Bästa 32" För en billig peng?

Permalänk
Medlem

Bästa 32" För en billig peng?

Tjenare, surfade runt lite precis och ser att priserna har rasat något otroligt vad de gäller 32" tv-apparater. Hade tänkt att skaffa en ny skärm för tv tittande och lite speladen. Men eftersom jag aldrig kommer ha värst höga uplösningar i spel eller film så passar väl en hd-ready tv bättre, desutom billigare.

Viktigt på tv:n är att den har bra bild, är hyfsad snygg och har något ingång för dator på något sätt. Hälst VGA eller liknande.

Nu vill jag ha så billigt som möjligt och gärna i en fysikbutik i stockholm! så en tv för 5000-6000kr, vilken är den bästa?

Visa signatur

i7.

Permalänk

letar också efter en 32", är Samsung 32" LCD-TV LE32S62B något att ha?

Permalänk
Medlem

Samsung Le32S71 eller Le32R71 föreslår jag, uppfyller de krav du ställt och fått riktigt bra recenssioner. Att de kostar så pass lite idag beror på att de funnits ett tag på marknaden.

Kör den i sign till HTPC och inte haft några problem med vare sig lagg, eller eftersläpningar eller något i olika spel/filmer/tv...

sen är den jävligt fin med ^^

Permalänk
Medlem

Vilken fysisk butik ( i centrala stockholm) säljer den då?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min på onoff, och har sett den i typ alla fysiska butiker jag varit på men ska leta fram om den fortfarande säljs (vilket den görs enligt prsjakt).

Fakedit: verkar som jag sket i det blå skåpet, de jag föreslog finns enbart på nätet... Och deras efterföljare 8som finns i de vanliga butikerna) är lite över budget :S

Ber så mycket om ursäkt för det där.

Permalänk
Medlem

tja!
Jag gick in hos en återförsäljare och tittade på olika apparater innan jag åkte hem och beställde min (Samsung LE32S86, dock ovan din budget).
I butiken fick jag tipset att om kontrastförhållandet lågt kan bilden bli lite "grådassig" om du förstår vad jag menar. Vi jämförde oxå två paneler från samma märke med olika kontrastvärden och jag tyckte att skillnaden var rätt stor mellan hög och låg kontrast.
Rekomenderar starkt att titta in i en butik om man har möjlighet, och se apparaterna "live".
Tänk bara på att deras apparater är "matade" med bra källor, oftast en HD-box, men man kan iaf jämföra skillnader....

Visa signatur

F-S Amilio Xi1546

Permalänk
Medlem

Jo klart jag ska kolla det är därför jag vill ha i en vanlig butik och för att slippa frakt osv, känns säkrare att flytta på en sådan själv.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Inaktiv

Hittade denhär som jag tycker ser väldigt intressant ut:
http://www.pixmania.com/se/se/553174/art/samsung/lcd-tv-le32s...
så kan man dra av 140 kronor om man går in på pixmania via priserunner. Sök bara på TV'n därifrån.

Vad tror ni om den?

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att ljudet inte är den bästa i tv:na jag rekommenderade och det lär det inte heller vara i de andra i samma klass faktiskt.

Sen angående titta på tv:n irl i butik så har de butiker jag varit i varit väldigt dåliga på att ställa in rätt inställningar så man får uppleva hur det kan se ut. Många har bara kopplat in skiten och satt igång dem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Kan ju säga att ljudet inte är den bästa i tv:na jag rekommenderade och det lär det inte heller vara i de andra i samma klass faktiskt.

Sen angående titta på tv:n irl i butik så har de butiker jag varit i varit väldigt dåliga på att ställa in rätt inställningar så man får uppleva hur det kan se ut. Många har bara kopplat in skiten och satt igång dem...

Nu snackar vi bild, ljud går alltid att fixa. Men ska iväg till mediamarkt imorgon hade jag tänkt och kolla lite, de borde ju ha billiga om någon.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Samsung Le32S71 eller Le32R71 föreslår jag, uppfyller de krav du ställt och fått riktigt bra recenssioner. Att de kostar så pass lite idag beror på att de funnits ett tag på marknaden.

Kör den i sign till HTPC och inte haft några problem med vare sig lagg, eller eftersläpningar eller något i olika spel/filmer/tv...

sen är den jävligt fin med ^^

Klarar den pixelmappat?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Hittade denhär som jag tycker ser väldigt intressant ut:
http://www.pixmania.com/se/se/553174/art/samsung/lcd-tv-le32s...
så kan man dra av 140 kronor om man går in på pixmania via priserunner. Sök bara på TV'n därifrån.

Vad tror ni om den?

pixmania har jag läst mycket dåligt om angående kundservice och leverans, men vad vet jag :).

Permalänk
Avstängd

köper du av pixmania och den sedan går sönder så står du där med brallorna nere...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Klarar den pixelmappat?

Ingen aning, kör via VGA och har GPU:n kan köras på 1366*768, så var bara att plugga in och välja rätt upplösning för min del.

Permalänk
Medlem

Ja, pixmania är ett stort skämt...

Visa signatur

Citera för svar!