Nytt WLAN-kort, internet dör efter ett tag.

Permalänk

Nytt WLAN-kort, internet dör efter ett tag.

Hej.

Jag köpte tidigare i veckan ett trådlöst nätverkskort föratt ha till en av mina starionära datorer. Hittade ett billigt på OnOff som jag åkte och köpte. Det blev ett sånthär:
"BELKIN Trådlöst nätverkskort F5D8000YY"
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/31323?opendocum...

Det sitter ju i och det verkar ju fungera bra, förutom en liten detalj, att internet lägger av efter ett tag. Enligt Windows så är det inga problem och själva nätverket verkar fungera men jag får ingen internetanslutning.

Detta kan ta allt från 5-10 minuter till 1 timme, inatt så stod datorn på och då hade jag fortfarande internet efter typ 8-12 timmar. (Då stod dator helt passiv)

För att få internet igen måste jag dra ut nätverkskortet och stoppa i det igen (det är ett Laptop-kort i en PCI-modul)

Min router är det inget fel på, den fungerar ut,märkt, jag har för övrigt även 2st laptops uppkopplade på den, en vanlig PC och en MacBook, och de har inge problem med att internet slutar att fungera.

Anledningen till att jag bile ha ett så billigt koret som mäjligt var att denna dator står ca 2-3m från routern fast på våningen under och sladden som gick hit tidigare sitter nu i min nya digitalbox.

Är det någpon som har en aning om vad som kan vara felet? Är extremt mycket tacksam för all den hjälp jag kan få då det börjar bli väldigt jobbigt att bli tvungen att böja sig ner och dra ut det och sätta i det igen, vänta på att msn ska koppla upp sig, och så vidare.

MVH Mathias

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

inte för att det är svar på din fråga men;
http://www.kjell.com/?item=38830&path=38400000,57000000,60400...

kanske?

annars drivrutiner är det enda jag kan komma på

Permalänk

Nja alltså grejen är ju att jag inte vill dra ner en kabel genom vägg och golv/tak (eller min pappa vill inte) Så därför tänkte jag att jag skulle köra med trådlöst.

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

det lät som att du redan hade en tyckte jag... my bad

Permalänk

okej, jo jag har en, men vi vill inte dra ner en till.
grejen är att den som går ner just nu sitter i bredbandsmodemets uttag för digitalTV, och skulle jag bara ha internet så måste den sitta i routern. det är därför dsom det inte fungerar med den där.

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

aha, länken jag gav var till en sak som gör det möjligt att göra två kablar av en...

Permalänk

mm, men det skulle inte gå i det här fallet =/

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G