Permalänk

köpa iphone?

tja alla!
Funderar starkt och köpa hem en iphone.
hittade denna på tradera.se

http://www.tradera.com/Iphone_8GB_ooppnad_saljes-auktion-4513...

vågar jag köpa den?
stämmer de som står där så kommer jag ha en iphone i nästa vecka
han säger även att man kan hämta den hoss han, men kan man använda den i sverige``

//Mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Vad ska du göra med den?

Permalänk
Inaktiv

Varför inte... du får den personligen... frågan är bara om det fungerar med eget SIM när du får den

Permalänk

ja det är ju det jag undrar om den funkar i sverige?
palla vänta i 3 månader till innan den kommer till sverige ;D Vill ha nu!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Vågar man så får man ju sätta sin förhoppning till siter som denna:
< http://www.iphoneunlocking.com/ >

Jag tror mer på att de är flinka med html-kod än att siffran "iPhones Unlocked: 2029" stämmer - men jag är ju ofta lite negativt lagd

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Om jag var du skulle jag vänta med att beställa en iPhone från staterna tills jag har fått det bekräftat att man kan trycka i vilket SIM-kort som helst i telefonen och få den att fungera.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Hedersmedlem

Den är operatörs låst till AT&T så man kommer att vara tvungen att betala roaming kostnader när man ringer med den så billigt blir det inte..

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

så jag kan använda den i sverige iaf??

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
så jag kan använda den i sverige iaf??

ja.

Permalänk

Telefonen måste ju aktiveras i iTunes och då knyts den till ett AT&T-abonnemang, så om du vill betala minst 60 dollar i månaden och säkert en hel del för varje ringd minut så fungerar det väl.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Avstängd

Lär ju vara skapligt efterblivet att köpa den så, vänta tills den lanseras i europa åtminstone?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Kphone i väntan på iphone?

http://www.ikar.tv/index.php?act=viewProd&productId=61

Nej fy! Den är ju lika kass den ju.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Om du skulle ha läst endast lite om Iphone så kanske du hade vetat att SIM-kortet som sitter i den är inbyggt, det skall alltså inte gå att byta det, och det är det som rä meningen, den säljs endast med AT & T abonnemang, och det kommer den att göras i USA i de kommande 2 åren, AT & T är de enda som har och kommer att ha rettigheter att sälja den fram tills om 2 år.

Om deras abonnemang fungerar i Sverie återstår att se, men det blir dyrt, då jag antar att du inte redan har ett AT & T abonnemang så komer detatt kosta dig 59$ i månaden under 2års tid vilket är bindningstiden på abonnemandet och det är ca 13 500kr.

Om du redan har ett AT & T abonnemang så kostar det endast typ 20 eller 29$ i månaden.

EDIT:

Hittade lite info i den andra IPhone tråden =P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
värt att nämna är väll att abonumanget som iphone binds med i usa, är med obegränsat användande av mail o webb relaterade tjänster. alltså man får surfa hur mycket man vill o maila hur mycket man vill, sådanna abonumang brukar kosta en hel del även här i sverige. för 59 dollar får 450 fria minuter, unlimited Data (Email&web), 200 fria sms, plus Rollover minutes vilket jag antar är att de minuter man har kvar förs över på nästa månad

så man får ha i åtanke oxå att prissättningen i usa, inte går att dra som parallell till hure är i sverige o europa. som nån skrev i annan tråd, en amerikanare skulle aldrig köpa så bensintörstiga bilar, om priset för bensin var samma som här. de förstår inte hur vi kan köpa bensin för det priset vi gör. likaså kostar en hel del bilmodeller som finns både i usa och här i sverige, ca 20-150000 mindre i usa, varför? jo för att priserna är anpassade till marknaden och dess konkurans.

så att spekulera i vad den kommer kosta i sverige o europa är väldigt svårt innan den ens lanserats, innan vi ens vet vad europa versionen kommer innehålla.

// M

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

Han kommer inte ens kunna använda den över huvud taget om han inte kapar någon från USAs "social security number" alt. låser upp den.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte_Lind
Om du skulle ha läst endast lite om Iphone så kanske du hade vetat att SIM-kortet som sitter i den är inbyggt, det skall alltså inte gå att byta det...

Nu är du ändå helt ute och cyklar. SIM-sloten sitter på ovansidan av telefonen och det går utmärkt att ta ut SIM-kortet. Sedan att telefonen är låst till AT&T är en sak, men SIM-kortet är inte alls inbyggt.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smewt
Han kommer inte ens kunna använda den över huvud taget om han inte kapar någon från USAs "social security number" alt. låser upp den.

Eller använder numret 999-99-9999. Det rekommenderas tydligen av några på AT&T om man vill ha prepaid och har problem med aktiveringen.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

Lallade runt med polarens iPhone igår. Han har fått den genom jobbet. Alla funktioner fungerar klockrent för utom att ringa, utan någon aktivering eller social security number. Bara att leka på.

Jag var skeptisk till en början, men iPhone lever nästan upp till alla Hype den fått!

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.