Pro Evolution Soccer / Winning 11 Podcast

Permalänk

Pro Evolution Soccer / Winning 11 Podcast

För alla PES/WE-fans här i Sverige, checka in denna engelska podcast.

http://winningeleven11.blogspot.com/ (1 podcast/vecka)

De är ganska nystartade (3 podcasts so far), och skaparna håller till på www.evo-web.co.uk.

De har dock redan lyckats bli erkända av KONAMI och de kommer få tidiga exemplar av Next-Gen PES osv när det drar sig mot release i höst.

Och de har också mycket insiderinfo om vad som händer (KONAMI är ganska tight-lipped).

Och gillar ni vad de gör och informationen de ger ut, sprid nyheten. Ju fler folk som följer, desto bättre.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Vad handlar det om?

Visa signatur
Permalänk

Lite mera basic kanske.

Spelet är ett fotbollsspel som ni kanske förstår.

Podcasten går i lite olika delar. De har en del på slutet till Allmänt fotbollssnack, övergångar osv osv.

De har en "Övriga fotbollsspel" sektion där de pratar FIFA och nyheter där osv.

Sedan har de en Community sektion (www.evo-web.co.uk) där det pratas lite om det.

Större delen går dock åt till nyheter och rykten mm angående Pro Evolution Soccer/Winning 11-serien som snart skall annonseras till alla Next-Gen-format.

PES6 kom ju ut till X360 förra året som den första Next-Gen PES-titeeln (tidigare har serien funnits på PS2, PC (PS2-grafik) och Xbox). Dock blev det spelet trashat för att Microsoft hade tillfällig exklusivitet till en annars SOny-favoriserad spelserie, och PES6 pressades ut med saker som fattades och ett i stort sett portat gameplay från tidigare PS2-spel.

Nu i höst väntas den första ordentliga Next-Gen-titeln annonseras (spelet har varit i prodution i 18 månader ungefär enligt källor) och det är 3-4 månader kvar tills release också. Med andra ord så är det snart dags att se hur FIFAs största konkurrent ligger till med tanke på grafik, gameplay etc och hur det har gått att flytta över till Next-Gen format.

KONAMI har varit lite slöa med PES-titlarna på senare år, de senaste 3 till PS2an har varit väldigt lika, grafiken är ju maxad så inte mycket att göra åt, men inte mycket annat har hänt heller, mera än lite, ibland halvrandom, tweaks på gameplay osv.

Räcker det som introduktion?

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Konami har nu släppt lite officiell info tillsammans med sex stycken skärmdumpar.
http://uk.ps3.ign.com/articles/797/797221p1.html
http://winningeleven11.blogspot.com/

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på nya PES 2008 som kommer i höst. Ska bli riktigt intressant med det nya AI systemet (teamvision) som lär sig spelarens taktik och anpassar sig efter den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Konami har nu släppt lite officiell info tillsammans med sex stycken skärmdumpar.
http://uk.ps3.ign.com/articles/797/797221p1.html
http://winningeleven11.blogspot.com/

Bra att du har koll Tjodd.

Och, vad jag lyckats sammanställa hittills (efter mycket debatt på forum etc), är att dessa bilder är typ 3 månader gamla, och att det redan finns versioner som ser mycket bättre ut, och att det kommer bli lite bättre ytterligare innan release.

Vet inte hur KONAMI fungerar, men de har olika grenar i olika länder som verkar vara mer eller mindre disconnectade från varandra, så det är inte en smidig PR-maskin i alla fall. Bilderna släpptes visst av KONAMI UK (tror jag) och de måste ha suttit på bilderna i några månader sedan KONAMI Tokyo (där utvecklingen sker) skickade dem.

Och, det verkar också som att den 5 Juli är datumet för nästa "happening". NDAs (Non-Disclosure Agreements) börjar (eller slutar) då. I vilket fall verkar det som att man inte behöver oroa sig för NDAs vid den 5e Juli, förmodligen för att KONAMI då själva spiller info.

Hittills är det bara spekulationer om bilderna är för PC/X360 (next-gen), och att PS3-versionen (som är, eller inte är, mer avancerad) inte visats ännu. Ingen som vet, ingen som vet.

Klart verkar i alla fall vara att PC samt X360 kommer behandlas likvärdigt (PC-versionen baseras inte längre på PS2-motorn). Detta skall vara för att X360-spelen är förhållandevis kompatibla med Windows och lätta att porta.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Synd att PS3 är så dyrt.. Jag har spelat PES6 som en tok till PS2an, finns inget spel som slår det. Sitta och nöta ett spel i flera månader och man tröttnar aldrig, helt sjukt bra spel.
Roligt med bättre grafik måste jag säga även om det är sekundärt då spelkänslan är viktigast och den ligger ju på 200% av 100 möjliga i bara PES6. För att summa upp, kan inte annat än bli en hit.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Synd att PS3 är så dyrt.. Jag har spelat PES6 som en tok till PS2an, finns inget spel som slår det. Sitta och nöta ett spel i flera månader och man tröttnar aldrig, helt sjukt bra spel.
Roligt med bättre grafik måste jag säga även om det är sekundärt då spelkänslan är viktigast och den ligger ju på 200% av 100 möjliga i bara PES6. För att summa upp, kan inte annat än bli en hit.

Jag personligen tyckte att PES6 var ett riktigt bottennapp. Inte bara 360-versionen utan PC-PS2-versionen med. Jag föredrar realism och vissa saker var så pass overkliga att jag inte gillade dem alls.

Jo, jag tycker också PS3an är lite dyr. Sedan har jag varit inställd på ett 360, gillar många av spelen där, som PGR, Forza, bl.a.

Men men, man får se hur det utvecklar sig framöver. Om PS3-versionen är väldigt överlägsen (kan jag inte tänka mig eftersom många andra spel som bl.a EA producerar ser väldigt bra ut på båda formaten) så får man väl tänka över om det är värt priset för en PS3a.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Är det någonting man kanske ska luska i åt er då jag är vän med sonen till VDn för Konami i vårat avlånga land?

Permalänk

Hehe. Well, jag är inte mycket för att "utnyttja" folk på så sätt.

Men den största frågan gällande PES är om PS3-versionen kommer vara den mest optimerade versionen, och därmed ha funktioner och speciella saker som XBox360/PC ej kommer ha. Många hävdar ju att PS3/X360 är i "stort" sett likvärdiga, även om PS3an anses ha mera beräkningskraft.

Det är väl känt att PS3an används som främsta utvecklingsbas för PES, och frågan är ju då om förflyttningen till X360 innebär att saker blir nedskalade eller så.

Sedan så har ju också Blu-Ray rejält mera lagringsutrymme (X360 har vanlig DVD), vilket skulle kunna betyda högre upplösta texturer osv.

KONAMI är dock så jäkla tysta så det är inte klokt. Så det får du nog inte reda på ens om du mutar dom med mycket pengar. Men om du försöker så klagar jag inte.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Jag personligen tyckte att PES6 var ett riktigt bottennapp. Inte bara 360-versionen utan PC-PS2-versionen med. Jag föredrar realism och vissa saker var så pass overkliga att jag inte gillade dem alls.

Jo, jag tycker också PS3an är lite dyr. Sedan har jag varit inställd på ett 360, gillar många av spelen där, som PGR, Forza, bl.a.

Men men, man får se hur det utvecklar sig framöver. Om PS3-versionen är väldigt överlägsen (kan jag inte tänka mig eftersom många andra spel som bl.a EA producerar ser väldigt bra ut på båda formaten) så får man väl tänka över om det är värt priset för en PS3a.

Är ju fortfarande ett spel men när det gäller fotbollsspel tycker jag inte det finns något annat som slår PES i realism.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Är ju fortfarande ett spel men när det gäller fotbollsspel tycker jag inte det finns något annat som slår PES i realism.

Hehe, don't get me wrong, jag gillar PES5 otroligt mycket. Där har KONAMI lyckats få mycket att klicka.

PES6 däremot gjorde spelarna svårare att kontrollera, passningar samt skott gjordes slöare och sämre (händer ofta att bollen rullar saktare än foten som träffade den). Sedan är ju målvakterna vid frisparkar rena gudarna med reflexer som katter, och de kan vända på en 5-öring, som om de inte har någon massa att kontrollera.

Overall, PES5 ftw.

BTW; Podcast numero 4 skall visst läggas upp nu på söndagen, tidigt verkar det som också, så håll ögonen öppna.

http://winningeleven11.blogspot.com/

EDIT: http://www.zshare.net/audio/2408135a8a4ba1/ Podcast 4 för de som är intresserade.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk

Personligen tröttnade jag väldigt fort på PES6 till 360, det var så många saker man störde sig på. Tex kunde man inte flytta spelare mellan lagen och frisparkar var extremt svårt att sätta, även om man tyckte att den blev perfekt slagen. Sen önskar jag mer långskottsmål och tyngre skott. Minns i PES5 där Gerrard kunde dunka bollen i krysset från 35m, det gick inte i PES6. Det borde vara lättare att sätta skott med en spelare som har bra skottstyrka och placering, men dom missar målet lika ofta som en spelare med 70 i accuracy.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Personligen tröttnade jag väldigt fort på PES6 till 360, det var så många saker man störde sig på. Tex kunde man inte flytta spelare mellan lagen och frisparkar var extremt svårt att sätta, även om man tyckte att den blev perfekt slagen. Sen önskar jag mer långskottsmål och tyngre skott. Minns i PES5 där Gerrard kunde dunka bollen i krysset från 35m, det gick inte i PES6. Det borde vara lättare att sätta skott med en spelare som har bra skottstyrka och placering, men dom missar målet lika ofta som en spelare med 70 i accuracy.

Delvis kan jag hålla med dig.
Frisparkar, precis som Trance_Allstar nämde, är alldeles för svåra. Eller ja, det går att sätta frisparkar med en bra frisparksskytt, men alldeles för ofta är målvakterna extremt snabba och de tjuvrusar för ofta. Dessutom känns det som att det har lagts till en ganska stor "random"-effekt. Sämre frisparksstats och det är mer eller mindre omöjligt att sätta i mål.
Långskott däremot är efter lite mer träning än i PES5 ganska enkelt. Det var för lätt att trycka in både frisparkar och långskott i PES5 och nu tycker jag det är ganska bra balans, när det gäller långskotten. Det skall vara svårt, men inte omöjligt, och det tycker jag att det är nu. Svårt men inte omöjligt alltså.

Permalänk

Håller med Tjodd. Skönt när man lyckas sätta långskotten och när man väl börjar lära sig går de in lite oftare.

Men frisparkarna måste de fixa. Har satt 5 (typ) frisparkar sedan PES 6 släpptes.

Men jag längtar efter 7 (2008) ska bli kul att se hur de tänkt sig med presskonferancer

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Jag brukar sätta dom rätt ofta om det är runt 20m (över muren bara). Men annars är det väldigt svårt.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"