså! Mitt förslag var typ 2 dagar i Kuala Lumpur, ev 2-3 dagar i Singapore och sen nån vecka på t.ex Phi Phi Islands för att avsluta med 2 dagar i Bangkok. Vi gillar i princip allt, men vi vill nog bada en del eftersom vi sett asfalt i 2 veckor i Japan (typ).

Min kompis har dykcert så tips på dykställen funkar också, bara man kan snorkla där för jag har inte dykcert.

Tack på förhand,
Jonasy

YEEP!! Ut o festa .. Brudarna är galna i västerlänningar i nagkok och nej man behöver int betala!!!!!

Permalänk
Medlem

Om ni kan tänka er att tona ner supa-festa-kräkas-nuppa-tänket och gå in för att dyka och bada istället, kan jag varmt rekommendera Pulau Perhentian. Dykningen är helt ofantligt skitbra.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för alla tips, vet inte om jag tog in så mycket av informationen dock

Sitter just nu på ett Internetcafé på Phi Phi Islands och njuter av livet hehe. Kanske inte den bästa tiden att besöka Thailand men det funkar ... varmare än i Sverige iaf. Skall åka till Krabi imorgon och sedan skall vi till Bangkok på lördag innan vi åker hem på måndag. Börjar faktiskt längta lite hem efter 3 mån+ på resande fot ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Börjar faktiskt längta lite hem efter 3 mån+ på resande fot ...

Vänta bara tills du varit hemma ett tag...

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Medlem

Plantera ris kanske ? Eller varför inte umgås med de underbara kvinnorna litegranna, vänligare människor får man leta efter...irra dom inte bara *S*

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Tack för alla tips, vet inte om jag tog in så mycket av informationen dock

Sitter just nu på ett Internetcafé på Phi Phi Islands och njuter av livet hehe. Kanske inte den bästa tiden att besöka Thailand men det funkar ... varmare än i Sverige iaf. Skall åka till Krabi imorgon och sedan skall vi till Bangkok på lördag innan vi åker hem på måndag. Börjar faktiskt längta lite hem efter 3 mån+ på resande fot ...

Då kan du ju ta en sväng på Carlitos bar som en snubbe från Halmstad driver. Den ligger på strandpromenaden mot "Long Beach". Billiga "buckets" där...

Finns en rätt fräck bar också där de har en muay thai arena i mitten där det varje kväll brukar vara lite fajt mellan olika turister. Lika ball varje gång att se två polare som ska "låtsas fajta" men när den ene får in första fullträffen så blir det blodigt allvar...hehe...

Annars så är det ju bra snorklig och dykning runt hela ön. Ta t.ex. en "shark watch" med de kunniga killarna/tjejerna från "The adventure club". Butiken ligger på tvärgatan där svärdfiskstayn står. Du får då snorkla nära "black tip reef sharks". Det är värt varenda baht. De har även andra fina turer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Börjar faktiskt längta lite hem efter 3 mån+ på resande fot ...

typ kul första 2-3 dagarna man kommer hem .. sen inser man hur underbart det var att resa runt.

Åk o kolla på tigertemplet utanför bangkok. minns inte vilket håll det var .. men bara fråga någon reserbyrå.

Visa signatur