Spel man måste ha spelat

Permalänk
Medlem

Spel man måste ha spelat

Jag har lite torrt på listan över spel jag ska spela nuförtiden, jag tänkte att man kunde skriva upp de spel man bara måste ha spelat för att kunna tipsa ovetandes om några guldkorn de kan ha missat.

Spelen ska helst då vara spel som man måste ha spelat för att kalla sig för en välorienterad spelare.

Om jag ska ta några stycken tycker jag absolut man inte ska låta

Fahrenheit
Fable
Knights of the Old Republic I o II
Call of Juarez
Jedi Outcast
Jedi Knight: Dark forces II
XIII
missas.

Vad har du för tips?

Permalänk

Half life , Operation Flashpoint och Blitzkrieg , kotor är givet sitter och lirar igenom 1an igen , får aldrig nog av dom spelen.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Doom. Jag tror det är allt som krävs.

Permalänk
Medlem

Day of the Tentacle, Full Throttle om man vill ha med klassiker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haghala
...Full Throttle om man vill ha med klassiker.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Alla Zelda och Metroid spel måste man ha spelat. Absolut det bästa som skapats.

Permalänk

Operation Flashpoint, Unreal tournament

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Chrono Trigger, till Super Nintendo. Absolut bland de bästa spelen genom tiderna.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Curse of Monkeyisland får man absolut inte missa. Sen måste jag nog säga fallout 1 och 2.
Edit: Sen så måste jag ju säga att Zac Macracken and the alien mindbenders är ett bra spel med mycket humor!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Det är en fin lista du har Saeros.

Speciellt Call of Juarez och XIII är spel som är jävligt bra men många har missat dom.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Kotor 1 , Deus EX "1", Baldurs Gate 2 + exp.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk

man måste ha testat?
samma här som i dom där "välj 1 favorit spel" trådarna,finns tok för många,både gammla som "nya",mest gammla.
svarar samma här som jag svarar i dom:
ingen som helst rangordning,slumpvist utplockade från flera 100:
settlers
north&south
hired guns
colonization
ff7
civilization
hoi2

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Starcraft
Warcraft II
Sim city 2000

Permalänk

Diablo
Starcraft
Warcraft 2
Simcity 2000
Civilization 2
Final Fantasy 7 (Playstation)
Chrono Trigger (Super Nintendo)
Zelda Ocarina of Time (Nintendo 64)
Zelda (Nintendo)
Half-Life
Duke Nukem 3D
Doom
Super Metroid (Super Nintendo)
finns säkert fler också men det är dessa jag kom att tänka på nu

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk

Monkey Island serien. Och No One Lives Forever.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk

Men gäller inte tråden spel som är lite okända eller aldrig blev någon större säljar hit?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Populous: The Beginning ;D

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem

Diablo II
StarCraft
Resident Evil 4
Metal Gear Solid 1,2 & 3
Zelda - A Link to the past
Zelda - Ocarina of time
God of War
Final Fantasy IX
Donkey Kong Country 1,2 & 3

Visa signatur

-hmm...

Permalänk
Medlem

Half Life
Half Life 2
Quake serien (spec dom 2 första)
Duke Nukem 3d
Doom liren
Worms? (äldre worms!)
Gun Smoke till nes
Excitebike till nes
Super Off Road till nes/snes
Sonic liren till Sega
Rock N Roll racing till snes/sega

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Avstängd

Mechwarrior 3, inte 4:an då den suger ap task
Project EDEN, fast det är bara någon jag tycker.
Delta Force 1 & 2, resten är skit.
Black (tyvärr bara till Xbox och PS2)
GTA, alla så klart
Outwars, flyga runt med jetpack på ryggen å slakta aliens eller varför inte LANa mot polarna, jäkla vilken slakt det blir då.

Min lilla lista som tyvärr inte är komplett än

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Space Rogue
Phantasy Star 1-4

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Såna trådar är meningslösa då alla gillar olika spel. Nu kommer folk bara skriva vad de gillade eller har goa minnen av. Till slut lär de flästa spelen hamnat här, även de "dåliga"...

Permalänk
Medlem

ArtMan: spel som man måste ha spelat för att kalla sig välorienterad inom spel dvs spel som betytt mycket för industrin, spel som varit nyskapande och spel som sålt bra/varit bra

Monkey Island
Operation flashpoint
Commandos 2
Fallout 1 & 2
Arcanum
Black and White
Zelda i nån form
Abuse
Deus ex
Liero
Achtung Die kurve
Company of Heroes
Starcraft
Total Annhilation
Vampire Bloodlines
Neverwinternights
Wii sports

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate 2 & Throne of Baal.

Phoenix Wright: Ace Attourney & Justice for All. Youtube-klipp

Metal Gear Solid: Tactical Espionage Action... äh, hela serien måste man ha spelat!

Visa signatur

.

Permalänk

Haha, ser att många skriver operation flashpoint, jag råkar ha det spelet men de laggade sjukt mycket så de fick nätt och jämt en plats på hyllan. Så det är faktiskt spelvärt?

Visa signatur

Lian-Li PC7 V3 scand | Intel E6750 @ 3.6 GHz | Gigabyte P35 DS3 | Corsair 2x1024 mb PC6400 Cl4 | Corsair 520w | Scythe Infinity | Inno3d 8800gts 320 mb @ 621/918/1512 | WD 500gb AAKS |4 x Nexus "real silent" | Scythe KamaMeter |

Tempz:proc: ~40 idle, ~70 load, graf: ~60 idle, ~75 load

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haghala
Day of the Tentacle, Full Throttle om man vill ha med klassiker.

Tycker inte man får missa Grim Fandango och Psychonauts som är gjorda av samma snubbe, Tim Schafer.
Bättre spel än dom fyra får man leta efter

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

Fallout-serien. Åtminstone första och andra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fleu sheu
Haha, ser att många skriver operation flashpoint, jag råkar ha det spelet men de laggade sjukt mycket så de fick nätt och jämt en plats på hyllan. Så det är faktiskt spelvärt?

Mycket spelvärt. Okej, om du är en typisk cd-gejmare så kanske det inte passar dig, men annars kan du ju alltid prova. Jag gillar det som fan.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

europa universalis3
diablo alla
gta alla
starcraft
fm 07
bf2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fleu sheu
Haha, ser att många skriver operation flashpoint, jag råkar ha det spelet men de laggade sjukt mycket så de fick nätt och jämt en plats på hyllan. Så det är faktiskt spelvärt?

Jodå, den lagga som fan men efter en liten uppdatering av hårdvaran så lagga det inget alls.
Fungerade prima på AMD1200, 1GB ram, GF3 64MB (ingen Ti200, Ti500 skit)
På en AMD2500+, 2GB ram, Radeon 9800PRO 128MB maxa jag alla inställningnar och det flöt på som bara fan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.