Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem

Appropå vad jag själv frågade ett par inlägg upp...

X-Series har INTE HSDPA utan kör "vanlig" 3G.
Testar just nu HSDPA (med extra abbonemanget för 199) och N95:an och det går i ca 980kbit/sec mot ca 350kbit/sec tidigare där jag sitter nu (I kista).

Frågan är dock hur mycket mera batteri den slukar när man kör HSDPA, någon som vet/testat? Undrar om det är värt hastighetsskillnaden men riskera att få mycket sämre batteritid då den redan är dålig...

HSDPA ->N95 -> Batteritid??

Permalänk
Medlem

Jag har försökt uppdatera mjukvaran via Nokia SoftWareUpdater, men programet säger att telefonen inte är ansluten. Spelar ingen roll om jag kopplar in via Pc Suite eller via masslagring, Updatern hitar ej min telefon..! Nån som vet vad detta kan bero på?

Börjar bli frustrerad!!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara "varna" för ScreenGuard.se - Skyddsfilm till N95:an.
Köpte den som skulle vara anti-reflektiv.
Om jag tex hade en vit bakgrund efter att jag satt på skyddet så såg displayen ut som myrornas krig ungefär.. Det blev väldigt mycket sämre med den på. Var som en "smutsig" hinna över skärmen.
Vet inte om det är pga att den skall vara anti-reflektiv. Men som sagt jag kan verkligen inte rekomendera den, ifall nu någon tänkte beställa.

Någon som har testat den som INTE är anti-reflektiv, är den bättre?
De skydd jag har på tex min PSP ser man knappt någon skillnad mot utan, så det borde ju gå att få att fungera på N95:an också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiped
Tänkte bara "varna" för ScreenGuard.se - Skyddsfilm till N95:an.
Köpte den som skulle vara anti-reflektiv.
Om jag tex hade en vit bakgrund efter att jag satt på skyddet så såg displayen ut som myrornas krig ungefär.. Det blev väldigt mycket sämre med den på. Var som en "smutsig" hinna över skärmen.
Vet inte om det är pga att den skall vara anti-reflektiv. Men som sagt jag kan verkligen inte rekomendera den, ifall nu någon tänkte beställa.

Någon som har testat den som INTE är anti-reflektiv, är den bättre?
De skydd jag har på tex min PSP ser man knappt någon skillnad mot utan, så det borde ju gå att få att fungera på N95:an också...

Den typ som du köpte till din n95 är av en modell som va för gamla svartvita skärmar! Därför blir d så! Tyvärr finns d många oserösa som säljer sånt skit! Tillverkarna har tydligen använt gammalt material o skurit till dem så d ska passa n95!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
Den typ som du köpte till din n95 är av en modell som va för gamla svartvita skärmar! Därför blir d så! Tyvärr finns d många oserösa som säljer sånt skit! Tillverkarna har tydligen använt gammalt material o skurit till dem så d ska passa n95!

vilka råttor asså

Permalänk
Medlem

Från ett annat FORUM ang skyddsfilmen.

Står detta på lev-hemsida ang den som är anti-reflektiv

Skyddar mot repor och skador
Enkel att avlägsna
Resistent mot fingeravtryck
Inget klister och lim
Skyddsfilmen ger en matt effekt

Och så här står det om den som inte är det:

Skyddar mot repor och skador
Enkel att avlägsna
Resistent mot fingeravtryck
Inget klister och lim
Skyddsfilmen syns inte på din display

Så förmodligen så syns inte den inte är antireflektiv.
------

Dock är Matt och myrkrig inte samma sak för mig, matt är att det blir lite sämre ljusstyrka etc, men inte att det blir så varierande...

Permalänk
Hedersmedlem

Fick min nödladdare med posten idag, är inte så värst nöjd med den men helt ok ifall man verkligen behöver ladda upp mobilen någongång

kopierar från howardforum:

I used wifi and video streaming to kill the n95 battery ..

here are the specs:

its takes 3, 2300mha R6 batteries to charge the n95 full
the first battery charged up to 4 bars and the second battery charged to 6 bars and the third charged it full.

It takes 1 hours and 40 minutes to use one R6 2300mha battery so it takes about 4.5hours to charge the n95..

oi8.th.jpg[/IMG][/URL]

Permalänk

Hej..

Har precis fått min N95 Kanon mobil verkar det som.

MEN varför blir bilderna suddiga samt bara av en storlek av ca: 550kb-720kb fast jag har ställt in den på 5M ? Lagt över bilderna på burkken och kollat.

Måste man ha ett minneskort för att få bra kvalitet?

Eller är den så dålig?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
är det bara jag som har problem med att mp3 ljudet blir sämre efter att man tar emot ett samtal? låten man lyssnar på låter som värsta risiga radio/ mono kvalitet.. men plockar man bort handsfreen o ansluter om på nyss så blir det bra igen..

Min n95 låser sig varje gång jag tar emot ett samtal samtidigt som jag lyssnar på musik. Ända sättet(som jag vet) att fixa den är att ta ur batteriet. I övrigt en rätt så buggig telefon mot vad jag är van vid, den startar om titt som tätt, kopplar ner samtal, när jag surfar med den så funkar väl ungefär 50% av sidorna, annars är det bara en vit skärm och inget händer. Efter en omstart brukar det dock fungera bättre. Har visserligen min låst till 3, vet inte om det har med saken att göra??

Batteritiden är helt oacceptabel, jag kommer till jobbet vid 07.30, vid 15-tiden är det dags för laddning och då har jag ringt kanske 1h, lyssnat på lite musik och surfat en stund(via 3g, inte w-lan). En annan skum grej är att den ibland kan förlora täckning, typ mitt i Stockholm. Omstart krävs då för att den ska få mottagning igen. Med tanke på att den är så pass dyr vet jag inte om man ska acceptera detta?
Lite beröm har jag också=) Kameran är det som jag är mest nöjd med, den fungerar över förvänta! GPS:en fungerar också helt ok!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SignoftheCros
Batteritiden är helt oacceptabel, jag kommer till jobbet vid 07.30, vid 15-tiden är det dags för laddning och då har jag ringt kanske 1h, lyssnat på lite musik och surfat en stund(via 3g, inte w-lan).

Sådan var min telefon också innan jag lämnade in den och fick en ny. Tidigare hade jag ungefär samma drifttid vid sparsam användning (typ en timme lyssnande på musik och sedan stand-by resten).

När jag fick min nya så klarar jag utan problem 1.5 dag utan laddning (kanske mer, har inte provat).

Så det kanske kan vara läge att överväga att lämna in den.

//C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SignoftheCros
En annan skum grej är att den ibland kan förlora täckning, typ mitt i Stockholm. Omstart krävs då för att den ska få mottagning igen.

Det där problemet har jag också. Mitt jobb är som en bunker (jobbar på SKB(Östermalm) och man kan ju nästan tro att de har slutförvaring här). Hur som helst så tappar jag 3G täckning och ibland när jag går ut får jag inte tillbaka den. Men jag har kommit på ett mkt smidigare sätt än att starta om. Byt profil till off-line läget och sen gå tillbaka till din vanliga profil. Det går mkt snabbare än en omstart och funkar perfekt.

Ett annat problem jag har är dock att den inte vill byta till 2g nätet när jag inte har 3g täckning?

För att ORB ska fungera, vad behöver jag då? När jag försöker starta ORB hemma är det bara jättesegt och den står bara och laddar nån webbsida, vilket jag tröttnar på efter en minut och stänger av

Permalänk
Hedersmedlem

jag har inga problem med att mobilen tappar täckning, har comviq och låst telefonen till UMTS nätet (3g) ..

kanske är det själva övergången mellan UMTS och GSM nätet då telefonen buggar sig?

ni som har n95 med operatören 3, har 3 ändrat mjukvaran som vanligt eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
jag har inga problem med att mobilen tappar täckning, har comviq och låst telefonen till UMTS nätet (3g) ..

kanske är det själva övergången mellan UMTS och GSM nätet då telefonen buggar sig?

ni som har n95 med operatören 3, har 3 ändrat mjukvaran som vanligt eller?

Jag har 3, och de har lagt in massa egna program och sånt. Finns det någon inställning för när den byter eller nåt?

Permalänk
Hedersmedlem

oftas brukar det vara så att när operatören lägger sin egen mjukvara i telefonen så brukar de förstöra mer än göra nytta =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
oftas brukar det vara så att när operatören lägger sin egen mjukvara i telefonen så brukar de förstöra mer än göra nytta =P

:/ Men ingen som vet hur man fixar så att den byter till 2g?

Permalänk
Hedersmedlem

med 3:s lurar så kan du INTE låsa telefonen till 2g nätet då de ändrat det i mjukvaran..

Permalänk
Medlem

det är därför man köper den utan någon låsning

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

någon som vet vad det är för produktkod för n95 från tre?
har försökt hitta den överallt men utan att lyckas.

Visa signatur

FJ

Permalänk
Medlem

Jag råkade radera "in my heart.dcf" , använder den som ringsignal. Någon vänlig själ som vet var man kan få tag på den ?

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
med 3:s lurar så kan du INTE låsa telefonen till 2g nätet då de ändrat det i mjukvaran..

Men det ska väl försvinna om man byter produktkod och sen flashar med en annan regions mjukvara? Inget man bör försöka sig på utan nerver av stål, med tanke på vad den kostar ^_^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Min mobil har börjat krånga rätt mycket nu Det låter illa i högtalaren när man pratar med folk, när det ringer o man svarar blir det väldigt ofta helt tyst så jag måste ringa upp. Nyss va jag tvungen att starta om den för att det va ingen ringsignal när det ringde :S Fler som har samma problem?? Väldigt jobbigt

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Får äntligen min n95a i slutet av veckan...
Tänkte kolla om det fanns något snyggt tema till telefonen?

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Hedersmedlem

aaah plockade ut ett 4gb minneskort till min n95 igår..iom att jag filmar rätt mycket så är ju ett 4gb kort ett måste..

Permalänk
Medlem

Oj.. trodde bara att Micro SD tillverkades i 2 gig...?

Permalänk
Medlem

Kom som 4GB för ett tag sedan, inte många telefoner som stödjer det vad jag vet dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Phat^Trance;

Vad är det för program du använder för att kolla upp ledigt RAM-minne, öppna program osv? Ser kul ut... även vilket tema du använder?

/S

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Str0Be
Phat^Trance;

Vad är det för program du använder för att kolla upp ledigt RAM-minne, öppna program osv? Ser kul ut... även vilket tema du använder?

/S

programmet heter Handy_Taskman och temat heter dark stripes

Permalänk
Medlem

Oj trodde inte den stödde 4 GB? Är det något special du har gjort för att få det att funka? Eller tror du det fungerar med även 3s N95:or?

Permalänk
Medlem

Uppdaterade mjukvaran i förrgår... känns som att telefonen blev mycket snabbare och batteritiden blev väldigt mycket bättre...!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har haft nu 3stycken n95or plummon som var köpta hos 3 och enligt mig är mobilen en supermobil om inte 2 saker.

1 glappet i skärmen "slidern"
2 om ni kanske har märkt i mörkret är att när skärmen är upplyst så lyser det genom springan på sidan och jag har märkt på min mobil att dammkort kommer under skärmen som är mycket störigt när ljuset faller på mobilen.
3och glömde 3 problem, de tinitus ljudet man hör när man pratar som kommer från skärmen eller micen ingen aning.

ska lämmna min 3e mobil om några månader ska vänta till Nokia fixar till sin produktion eftersom det är ingen anledning att lämmna in mobilen för jag kommer få samma problem med nästa. Och eftersom 3 hatar mig redan eftersom de kan inte fatta att när man betalar för en mobil 7000kr så vill man ha en 100% felfri mobil.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.