Permalänk

Ergonomisk datorstol. Vars köpa?

Ja nu snart börjar skolan.. Eftersom dom har dåliga Ikea stolar där och jag inte vill förstöra min rygg mer än jag gjorde föra året så söker jag nu efter webbshop som säljer riktigta ergonomiska stolar. Och det ska vara ergonomiska och sitträtta stolar. Jag vill inte köpa några kassa kontorstolar utan det ska vara något i still med "MULTI balans" http://www.varierfurniture.com/product.asp?na=SE&la=SV&p=Mult...

Men jag har ingen aning om vars man kan beställe eller köpa dom där stolarna i närheten av umeå-övik-sundsvall.?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lovlka
www.rhstolen.se

Kan du peka mej lite mer i rätt riktning? Jag hittar inte några sådana stolar där?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

^^ På hemsidan finns det "återförsäljare" i menyn. Kolla där för att se vilka butiker som säljer den i närheten av där du bor.

Edit: Om du bör i Övik så blir det ditt fall...

ÖRNSKÖLDSVIK
KONTORSVARUHUSET I ÖRNSKÖLDSVIK , Mathias Lindblom
Hästmarksvägen 12, 891 38 ÖRNSKÖLDSVIK
Tel: 0660-26 55 80
Fax: 0660-26 55 85
E-post: mathias.lindblom@kontorsvaruhuset.se
ÖSTERSUND

...som gäller. Ibland är jag nästan för snäll

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
^^ På hemsidan finns det "återförsäljare" i menyn. Kolla där för att se vilka butiker som säljer den i närheten av där du bor.

Edit: Om du bör i Övik så blir det ditt fall...

ÖRNSKÖLDSVIK
KONTORSVARUHUSET I ÖRNSKÖLDSVIK , Mathias Lindblom
Hästmarksvägen 12, 891 38 ÖRNSKÖLDSVIK
Tel: 0660-26 55 80
Fax: 0660-26 55 85
E-post: mathias.lindblom@kontorsvaruhuset.se
ÖSTERSUND

...som gäller. Ibland är jag nästan för snäll

Jo så långt är jag med=).. Men dom verkar inte ha några "sittriktiga" stolar. så som den jag länkade till?.. eller har jag missat det helt?=/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp inte en stol som du inte har provat först.

Kinnarps har bra stolar också. Finns att titta på här:

www.kinnarps.se

Det bör väl finns några stolar att prova på det här stället i Ö-vik:

http://www.uno-kontor.se/

Tillägg: Döm inte stolarna efter utseendet. Åk runt och prova några olika modeller om du har tid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Köp inte en stol som du inte har provat först.

Kinnarps har bra stolar också. Finns att titta på här:

www.kinnarps.se

Det bör väl finns några stolar att prova på det här stället i Ö-vik:

http://www.uno-kontor.se/

Tillägg: Döm inte stolarna efter utseendet. Åk runt och prova några olika modeller om du har tid.

Jo jag vet att man borde det.. Fast det verkar inte som det finns några återförsäjare just som säljer sådana stolar. Och jag har ingen lust att åka till typ Sthml för att testa några stolar. Då chansar jag hellre på en.

Jag vill inte köpa en vanlig kontorstol just pga att jag är lång och därför redan nu har en tendens att bli en banan när jag sitter och går. Sen att jag sitter mycket är ju inte precis något positivt heller.Så jag tänkte försöka motverka framtida problem med en sittriktig stol.. Verkar vara så förbannat svårt att hitta åt dom bara. Får väl kanske ta kontakt med någon sjukgymnast eller liknade och se om de vet hur jag fixar en.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här har ni den mest ergonomiska stolen ni kan köpa. Ja, jag vet, den ser inte ut som man föväntar sig att en stol ska se ut, men den är helt superb!

Swopper!

Permalänk
Medlem

Höj- och sänkbart bord bör du ha också så att du kan variera mellan stående och sittande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsioni
Här har ni den mest ergonomiska stolen ni kan köpa. Ja, jag vet, den ser inte ut som man föväntar sig att en stol ska se ut, men den är helt superb!

Swopper!

Vad är det som är så ergonomiskt med den?

tracky:

Jo jag vet att man borde det.. Lite smått omständigt på skolan så jag nöjer mej med att fixa en bra stol.. Hemma så växlar jag imellan sängen, stolen och stående. Sängen mest på kvällen innan man sover

Men att fixa ergonomiska skor och arbetsplats är väl A och O om man sitter 6+ timmar varje dag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
Vad är det som är så ergonomiskt med den?

Den här stolen låter din kropp använda muskulaturen på rätt sätt, något som en "vanlig" kontorsstol inte gör. Som sagt, jag använder den själv och jag kan varmt rekommendera den.

Googlade ett tag för att hitta (vad jag såg som) ett opartiskt test…

Edit: kombinera den stolen med ett höj och sänkbart bord, så blir det perfekt.

Swopper