Permalänk

Styrspak k800/k810

Börjar bli sugen på en ny mobil och känner inte behovet efter en walkmanmobil, har därför kollat på k800/k810 men det som inte känns så hett är att det styrspak, på min k700 blev styrspaken sämre och sämre för att sen mer eller mindre sluta fungera, lämnade in mobil på rep och efter ett tag började den också lägga av, så jag är rätt så anti mot styrspakar... Är det samma sak med k800/k810, att kvaliteten är lika kass som k700 på styrspaken?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk

Jag hade min första K800i i cirkus 5 månader, den sista månaden började spaken bli lite seg i respons till höger
men då hade jag misshandlat den (spaken då) ganska rejält på lyran.
Tills dess fungerade den superbt.

Nu har jag en ny K800i och ska inte vara lika hårdhänt med den.

Ska tillägga att smutspartiklar letar sig gärna ner där spaken sitter så OM spaken börjar kärva på något vis så kan
det bero på smuts som sitter där inne som man kan rensa.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Ja, det är samma strul med spaken.

Permalänk
Medlem

Har haft min k800i ett bra tag och har inte haft något strul med spaken. Ändå har den varit i väldigt dammiga miljöer utan skydd och åkt i backen ett antal gånger.. hade k750i tidigare men den var skitkass.
Enligt SE själva så är spaken konstruerad på annat sett, just för deras tidigare var riktigt dåliga.

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem

Betydligt mindre reklamationer på K800 än på tex K750. De som haft problem är sådana som bytte joystickpå k750 24 gånger typ...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Tycker bara min k810i spak är lite är van med d-paden som fanns på k610i

Permalänk

Med tanke på att jag alltid har mobilen i fickan och då med displayen riktad inåt utsätts styrspaken för tryck ofta (och damm/ludd), då kanske det inte är någon bra idé...?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk

Polarens K800 har varit inne tre gånger på service sedan i augusti för byte av spak.

Permalänk
Medlem

har haft min sen september och joysticken fungerar lika bra nu som då. Konstigt egentligen. :S Har använt den ganska flitigt i min mening så den borde typ vara död nu..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Satan i gatan vad jobbigt, hatar att köpa ny mobil... Alltid är det något som skiter sig!

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

K800i spakarna är skit,Alla k800 jag har känt på är slapp i spaken,svarar inte,mest åt höger men ännu mer irreterande i mitten,Val knapparn dvs.

Min är slapp och tråkigt,inte ens ett år gammal:D

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

Har haft min K800 i ett drygt år, hittils har jag inga problem med joysticken.
På K750 hade jag trubbel som tusan med den.

Brukar ta en gammal tandborste (eller låna brorsans) och rengöra joysticken med lite då och då. Vettefan om det hjälper, men det ser renare och finare ut

Permalänk

Det skulle vara kul att veta vad som många anser är mycket.

Min polare SMSar ca 50 gånger per dag. Ringer i snitt 3 timmar. Är helt mobilberonde helt enkelt. Ingen telefon på marknaden har hållit i mer än 2 månader av hans användande.

Permalänk

Nåja, nu får det bära eller brista, har köpt en k810, det verkar inte vara lika mycket problem med den som med tidigare, but mark my words, strular denna också blir jag ledsen...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Ähh , jag tror den håller skären är såå underbar
2 års garanti ju

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Ähh , jag tror den håller skären är såå underbar
2 års garanti ju

Kvittar ju hur bra och lång garanti en produkt har. Måste man lämna in den så står man där.

Permalänk
Medlem

Vet, men känns ju säkare, iblandbrukarman ju få byta ut till någon annan modell om den skulle krånga för mycket beror på butiken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Vet, men känns ju säkare, iblandbrukarman ju få byta ut till någon annan modell om den skulle krånga för mycket beror på butiken.

Min P990 har strulat sedan oktober. Har ännu inte blivit utbytt.