Permalänk
Medlem

Nekad Åtkomst...

hej

min polares xp la av för några dar sedan, och han tyckte att vi lika gärna kunde installera om xp för han hadde en tom disk liggandes, vi gjorde detta och det gick bra, problemet uppstod när vi skulle lägga över musik och foton från hans gammla disk till den nya, för han hadde hafft "tillåt endast åtkomst med denna andvändaren" (eller vad det nu heter) på mappen mina dokument där filerna låg i. så när man försöker öppna mina dokument så kommer bara "Åtkomst nekad" upp.

jag undrar om det på något sätt går att undgå detta?
ska också nämna att det inte går att starta det gammla windows'et.

jag eller snarare han är mycket tacksam för svar:)

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4600+ AM2, Gainward GeForce 7900GT 512MB, Corsair Value S. PC5300 2048MB, MSI K9N Platinum, WD 500GB,2x WD 320GB, WD 250GB, Samsung 250GB

Permalänk
Medlem

Det innebär att hans gamla användare är ägare till mapparna, för att få åtkomst till dessa måste man slå av enkel fildelning, egenskaper på mappen, säkerhetsfliken, ägare och "ersät ägare" så tar man över rättigheterna till mappen och vips så kan man komma åt den, kommer inte ihåg exakt bara drar från mitt trötta minne.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Tack!

skulle tro att det här kommer att fungera:)
ska testa någon dag

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4600+ AM2, Gainward GeForce 7900GT 512MB, Corsair Value S. PC5300 2048MB, MSI K9N Platinum, WD 500GB,2x WD 320GB, WD 250GB, Samsung 250GB