Hosta bilder utan att någon snor?

Permalänk
Medlem

Hosta bilder utan att någon snor?

Jag har ungefär 70 bilder som jag vill ladda upp på nätet, men vill inte att någon ska kunna spara dom på sin egen dator. Finns det någon sida som tillåter sådant?

Jag har minne att jag själv varit inne på någon sida och blev sugen på att spara några bilder, då högerklickade jag på bilden för att sedan ta "spara som" men då kom det upp en ruta som sa blablabla......

Permalänk
Medlem

JGG, men samtidigt även med en sådan sidan kan någon med lite datakunskaper spara bilderna ändå. Visas dem på skärmen kan dem sparas, oavsett vad man gör. Typ.

Permalänk
Medlem

exakt....tänk på att om man inte skulle kunna "spara" bilderna, så går det ju alltid att köra en skärmdump...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Inaktiv

Maila bilderna till dom som vill se dom, eller lagra dom i mailen själv så du har tillgång till dom,vet inte vad du vill uppnå med att lägga ut dom..?

Permalänk
Medlem

Läggs det på nätet får man räkna med att det kommer att kopieras. Det du kan göra är att sätta vattenstämpel på dem, eller dra ner kvaliten så det inte är värt att kopiera dem. Folk kommer säkert ändå göra det, men sämre kvalite färre som locka av dem. Dock är det samtidigt problem om kvaliten sjunker eftersom det ger, i alla fall i mina ögon, ett dåligt intryck av sidan eller själva bilden. Vill man inte få bilderna kopierade är det bättre att vida folk bilder i verkliga livet utan kameror i närheten.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

Re: Hosta bilder utan att någon snor?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JGG
Hosta bilder utan att någon snor?

Hosta går nog bra men om du nyser så är det stor risk för snor!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thermion
JGG, men samtidigt även med en sådan sidan kan någon med lite datakunskaper spara bilderna ändå. Visas dem på skärmen kan dem sparas, oavsett vad man gör. Typ.

Om du vill spara en bild där det bara står en massor smörja när du höger klickar på den kan du ta musen på bilden och trycka på spara som automatiskt poppar upp på bilden!

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk
Avstängd

lägg upp dom på en FTP server där bara dom som du anser ska ha tillgång till bidlerna kommer åt

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

hosta dom på skickafilen.se och skicka länken till din egna mail och ge inte ut den till någon. tror man kan sätta lösenord där också, men avbryts nerladdning är det kört. länken funkar bara en gång.

Permalänk
Inaktiv

prt sc-knappen är ju där av en anledning

Permalänk
Medlem

Sen så har alla bilder som visas i en webbläsare redan sparats i en temporär mapp på datorn. bara att hitta dit och plocka ut den. Så om du vill visa bilden så kan du inte förhindra att någon "snor" den.

Permalänk
Medlem

Jag tror jag fick en snilleblixt.

Kunde man inte dela upp bilden i flera små delar som man gör om till animerade gif-bilder där man får bilderna att blinka i otakt.
De ska blinka så snabbt att användaren inte ser att det blinkar.
Är det möjligt?

Jättekrångligt, men om man kunde automatisera det vore det trevligt

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Hosta går nog bra men om du nyser så är det stor risk för snor!

hahah tänkte också på det XD XD XD Börjar kanske bli lite trött O.o

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Privat galleri på pici?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1