Msn problem [med virus]

Permalänk
Medlem

Msn problem [med virus]

Hej!
Nu är det så att msn har börjat tjorva en hel del för mina kompisar. Först och främst så fungerar msn helt okej men efter ett tag så börjar det skicka ut engelska ord som "Nice new photos of me and my friends and stuff and when i was young lol", "Here are my private pictures for you" mm. Dock vet ingen om att de skickar dessa meddelanden eftersom det endast enligt dem blinkar till lite i skärmen, och meddelandena skickas till varje person som är online på deras listor.

Men när de ska stänga ner msn så tar det lång tid eftersom meddelandet har skickats till varenda en på deras msn lista och de måste stänga ner konversationerna som de inte ens ser på listan.

Vad är detta för virus, spyware eller vad är detta över huvudtaget för ngt?
Hur får man bort det på bästa sätt?

tack på förhand.

MvH/

Visa signatur

/Gunsmoke

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag har haft ett liknande virus, det ska gå bort med ditt virusskydd om jag inte minns helt fel...

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk

min kompis hade exakt det Viruset här om dan men jag rensade bort det med hitman pro www.hitmanpro.com

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

dum som man är så tog man emot den där jävla filen, dock så tryckte jag inte ingång den, utan tog bort den direkt. Då jag insåg att det var skit.

Frågan är alltså: Räcker det med att man tar emot den, är det kört då? eller måste man starta photos.zip för att det ska dra igång? Sen om man sitter på nätverk med andra datorer, sprids det till dom också eller sprids det bara via msn?

Permalänk
Hedersmedlem

dessa virus sprids via msn. Man måste öppna någon typ av fil som kan köra kommandon. ZIP-filen är alltså inte farlig utan det som ligger i den. Ta inte emot saker utan att ha en konversation med personen så du vet att personen verkligen har skickat det och inte det är ett virus. Kommer det ett meddelande om att ta emot det här så fråga vad det är även om det står i meddelandet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
dessa virus sprids via msn. Man måste öppna någon typ av fil som kan köra kommandon. ZIP-filen är alltså inte farlig utan det som ligger i den. Ta inte emot saker utan att ha en konversation med personen så du vet att personen verkligen har skickat det och inte det är ett virus. Kommer det ett meddelande om att ta emot det här så fråga vad det är även om det står i meddelandet.

Jag själv har inte tagit emot denna fil men flera har försökt skicka den åt mig. Eller snarare det har kommit från flera av min polare. Men såg direkt att det inte var dem som skrev. Men tyvärr har min flickväns lillasyster öppnat filen och dem har fått de viruset. Är det bara skadligt via msn eller hela tiden ?

Visa signatur

/Gunsmoke

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
min kompis hade exakt det Viruset här om dan men jag rensade bort det med hitman pro www.hitmanpro.com

är det meningen att detta ska ta hundra år att köra

Edit. det funkade inte med detta program

Blir galen snart på det här !!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

*Topic redigerad*