Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

Linksys WRT54GL

Hej!

Jag har en Linksys WRT54GL router med Tomato installerat, nu är det så att när jag laddar ner med µTorrent så är hastigheten inte mer än 25 - 30 kB/s när jag brukar komma upp i 1.3 MB/s, via det trådlösa om jag kör µTorrent på en bärbar dator så öppnas den porten i UPnP i routern, men inte för µTorrent i den stationära.. Har även testat med Port Forwarding.. Någon som kan vara vänlig och hjälpa mig?

MVH Marcus

Permalänk

Är det samma inställningar och version av utorrent på båda manickerna? Kan vara en id´e att titta lite på det.

Jag kör också den routern med tomato så jaf hoppas det löser sig.

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalworker
Är det samma inställningar och version av utorrent på båda manickerna? Kan vara en id´e att titta lite på det.

Jag kör också den routern med tomato så jaf hoppas det löser sig.

Ja, båda är samma version och så.. Vad har du för konfiguration i din router till Tomato?

Permalänk

Jag har bara lagt till säkerhet för det trådlösa samt statisk dhcp för några av burkarna. Annars tror jag inte jag har gjort något utöver det vanliga. Jag har inte testat hastigheterna för det fasta nätet än men det trådlösa löper på normalt. Ska uppdatera servern o kolla senare.

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalworker
Jag har bara lagt till säkerhet för det trådlösa samt statisk dhcp för några av burkarna. Annars tror jag inte jag har gjort något utöver det vanliga. Jag har inte testat hastigheterna för det fasta nätet än men det trådlösa löper på normalt. Ska uppdatera servern o kolla senare.

Okej, det fungerar för mig nu att komma upp i typ 300 kB/s men mer kommer jag inte upp i.. Jag har Telia 24 Mbit/s och om jag kör med TPTEST 3 så kommer jag upp i cirka 10 - 11 Mbit/s som jag alltid har gjort förr med µTorrent också.. Skumt..

Permalänk

Jag får samma hastighet på både den bärbara och min ftp. Så det är inge skillnad i hastigheterna hos mig iaf.

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak