Permalänk
Medlem

gammal dator

Nu är det så här att jag letade fram en gammal compaq presario 360MHZ, 8Gb, 64 RAM, och frågan lyder: Finns det nått vettigt eller galet man kan göra med den!?
Tänkte på mediadator men den orkar ju för f*n knappt driva runt Windows 98, möjligtvis bygga in den i en gammal satellitmottagares skal å spela Mp3, men kylningen är så groteskt stor till Pentium2:orna

Vad ska jag göra?

Visa signatur

F-S Amilio Xi1546

Permalänk
Medlem

Sätt den i ngt avlägset rum, skaffa vnc (inte säker på namnet). Det är typ som fjärrhjälp där du kan styra hela datorn som du vill. Använd den då för att seeda typ dygnet runt

Visa signatur

roflcopter

Permalänk
Medlem

Skaffa windows 98SE och spela nostalgispel

Edit: Eller sälj den på blocket.

Permalänk
Avstängd

Lämna in den på återvinning och känn att du gjort något vettigt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Webserver? Filserver? Router?

En sådan burk kan leva på många sätt!

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Avstängd

Det finns mycket man kan göra med en sådan dator, bara att hitta på vad.

Sälja ger inte många kronor, 50kr?... återvinna? den fungerar ju.

Men dom är inte värda mycket alls, köpt redan 5st P2 300MHz för 100kr st... behövde bara chassie men tyvärr ingen mage att slänga innehållet om det fungerar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

personligen hade jag gjort den till en webbserver^^

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

Har en gammal P2 (Compaq deskpro) som leker skrivarserver...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Jag hade satt upp den som router/brandvägg och för att hantera torrents (sätt in någon halvstor disk)

Permalänk
Medlem

Många bra förslag:D kommer nog sätta upp den på nätverket här hemma som nått iaf:D

Visa signatur

F-S Amilio Xi1546

Permalänk
Medlem

torrentburk e kanon. fyfan va ja höjde ration när ja hade en sån!