Permalänk
Medlem

Fråga om SMS

Hoppas att denna är rätt platsen för detta tråd.

Har ni använd någon gång den sms tjänsten som några mobil leverantörer har (t ex tre) där när man vill konfigurera sin mobil telefon får man en sms som automatisk konfigurera mobilen?
Vet ni vad heter den här typen av sms, jag menar vad heter tekniken bakom tjänsten?

Permalänk
Medlem

Din operatör skickar inte inställningar för SMS tjänster utan enbart för MMS, WAP, Internet etc. Om du går in på din operatörs hemsida så ska du hitta information om hur du ska ställa in din SMS funktion.

Så här ser det ut för telenor som jag använder.

Meddelande Center: Telenor
Nummer till centralen: +46708000708

det är alla inställningar du behöver för att kunna skicka SMS.

Jag kanske är helt ute och cyklar men jag förstår inte riktigt vad du är ute efter. Hoppas det var till någon hjälp iallafall.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Jag tror han undrade vad tekniken heter

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Re: Fråga om SMS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jarkaos
Hoppas att denna är rätt platsen för detta tråd.

Har ni använd någon gång den sms tjänsten som några mobil leverantörer har (t ex tre) där när man vill konfigurera sin mobil telefon får man en sms som automatisk konfigurera mobilen?
Vet ni vad heter den här typen av sms, jag menar vad heter tekniken bakom tjänsten?

OTA kallas tekniken.
Mobil har gjort en artikel där de beskriver hur SMS fungerar i allmänhet.
Kan läsas här:
http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200705/02/20070502122444_MKF...

Permalänk
Medlem

På min A1000 får jag et typ av sms som kallas för expresslänk enligt telefonen.

Om jag tar emot en expresslänk kommer den kategorin upp unde meddelanden men inte annars.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Fråga om SMS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
OTA kallas tekniken.
Mobil har gjort en artikel där de beskriver hur SMS fungerar i allmänhet.
Kan läsas här:
http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200705/02/20070502122444_MKF...

Tack så mycket, det är preciss jag letade efter.