Permalänk
Medlem

Vart hittar ni den senaste firmwaren?

Nokias program man får med telefonen eller?

Permalänk
Medlem

yes, nu ska jag äntligen fara och köpa min N73:a =D

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

jag frågar här i stället: kan man (utan att ladda ned något program) välja i listan på sms-signaler i telefonen att använda en personlig sms-signal i ex mp3-format?

Permalänk
Medlem

ja.

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Vart hittar ni den senaste firmwaren?

Nokias program man får med telefonen eller?

Ja. Använd "uppdateraren" i nokia PC-suite.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Kan man få bort ljudet när man tar kort med kameran? jag hatar det ljudet, d skall vara tyst när man tar kort!

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

håller med olol där
jag skulle vilja ha ngn form av prog. där jag kan stänga av högtalaren..
det är så sjukt drygt när man lyssnar på musik på tex bussen o sen ska man ta upp mobilen eller ngt och kontakten åker ut och den stackars lilla högtalaren skränar på förfullt och alla stirrar och undrar vad fan man pysslar med

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
Kan man få bort ljudet när man tar kort med kameran? jag hatar det ljudet, d skall vara tyst när man tar kort!

Och jag får inte igång ljudet när man fotar(inte för att jag vill ha nåt´ljud men jag ville testa lite)
Ska forska lite hur jag fick tyst på min kamera men det ligger nog i "profiler"

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
håller med olol där
jag skulle vilja ha ngn form av prog. där jag kan stänga av högtalaren..
det är så sjukt drygt när man lyssnar på musik på tex bussen o sen ska man ta upp mobilen eller ngt och kontakten åker ut och den stackars lilla högtalaren skränar på förfullt och alla stirrar och undrar vad fan man pysslar med

Och så får man panik och trycker på fel knappar och kommer bort från mediaspelaren och så tar det ännu längre tid att få tyst på den, hahaha, känner igen det

Men min N73ME låter inte när man tar kort om man har den på ljudlös profil. Är den inte det för er? Eller orkar ni inte bara byta till ljudlös?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

knapponer o varningstoner av, det ändrade jag o då blev kameran tyst.. ska bara ta reda på vad det är som klicka, tror det är slutaren som låter svagt.. ska se vilken av dom d e som får tyst på kameran..

EDIT:
stäng av varningstoner så är det bara slutaren som ger ifrån sig ett svgt ljud.
tro det är den iaf..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

Hur kan man stänga av eller sänka ner påslasning signalen på en N73a.Det är irriterande när man sätter
på teleponen i en tyst miljö.

Visa signatur

Hode

Permalänk
Medlem

Det glömde jag nämna, typ det bästa med denna uppdatering - kameraljudet är gone! Perfekt för beachen! Nä, skämt åsido förstås men det e ju ett plus, sparar batteri och gör luren lite mindre irriterande.

Vågar även lova att kameran är rätt mkt bättre. Men eldprovet i form av en redig utgång i mörk miljö återstår...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av c-boi
Det glömde jag nämna, typ det bästa med denna uppdatering - kameraljudet är gone! Perfekt för beachen! Nä, skämt åsido förstås men det e ju ett plus, sparar batteri och gör luren lite mindre irriterande.

Vågar även lova att kameran är rätt mkt bättre. Men eldprovet i form av en redig utgång i mörk miljö återstår...

Nje där kan jag inte hålla med dej. Kameran kanske kanske tar lite bättre bilder i mörka miljöer men den tar fortfarande usla bilder vad gäller motiv med mycket rött, lila och blått.

Kameraljudet är inte borta. Det finns i alla fall i min lur. Men man stänger av "varningstoner" i profiler så försvinner ljudet.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

papphammar: I min är kameran helt klart bättre, men om jag inte missminner mig hade vi en liknade diskussion några sidor bak där du inte direkt hade några problem med kameran medan min har varit skit från dag 1. Så min är väl kanske en "normal" N73a nu då...

Gick det att få bort kameraljudet förut också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hode
Hur kan man stänga av eller sänka ner påslasning signalen på en N73a.Det är irriterande när man sätter
på teleponen i en tyst miljö.

stäng av varningstoner så tror jag att det försvinner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av c-boi
papphammar: I min är kameran helt klart bättre, men om jag inte missminner mig hade vi en liknade diskussion några sidor bak där du inte direkt hade några problem med kameran medan min har varit skit från dag 1. Så min är väl kanske en "normal" N73a nu då...

Gick det att få bort kameraljudet förut också?

Jo så är det nog. Då får man gratulera till att din kamera inte är ett måndagsexemplar längre! Ut å fota!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Var kan jag hitta varningstoner?

Visa signatur

Hode

Permalänk
Medlem

på profiler, sen anpassa den du använder, typ allmän som jag har..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

Nån som vet vart man kan få tag på ett virus??
Tänkte jag skulle sälja min N73:a men efter att ha kollat på nåt program där dom visade hur lätt det är att komma åt information på mobilen även om den är raderad så tänkte jag att jag skulle lägga in ett virus på skiten och sen kasta den
Nån som kan ge tips i PM eller här??

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Du tänker alltså slänga telefonen?

Ge den till mig och jag lovar att inte snoka

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Ja. Använd "uppdateraren" i nokia PC-suite.

Jag hänger inte med alls, försökte uppdatera min telefon nu precis, Nokia Software Updater säger att det inte finns någon senare programvara...

Jag kör med version 3.0704.1.0.1 och det är även den senaste versionen säger Nokia Software Updater...

Vilken version är det ni folk kör med då som innehåller den nya musikspelaren med mera?

Permalänk
Medlem

Jag försöker byta prodkod, men när jag scannar efter enhet i NSS så allt jag får är en vit ruta, inget dyker upp. Nån som har nån lösning?

Visa signatur

.:R u the way u r becuse u have choosen:.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Helix79
Jag försöker byta prodkod, men när jag scannar efter enhet i NSS så allt jag får är en vit ruta, inget dyker upp. Nån som har nån lösning?

När du har scannat luren i NSS så ska du trycka på knappen phone eller phoneinfo(har jag för mej) och då kommer det upp grejer. Och om du knackar in ny produktkod så kom ihåg att bocka för enabla när du sedan ska trycka på "write".

mr. E
Ja det är N73 ME:s musikspelare(myyyyycket bättre!)
Det kanske inte har kommit ny firmware till din produktkod ännu. Det är som bekant olika produktkoder för olika färger på telefonerna. Ett sätt om man har bråttom(och det har man ju!) är att använda NSS (se t.ex första posten i denna tråd om hur man gör) och knacka in en annan produktkod för en anna färg t.ex.. Detta kan sabba garantin men vem bryr sej?
Efter att ha fixat till lämplig produktkod så kör man sedan luren i uppdateraren. Kolla in lämplig produktkod ett eller två sidor tillbaks i denna tråd. Kommer inte ihåg vilken jag körde med men jag tror att jag skrev det där. DETTA GÖRES PÅ EGEN RISK DOCK!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
När du har scannat luren i NSS så ska du trycka på knappen phone eller phoneinfo(har jag för mej) och då kommer det upp grejer. Och om du knackar in ny produktkod så kom ihåg att bocka för enabla när du sedan ska trycka på "write".

Bara det att jag kommer inte så långt för att det syns inget

Visa signatur

.:R u the way u r becuse u have choosen:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
mr. E
Ja det är N73 ME:s musikspelare(myyyyycket bättre!)
Det kanske inte har kommit ny firmware till din produktkod ännu. Det är som bekant olika produktkoder för olika färger på telefonerna. Ett sätt om man har bråttom(och det har man ju!) är att använda NSS (se t.ex första posten i denna tråd om hur man gör) och knacka in en annan produktkod för en anna färg t.ex.. Detta kan sabba garantin men vem bryr sej?
Efter att ha fixat till lämplig produktkod så kör man sedan luren i uppdateraren. Kolla in lämplig produktkod ett eller två sidor tillbaks i denna tråd. Kommer inte ihåg vilken jag körde med men jag tror att jag skrev det där. DETTA GÖRES PÅ EGEN RISK DOCK!

Ahh, då vet jag iaf hur det ligger till...
Tror jag väntar tills det finns tillgängligt via Nokia Software Updater dock, men tack för infomationen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Helix79
Bara det att jag kommer inte så långt för att det syns inget

När du installerar själva NSS så valde jag alternativ "virtual device" har jag för mej. Kolla att du har fungerande drivrutiner til din usb kabel! Det hade inte jag så därför fick jag upp nada.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Okej, men det verkar inte vilja fungera ändå Har nog valt varje alternativ av dom 5, och rätta drivrutinerna till kabeln har jag med. Ändå är det helt vitt, kan de ha med Vista o göra?

Visa signatur

.:R u the way u r becuse u have choosen:.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Helix79
Okej, men det verkar inte vilja fungera ändå Har nog valt varje alternativ av dom 5, och rätta drivrutinerna till kabeln har jag med. Ändå är det helt vitt, kan de ha med Vista o göra?

förslag:

1. Ring nokias support och hör med dom om dina problem och att du kör med vista. Be dom om hjälp och förslag.

Eller:
2. Installera om grejerna. Drivisar mm. Sök efter lämplig drivis på lämplig sida på nätet (kolla exakt vilken usb-kabel du har) Kolla också att dina com-portar är aktiverade på rätt sätt.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

har en N73. Nu undrar jag hur man kan mobilsurfa genom datorn? Har försökt att ansluta mig till internet genom Nokias Pc suite progam, tyvärr fungerade det inte.

Permalänk
Medlem

Jag installerar ett nytt tema i telefonen men då står det följande: "utgånget certifikat"

jag vet att jag läste svaret på det^^ någonstans, men kommer dock ej ihåg vart... vet att man skulle gå in o ändra i någon meny på telefonen.. men vart o vad?