Grisar flyger, Teewars är släppt!

Permalänk
Hedersmedlem

Grisar flyger, Teewars är släppt!

För er som inte hade det stora nöjet att närvara vid årets upplaga av Uppsala-LAN:et Birdie tänkte jag bara informera att vi släppte en promo av Teewars i söndags. Teewars är en sidscrollande 2D-shooter med musstyrning och grappling hook, och kommer finnas till Windows, Mac OS X och Linux.

Det är mycket kvar att fixa, men det grundläggande gameplayet är på plats.

Ett stycke skitliten bana medföljer (max 8 spelare), några vapen och en ganska basic serverbrowser. Läs readme-filen för intstruktioner och info om forwardade portar etc.

Feedback mottages tacksamt, men kom ihåg att allt är work-in-progress (vi har t.ex. en hel del nätverksfippel kvar).

Ett screenshot av härligheten:

Laddas med fördel ner från http://www.teewars.com

Permalänk
Medlem

Provade lite som hastigast, skal egentligen lägga mig nu.

Jag kom tyvärr inte så långt, main menyn kom upp, och den listade upp något som jag antar är servrar som jag kunde joina. Det fanns två stycken att välja mellan. Klickade på en som inte var full, och klickade på "Join".

Efter detta blev skärmen svart, och det kom något ljud ur högtalarna som lät som en syrsa eller något liknande. Var tvungen att Alt tabba och avsluta.

Jag kör visserligen Vista 32 om det har något att säga, provade att sätta spelet i WinXP SP2 kompabilitetsläge, samt köra spelet som admin med samma problem.

Vore bra om man fick välja att köra i fullscreen / window mode också.

Återkommer till tråden imorgon eftermiddag och ser hur det har gått, jag är jäkligt nyfiken på dethär spelet!

EDIT: Har en macbook som jag kan testa på annars.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Om man startar spelet med -w som flagga hamnar man i windowed mode. Din bugg har jag inte sett förut, fick du en Connecting-screen?

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem

Hätftigt, detta ska jag testa! Ska även bli kul att följa utvecklingen av spelet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Nice, funkade kanon på min dator om man körde windowed mode, men i fullscreen var det bara regnbågens alla färger. Min monitor körs i 1680x1050 om det är till någon hjälp.

Kom iallfall in på en server och lirade mot någon en liten stund.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Var är Linux versionen då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze
Var är Linux versionen då?

Vi har lite problem med linux-versionen pga en bugg i GLFW och att det lätt blir problem med blobar under linux. Sourcen skall släppas med det kommer dröja lite tills vi har städat upp den ordentligt. Lite förmycket snabb hackade på birdie

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser riktigt lovande ut, gillar särskilt "looken" på grafiken. Ser framemot en lite mer "färdig" version

Permalänk
Hedersmedlem

Tråden flyttad till programmeringsforumet, på allmän begäran.

Permalänk
Medlem

tråkigt att ni inte gjorde nåt pcdemo i år på birdie dessvärre

Visa signatur

Nikon D90, Nikon 85/1,8, Nikon 50/1,8 + annat skräp i väskan

flickr

Permalänk
Medlem

Man kan inte hinna göra allt
I år blev det teewars vilket gjorde att det blev aningen färre demos. Men var lugn, även vi i Stålverk80 har idéer för nya demos även om tiden inte riktigt finns.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Hedersmedlem

Nice!

Ser fram emot Linux-versionen/sourcen.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Rykten säger att det funkar fint i wine.

Jag har gjort en testbuilt i vmware som verkar funka på nyaste ubuntu, men det kommer bli klurigt att hålla det fungerande på alla system. En liten spark åt linux för den svårigheten.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk

Grymt spel! Visserligen är jag rätt så kass, men det är bara att öva mer. Det flyter för övrigt väldigt bra på burken i min sign vilket tyder på bra programmering.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Ääääääntligen! Yaaayy!

Funkar skitbra i Wine! Så jääävla roligt! Lycka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdv
Rykten säger att det funkar fint i wine.

Jag har gjort en testbuilt i vmware som verkar funka på nyaste ubuntu, men det kommer bli klurigt att hålla det fungerande på alla system. En liten spark åt linux för den svårigheten.

Det är därför man har automake

Mycket roligt att se att det vart något av det här faktiskt, jag var lite rädd att jag aldrig skulle få se en släppt version, det var så länge sedan man hörde något senast

Det funkar bra i wine för mig förresten, men en native för linux vore ju såklart ännu bättre.

Permalänk

independence: Nice att du har hostat en server.

Teetow och ni andra som gör spelet: Fixa så man kan hålla in musknappen för att skjuta snabbt. Jobbigt att klicka sönder musen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
independence: Nice att du har hostat en server.

Tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av independence
Det är därför man har automake

Och automake hjälper ett binärpaket precis hur?

Nej, skämt å sido. Det kommer komma en sourcerelease så ni kan porta det till godtyckliga platformar om ni vill.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem

Det var bra gjort!

Lite tips på förbättringar:
* Vore bra om man kunde se hur mycket motståndaren har kvar i liv.
* Lite seg när man hoppar. (Den lyder inte alltid)

När är det dags "SweC-Invitational"?

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK

Permalänk
Glömsk

Topic: Grisar flyger.
Så har du en skärmdump på en rosa tee i luften.

Mycket ballt detta, måste testas!

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Det vore kul om man kunde se vem man spelar med också, kanske att namnet hovrar över tee:n (vad heter dom? ) som man siktar på?

Permalänk
Medlem

Testade det nyss och jag gillade det!

Det var ingen som spelade när jag testade först, men efter en liten stund kom någon annan in och försökte mosa mig med hammaren. Allting flöt på bra, men något måste ha gått snett för att under "matchen" så började min karaktär att gå av sig själv och gick rätt igenom väggen för att sedan bara stå i det blå... Jag har ingen aning om vad som hände, men utöver det, så fungerade allting bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tredora
Testade det nyss och jag gillade det!

Det var ingen som spelade när jag testade först, men efter en liten stund kom någon annan in och försökte mosa mig med hammaren. Allting flöt på bra, men något måste ha gått snett för att under "matchen" så började min karaktär att gå av sig själv och gick rätt igenom väggen för att sedan bara stå i det blå... Jag har ingen aning om vad som hände, men utöver det, så fungerade allting bra!

Den beter sig så när den tappar connection med servern. Det skall läggas in ett meddelande när det händer.

Vi jobbar nu emot version 0.2.x som kommer innehålla en radförbättringar och nya features. Scoreboarden kommer få sig en rejäl uppdatering bland annat.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Vilka systemkrav har spelet egentligen? Kör jag i fullscreen drar spelet 100% CPU och det blir i princip omöjligt att spela på grund av att det laggar så fruktansvärt (2-3 sekunder), men spelet går igång.

Försöker jag köra -w kraschar spelet direkt (teewars.exe har stött på ett problem och måste avslutas). Följande utskrift får jag i kommandofönstret:

C:\temp\tee\teewars-0.1.1-win32>teewars -w [client]: starting... [gfx]: 0 = 4x4 [opengl/texture]: upload error. width=4 height=4 err=500 [gfx]: 1 = 256x256 [opengl/texture]: upload error. width=256 height=256 err=500 [gfx]: 2 = 1024x1024 [opengl/texture]: upload error. width=1024 height=1024 err=500 [gfx]: 3 = 512x256 [opengl/texture]: upload error. width=512 height=256 err=500 [gfx]: 4 = 256x1024 [opengl/texture]: upload error. width=256 height=1024 err=500 [gfx]: 5 = 256x256 [opengl/texture]: upload error. width=256 height=256 err=500 [gfx]: 6 = 512x512 [opengl/texture]: upload error. width=512 height=512 err=500 [gfx]: 7 = 256x256 [opengl/texture]: upload error. width=256 height=256 err=500 [sound/wav]: loaded data/audio/wp_gun_fire-01.wav

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt gjort måste jag säga funkar helt cleant för mig allt e bra som bara den, tar inte lång tid med nåt allt e bara pang bom sen GAMING och de e så man vill att ett spel ska vara...

Permalänk
Hedersmedlem

Ett tips är att ni skriver ett par korta rader om vilken plattform, vilket grafikkort etc ni kör spelet på. De flesta buggar som gör spelet ospelbart har vi själva aldrig stött på, så all information ni kan ge ökar chanserna att vi hittar buggen.

Permalänk
Medlem

Vad är kraven för att spelet ska flyta någorlunda fint? Specs:en alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kauge
Vad är kraven för att spelet ska flyta någorlunda fint? Specs:en alltså.

Inte det fetblekaste men något som klarar av OpenGL.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

Jag tror att det vore ännu skojsigare om det sprutade blod kors och tvärs när de små liven dör, tänk Jump&Bump om ni kommer ihåg det