Uppdatering av billigaste kontantkorten?

Permalänk

Uppdatering av billigaste kontantkorten?

Funderar på att byta från halebops kontantkort då jag inte gillar fasta avgifter, och eftersom det tillkommer operatörer och priser ändrar så tänkte jag höra vad ni anser vara det billigaste just nu? Parlino verkar billigt, men då är det inte telias nät och telia själv verklar vara ganska dyrt men då får man bättre täckning. Vad har ni för teorier kring det här?

Permalänk
Hedersmedlem

Tango mini har bra priser om man ringer lite. Utan några minidebitering, eller påfyllning inom 30dagar osv.

Öppningsavgift: 0,76 kr
Dygnet runt: 0,68 kr/min
SMS: 0,19 kr/st
MMS: 2,75 kr/st
Röstbrevlådan: 0,68 kr/min
WAP/GPRS: 16kr/MB
Prisplanbyte 20 kr

Funderar faktiskt att byta till dom från mitt gammla comviq.net, nu när du nämner detta.

Permalänk
Medlem

halebop är ju klockrent ifall man ringer för över 300 i månaden, då smsar man ju gratis hela tiden!

fick själv halebop när jag köpte den billigaste skit-telefonen på elgiganten (för att min 3 mobil pajjade) och min månadskostnad har lätt sjunkit (hade 3 bomben friends innan)

Permalänk

röstar för hatebob jag med. Se till så dom du känner har det ocskå så blir det billigt.

Tango mini . inte 100% säker att de e så bra i norrland med tanke på hur täckningskartan kan se ut.... Någon som har det i Skellefteå? Och som kan tex fara ut till en stuga utan att de fuppar sig ?

Permalänk
Medlem

vad yrar ni om täckning för...tele2 har ju minst lika bra täckning överallt i sverige utom vissa delar av norrland där folk ändå inte lever

jag brukar vara på flertalet ställen där telia inte har någon täckning (skärgården) men tele2 har hur bra som helst

Permalänk
Medlem

En Parlinoförsäljare som jag snackat med hävdade att de kör med Telias nät. Var det ren BS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
En Parlinoförsäljare som jag snackat med hävdade att de kör med Telias nät. Var det ren BS?

Yeas. De kör på samma nät som Tele2.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slowmove
vad yrar ni om täckning för...tele2 har ju minst lika bra täckning överallt i sverige utom vissa delar av norrland där folk ändå inte lever

jag brukar vara på flertalet ställen där telia inte har någon täckning (skärgården) men tele2 har hur bra som helst

I beg to differ. I norra halvan av landet är täckningen de större kuststäderna och efter E4an, inte mycket mer.

http://www.parlino.se/T%c3%a4ckningskarta.aspx?id=2

Permalänk
Medlem

lever folk i inre norrland?! stackare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
En Parlinoförsäljare som jag snackat med hävdade att de kör med Telias nät. Var det ren BS?

Parlino är Optimal Telecoms kontantkort som är ett dotterbolag till Tele2 och de kör alltså i sitt eget nät ja.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slowmove
lever folk i inre norrland?! stackare

Yeep det är synd om dom som lever där i tex hemavan, får pumpa meterdjup puder och 20meters hopp. Jag bor inte där själv, även om jag önskade det. Anledningen till tråden är att jag vill kunna ringa även då jag är där