Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Hej

Har nu stängt av idexeringen de blev bra mycket bättre ,,sedan tängte jag finns de möjlighet att byta hårddisken till en 7200 varvare någon som har gjort det eller har kunskap om sådant,, om vad ska man ha i så fall för något har sökt lite men hittar inget om NX9420 ,,

MVH Mikael

Valfri 2.5" S-ATA, dock kan det väl vara värt att läsa lite recensioner innan så man får en så ljudlös som möjligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Stort tack för svaret ,, men vilken disk tror du kan en sådan funka

http://www.tbh.se/index.asp?id=3&kat_id=2427&prod_id=29176

Micke

Den ska funka om den är 2.5" sata. Seagate gör bra diskar, men jag tror att Samsung är bättre nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Tuffodum:
Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS Notebook är världens första THX®-certifierade PCMCIA ljudkort.
Datorn har pcmcia port, så det ska gå jättebra.

Och express porten har inte nx9420, så creatives nyaste ljudkort med X-fi ljudkretsarna går det inte med :/
Men audidgy kortet fungerar garanterat

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Tuffodum:
Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS Notebook är världens första THX®-certifierade PCMCIA ljudkort.
Datorn har pcmcia port, så det ska gå jättebra.

Och express porten har inte nx9420, så creatives nyaste ljudkort med X-fi ljudkretsarna går det inte med :/
Men audidgy kortet fungerar garanterat

Är det möjligt att få X-fi att fungera om man har en PCMCIA adapter?

En annan sak, Radeon X1600 har inte enormt bra prestanda men Nvidia Quatro FX1500 som finns på kusinen till nx9420, nw9440 har monsterprestanda. Finns det möjligheter att få tag på ett Nvidia Quatro FX1500 och byta ut det?

Jag sökte på nätet och fann dessa länkar. Intressanta men inget definitvt svar.

http://www.mxm-upgrade.com/notMXM.html
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=68109

Finns Nvidia Quatro FX1500 MXM att köpa över huvud taget?

EDIT: Text om MXM grafik.

Permalänk
Medlem

finns det så borde det väl gå?
För mig att de följer med också va?

edit:
finns väldigt nyare version av touchpaden
http://www.synaptics.com/support/drive.cfm

edit2:
testa även theremin
http://www.synaptics.com/support/utili.cfm

Min hund blir helt galen av ljuden som man kan producera, han började på röra paden själv och gnällde :S Alldeles hyper

Edit3: xD
Har fått hem skivor nu på Windows Xp Home.
Operativsystemet är på separat skiva och sedan är det en dvd skiva med programvara och drivrutiner, och båda 2 startar automatiskt när man sätter i dom.
Lite ris o ros nu då.
Fattar inte varför man måste ringa dom och tvinga dom att skicka förtryckta skivor när dom likaväl kan skicka med dom i kartongen.
Men dom skickade med finska versionen av xp, så den måste man testa

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Hemmabioförstärkare

Haha, MATX, din hund verkar ju helt galen

En fråga, om man har det ljudkortet "Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS Notebook" som jag frågade om, går det att koppla det till en hemmabioförstärkare? Med tanke på att HPNX9429 inte har SPDIF utgång? Det bör väl nästan sitta en på ljudkortet??? Vad behövs för sladdar i så fall?

Tacksam för alla svar jag kan få

Lite offtopic men ändå inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Men dom skickade med finska versionen av xp, så den måste man testa

Heh, kan säga att den e likadan som svenska. Jag märker iaf ingen skillnad vad jag skulle sitta på..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

tuffodum: Det beror på vilka ingångar din stärkare har vilka kablar du ska köpa.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bra pris! Notera dock att det är RU480ET så det är den matta skärmen med 1440*900 i upplösning, men även 120G hårddisk och Vista Business!

Permalänk
Medlem

Oblivion

Bland det första jag gjorde när jag köpt min dator i våras var att slänga in Oblivion i burken för att testa om det gick, o till min förvåning flöt det på otroligt bra med sjysst upplösning, minns ej vilken men ändå...

MEN så gjorde jag in recovery på datorn för mitt Oblivion slutat fungera. Men nu när jag ska köra det så går det as dåligt, framförallt just MUSPEKAREN är det som är otroligt seg just vid högre upplösningar. Först i 800x600 fungerar muspekareren något sånär...

Vad kan det bero på??
Nu har jga i princip orginal inställningar på graffekortet...
Tacksam för hjälp då jag längtar efter Oblivion....

Permalänk
Medlem

Re: Oblivion

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffodum
Bland det första jag gjorde när jag köpt min dator i våras var att slänga in Oblivion i burken för att testa om det gick, o till min förvåning flöt det på otroligt bra med sjysst upplösning, minns ej vilken men ändå...

MEN så gjorde jag in recovery på datorn för mitt Oblivion slutat fungera. Men nu när jag ska köra det så går det as dåligt, framförallt just MUSPEKAREN är det som är otroligt seg just vid högre upplösningar. Först i 800x600 fungerar muspekareren något sånär...

Vad kan det bero på??
Nu har jga i princip orginal inställningar på graffekortet...
Tacksam för hjälp då jag längtar efter Oblivion....

Det här med recovery har jag haft väldigt dålig erfarenhet av. Det bästa du kan göra är att formatera och installera från början.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Jag vill påminna om att hämta uppdateringar från HP.

Några gånger har den trådlösa nätverksanslutningen hängt sig för mig och datorn har låst sig vid omstart/avstängning. Det problemet verkar vara fixat nu med en uppdatering som finns där.

Hämta uppdateringarna här:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownlo...

Permalänk
Medlem

har ni sett att dom även har lagt in en firmwire uppdatering till hårddisken?
Undrar vad den ska hjälpa :/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

matx:
The notebook PC may display lock up or display blue screen errors. The displayed errors are 1720 SMART Failure, 1782 Disk error or Non-system Disk.
At the Power On Self Test (POST), when pressing F1 to continue, the notebook boots to windows, but the performance is very slow. The BIOS may/may not fail.

To resolve this issue, download and install the latest Seagate hard drive firmware, version 1.00, Rev. A (SP35474) or later:

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

Finns inte till vista x64
Tror du att de går iaf agh39?
Laddar ner en ny bios version också ^^
Men annars så tycker jag hp ligger efter med releaserna jämnfört med dom som tillverkarna släpper t.ex intel chipset, synaptics, wlan m.m

Edit:
Testade den och det gick inte. "your harddrive is not supported by this firmwire update"
Så har jag fått en annan hårddisk än vad hp har satt in?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Mysko var ordet.

Kan det vara så enkelt att Seagatediskar inte levereras till de med förinstallerat Vista och att de då skiter i resten, dvs. såna som du dom är och fingrar överallt.

Hårddisken byts alltid ut automatiskt vid skifte av os, visste du inte det.

Det tycker väl att de får för mycket att göra om alla användare ska byta bios samt annat som inte är helt nödvändigt för funktionaliteten.

Om man får högre fps med nyare graffedrivers skiter nog HP i.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

Det är olika diskar i olika batchar. Min kom med en Hitatchi-disk som höll i två veckor, sen när jag fick utbytet av hp var det en fujitsu.

Permalänk
Medlem

Jag har också en Hitachi-hårddisk.

Man ska inte installera allt som finns där. Det finns ju exempelvis NVIDIA drivrutiner och det funkar ju inte till mitt ATI-kort. NX9420 finns i ett antal olika konfigurationer så det är bäst att kolla i enhetshanteraren vilka kompenenter man har.

Permalänk
Medlem

precis, tror nästan att jag har en hitachi också.
Då jag kollade lite snabbt sist.
Känns som att datorn bootar upp snabbare efter bios uppdateringen också

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Re: Re: Oblivion

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axan
Det här med recovery har jag haft väldigt dålig erfarenhet av. Det bästa du kan göra är att formatera och installera från början.

Hej är det ett jäklans meck och formatera datorn o starta all over igen?

Vad behöver man göra o inte göra? Kan man formatera och använda recovery skivorna eller behöver man göra nåt annat, skita i recovery skivorna?

Permalänk
Medlem

Använder du recovery-skivan så får du datorn i leveransläget. All data och program du installerat försvinner. Använder du en vanlig xp-skiva får du själv installera de drivrutiner o program som behövs.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

men som sagt så måste du göra en xp skiva med nlite då vanliga xp inte hittar hårddisken

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Någon som testat att uppgr. till Vista Ultimate ifrån det Business man får med NX9420 nu?

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

varför uppgradera till ultimate när man redan har vista?
Det är ingen skillnad förutom lite extra program xD
Så varför skulle det inte fungera?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Tjejen vill ha just dom spelen som är med på Vista Home Premium och Ultimate..

Dom på HP trodde inte att det skulle funka och köpa uppgr från MS på en OEM version sa dom..

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

maila microsoft och hör efter

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Någon som kör Vista Ultimate på NX9420? Fungerar i så fall alla funktioner i Vista på datorn, kan man alltså utnyttja alla funktioner som finns i Ultimate-versionen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gant
Någon som kör Vista Ultimate på NX9420? Fungerar i så fall alla funktioner i Vista på datorn, kan man alltså utnyttja alla funktioner som finns i Ultimate-versionen?

Jag kör med Ultimate på min NX9420 och alla funktioner som jag har provat funkar perfekt!

/Axan

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Axan: tack för svaret. Bra att veta att man kan utnyttja Ultimate fullt ut innan man inhandlar det.