Permalänk
Medlem

PSP NesterJ problem

Jag har laddat hem NesterJ (1.20 beta) och installerat. Några få roms går att starta (gunsmoke, excite bike, castlevania, link, topgun, där tar listan slut), men hundratals ger antingen bara en går skärm när jag startar dem, eller så händer ingenting när jag trycker på filnamnet i nesterJ.

Jag har försökt med massor av versioner på samma spel. Spel som är vanliga och jag vet att folk har lyckats få igång (super mario 1, punch out etc).

Jag har firmware OE 3.40. I recovery mode har jag ställt in kernel 1.5. NesterJ och NesterJ% mapparna ligger under psp/game150/. Romsen ligger i separata .nes filer under NesterJ-mappen.

Vad kan vara fel?

I vilken ände ska jag börja felsöka?

Permalänk
Medlem

Har du en UMD skiva i och "Use NO-UMD: Enabled" i recovery mode?

Vet inte om det gäller just för NES emulatorn men det behövs för de flesta ISO/CSO.

Permalänk
Medlem

Det verkar tyvärr inte lösa problemet.

Permalänk
Inaktiv

Funkar spelen på datorn?

Permalänk
Medlem

Yes precis, de funkar på datorn. Så det verkar vara något fel jag gjort i installation eller nåt.

Permalänk
Medlem

Ta bort 'config' i flash1 om du stöter på några problem. Den kommer du åt i Recovery mode, och lek absolut inte med flash0.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akiira
Ta bort 'config' i flash1 om du stöter på några problem. Den kommer du åt i Recovery mode, och lek absolut inte med flash0.

Akiira! TACK!!! Du är faktiskt bäst i världen. Nu funkar det!