Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

World in Conflict Beta-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Precis samma fel för mig.. men jag sänkte till allt på lägsta så verkar det funka.

Kör du Vista btw?

kör med Vista 64 bit, ibland kan jag köra WiC länge men ibland så stängs det av direkt, tror det beror på smoken...

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

redmac och bam jag har samma fel som er, tror faktiskt det har med vista att göra för alla vi tre kör det..

Permalänk
Medlem

Japp måste vara det. Dock så har jag körit i över 1.5 timme utan problem med det mesta på högsta i 1680x1050. Verkar funka om man sätter texturer på medium och av med "Complex" (kommer inte riktigt ihåg vad det kallas) skuggor.

Permalänk
Medlem

ska man väll inte säga för mycket på en hemsida, men lite beta problem har jag allt.

Dock vilket spel, mäkta imponerad!!!

Permalänk
Medlem

WOW! VIlket spel! FUngerar utmärkt med 2x AA och 2x AF i 1280x1024... Inget slowdown alls. Nuken var det snyggaste jag sett..
Nått jag inte fattar är att ibland kan man se fienderna och ibland blir de osynliga... Även när de är väldigt nära mina enheter...

Permalänk
Medlem

ja det är skumt med, fiende enheterna försvinner väldigt snabbt, sedan tycker jagd et är svårt att få sina enheter att använda sina special ability ...och de har ingen aout attack heller, de bara står och blir beskjutna...

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

Boom crashen har varit extremt mycket för mig på min rig me vista, gtx8800, 2gb duel core e6600 "ej cloakad".

Börjat spela lite på servrar med 10 spelare i stället, o det har sänks ganksa mycket. känns som att wic läker lite ram lr något. Men är ju beta så vad förväntar man sig igentligen. Skickad in bugg reports redan, o blir väll en omgång till om någon dag när jag har mer kött på bena.

Spelet iof är riktigt riktigt kul, såg någon video med dom där dom sa vi ska försöka blanda action fps med rts. O jag får säga att dom har lyckats väldigt bra.

Tycker det också är bra balanserat, alla styrkor har sina fördelar, och nackdelar.

O man kan ju inte sluta älska den grymma grafiken heller. Speciellt när man släpper en nuke, lr napalm lr lr osv osv osv....

Aja kan starkt recomendera att signa up å försöka få göra lite beta testing..

Personligen kan jag itne vänta till retail!!!

Permalänk
Medlem

Nu verkar de ha slut på betanycklar.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Finns det något bättre ställe att ladda ner filen på än via Gamespot, det går ju oerhört slött...

Visa signatur

Intel i7 2600K 4,2ghz, GTX 460 1GB SLI, 120GB SSD Intel 320, Asus P8P67-M PRO, 8GB ram, ANTEC TP 750W, Fractal Design R3, Noctua NH-U12P, 226BW Samsung 22' ,Win 7 64bit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putte80
Finns det något bättre ställe att ladda ner filen på än via Gamespot, det går ju oerhört slött...

Google är din vän, började ladda på gamespot. Sökete på Google, hitta en, drog ner filen på en timme Kommer inte ihåg urln men ändå

Permalänk
Medlem

Kolla första sidan jag postade några länkar där och katanaa med.

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem

ahhh jag behöver en nyckel! :/

Permalänk
Medlem

Fick en key, och 5mb/s från översta torrenten. Toppen. Nu blir det snart till att testa. Tack för tipset om betan först och främst!

Permalänk
Medlem

Fick du tag i nån nyckel idag?

Permalänk
Medlem

Nej det var tidigare det.

Permalänk
Medlem

Har fått nycklar från DH. Dom ger ut det till alla som köper biljett från dem!

Fast jag har samma problem dom flera andra här. Får ett errormeddelande:
http://pici.se/pictures/BGBhsucoo.jpg

Det började när jag uppdaterade till 1.0002 idag.

edit: Bara jag som gillar titeln på fönstret?

Permalänk
Medlem

Har krashat en ggn för mig med, men det är ju en beta så man kan ju inte klaga direkt...
Någon här som sa något om korta matcher, håller med, dom vara ju i 5min eller nått, på tok för kort..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Ny patch har släppts idag. Balansändringarna tycker jag verkar riktigt bra.

Citat:

World in Conflict Beta Client Patch
Patch #002 - 2007/06/05

This patch addresses several of the bugs and balance issues that have been reported to us through our beta forums and closedbeta@massive.se

IMPORTANT INFO - The bug that resulted in World in Conflict installing with the wrong default graphical settings has been resolved. Please note that this patch will reset your graphical settings automatically. You will need to manually return the World in Conflict to your preferred graphical settings (including “rotating minimap”, “show all health bars” and “show help tips”) .

Bug fixes:
- Fixed possible issue with Securom that might solve the start-up problems some users are experiencing
- Tweaked memory usage to optimize performance and lower loading times on some systems
- Fixed two map load crashes
- Fixed some minor game play crashes
- Matches now do not start until a minimum number of players (default 3) have joined each team
- Laptop power and WiFi icons moved and resized
- The bug that resulted in World in Conflict installing with the wrong graphical settings has been resolved

Balance changes:
- Auto Balancing do not start switching players until everyone has finished loading the game
- Domination bar now moves slower to prevent initial team unbalance from resolving match too quickly
- Delay before game starts increased from 20 to 35 seconds to prevent initial team unbalance from resolving match too quickly
- Medium AA received substantial buffs
- Medium Heli has been slightly nerfed
- USSR medium tank has received a HE shell special ability
- Helicopter flares effectiveness have been nerfed
- Score received from fortifying Command Points increased, score received from capturing decreased

Permalänk
Medlem

http://beta.massgate.net/

Där kan man rapportera problem m.m.

Permalänk
Medlem

jag hade stora problem med att det crasha förut men nu efter denna nya patch har jag spelat i ca 2 timmar utan en enda crash

Permalänk
Medlem

Hörde av någon när jag spelade att det skulle komma nya banor imorgon(idag?), vet någon här någonting om det?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Jo det sa dom på dev chaten.
Det verkar som det blir någon map från europa.
Och något nytt spel sätt det är allt jag vet.

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem

Riktigt skoj spel det här. Jag hade från början inga jättestora förhoppningar och första matcherna fattade jag ingenting, men nu när man kört några timmar och förstår hur saker och ting fungerar så är det underbart. Helt klart en originell idé.

Permalänk
Medlem

finns servrar i serverlistan som kör nån europa och en russia-bana, dock när jag försöker joina dom så ser jag bara himmel

medium antiair är fortfarande kasst förövrigt

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Tycker inte anti air är så dåligt, 2st heavy anti air med lite smoke o du kan verkligen crasha helis

Permalänk

Så fort det kommer helikoptrar måste man ha minst 2-3 heavy anti-air...

dåligt gjort egentligen.

Permalänk
Medlem

Jo om heavy attack hellicoptrar smyger up på dig, o skjuter sina stingers så är det väll inte så konstigt att man dör.

Har man lite koll på mappen så släpper man en smoke när dom närmar sig sen är det bara att skjuta hej villt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
Tycker inte anti air är så dåligt, 2st heavy anti air med lite smoke o du kan verkligen crasha helis

heavy anti air är bra som tusan ja, men medium, som tydligen buffats efter patchen, tycker jag fortf är helt värdelöst.

folk som gnäller över att tanks/artilleri/helis/whatever är obalanserat bra kan bara inte spelet. är sten-sax-påse som gäller. har fienden heli så ska du ha anti-air, annars är det ju klart som fasiken att du är död liksom.

teamplay is what its all about

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan få lite instruktioner för spelet? verkar inte få ner mina trupper på marken :/

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spender
Riktigt skoj spel det här. Jag hade från början inga jättestora förhoppningar och första matcherna fattade jag ingenting, men nu när man kört några timmar och förstår hur saker och ting fungerar så är det underbart. Helt klart en originell idé.

Håller med! det är ett fantastiskt spel. Känslan när man får in en bra träff med heavy artillery är nästintill oslagbar