Permalänk

Tankar kring en mus

När man sitter och surfar på olika nätbutiker(läs: webhallen, komplett) så är det lätt att hitta en hel drös med gamla möss man själv ägt. Kollade nyss på Databyrån ( xD ) och hittade en gammal ögonsten; Logitech MX1000. Jag sålde min till förmån för en G5 för ett halvår sedan ungefär, men det tog inte mer än 1 sekund innan jag insåg hur mycket jag egentligen tyckte om den gamla trådlösa tegelstenen. Ibland kan man bli verkligt emo när man tänker på gamla möss, speciellt med tanke på hur mycket man använder dom, och hur stor skillnad dom gör för ens liv framför skärmen.

När man väl hittat en bra mus så kommer man hålla fast vid den, så länge det bara går, tills den till slut, efter många års idogt arbetande ger andan upp. När den dagen kommer blir man helt förkrossad och förstår inte hur man skall kunna uppnå samma känsla igen. När jag tänker efter var det precis så det kändes när en gammal MX510 självdog mitt i handen på mig. Man far iväg till närmaste seriösa datorbutik och klämmer och känner på nya möss tills man till slut, kanske, hittar en som kan ersätta ens gamla älskade trotjänare.

Jag har för länge sen glömt vad syftet med denna tråd är, men jag känner på mig att det är fler datoranvändare som känt samma sak när en mus, ett tangentbord, headset eller någon annan kär sak gått sönder.

Det måste ju vara någon form av twisted love till saken som gör att man blir så upprörd över dess bortgång. Det är min teori.

All denna text, var en maskering för det jag tänker säga nu; Jag saknar min MX1000.

/E

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk

*snyft snörvel* Hemskt sorgligt.
Vet hur du känner, som tur är säljer aldrig något
Spara spara spara. har fina högar med gamla hederliga trotjänare.

Permalänk

Se där, en riktig datornörd

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk

ooooh ja. har allt ifrån amiga till gamla ps/2 möss som ser ut som paddor.
Och dom slängs icke!

Permalänk
Avstängd

Jo visst, gamla möss är utmärkta... krångel med scrollhjul, sega rörelser och fula som stryk. Är bara glad att jag slängde ut skitmössen och köpte en duglig razer istället.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Intellimouse 3.0 FTW

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk

Inte samma känsla! Jag kommer ihåg när man satt och lirade Quake 1 med brorsan hade inte internet alls och fick en nu mus med scroll!

oh the fond memories...

Permalänk
Medlem

Men om du nu hittar en mus som du VERKLIGEN älskar att använda (Datormus då) så spara lite pengar och köp en 2 st till som du kan ha när den första ger up.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk

Det är konstigt vad man kan bli fäst vid möss. Det är, som sc0pe säger, värt att köpa en extra för att ha en backup.

/E

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe
Men om du nu hittar en mus som du VERKLIGEN älskar att använda (Datormus då) så spara lite pengar och köp en 2 st till som du kan ha när den första ger up.

Har man bara en dator så är det dumt att köpa extra möss. Priserna sjunker och nya modeller kommer ut. Jag sparar gamla möss som backup istället.

Jag råkar älska Logitech VX Revolution och har nu köpt en till. Anledningen till det är att jag har två datorer.

Permalänk
Medlem

Till min första egna dator (som jag självklart har kvar och kan dra igång när som helst ) så köpte jag ett "Logitech MX3000 Wireless Desktop"-paket (gamla blå versionen, inte laser) och det är ett köp jag aldrig kommer att ångra även om det kostade runt 1300kr när jag köpte det.

Även om jag nu är inne på min andra egna, egenbyggda dator (tredje totalt) så har jag fortfarande kvar mitt MX3000 och det sitter nuförtiden kopplat till min förra dator och när nuvarande burken byts ut mot en ny "übergamer-rigg" så kommer mitt MX3000 med stor sannolikhet finna ett nytt hem vid den dator jag har nu, kort och gott så kommer mitt LX700 och min MX700 att fortsätta leva ända till den dagen kommer då dom ger upp den tappra kampen mot ålderdomen.

Med allt detta något emotionella svammel vill jag nog egentligen bara säga att jag håller med Lurihaxxx och förstår hur han känner sig inför avsaknaden av sin kära MX1000

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Till min första egna dator (som jag självklart har kvar och kan dra igång när som helst ) så köpte jag ett "Logitech MX3000 Wireless Desktop"-paket (gamla blå versionen, inte laser) och det är ett köp jag aldrig kommer att ångra även om det kostade runt 1300kr när jag köpte det.

Även om jag nu är inne på min andra egna, egenbyggda dator (tredje totalt) så har jag fortfarande kvar mitt MX3000 och det sitter nuförtiden kopplat till min förra dator och när nuvarande burken byts ut mot en ny "übergamer-rigg" så kommer mitt MX3000 med stor sannolikhet finna ett nytt hem vid den dator jag har nu, kort och gott så kommer mitt LX700 och min MX700 att fortsätta leva ända till den dagen kommer då dom ger upp den tappra kampen mot ålderdomen.

Med allt detta något emotionella svammel vill jag nog egentligen bara säga att jag håller med Lurihaxxx och förstår hur han känner sig inför avsaknaden av sin kära MX1000

En sann kännare! *rörd till tårar*

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Tro det eller ej, men jag har en plastig, kantig gammal tvåknappars mus från 98 eller nåt sånt som jag fortfarande använder ganska ofta. Den är fruktansvärt skön.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Tro det eller ej, men jag har en plastig, kantig gammal tvåknappars mus från 98 eller nåt sånt som jag fortfarande använder ganska ofta. Den är fruktansvärt skön.

sånna har jag haft ett par faktiskt fast det var till den gamla amigan, där har ni en sak att vara nostalgisk om, alla ungdomens dagar då man lirade settlers på eftermiddagen/kvällen och lämnade den på tills morgonen då man körde vidare lite till och sen lämnade man den bara på igen under tiden man var i skolan sen kom man hem och fortsatte och allt bara för att man ju aldrig hadde någon save-disk

Det kan man kalla stabila grejor, tror jag brukade lämna den på veckor i sträck ibland och den bara rullade på lugnt och fint utan att klaga (dom egentligen, har ett par olika amigor)

Länge leve Commodore!!

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/