Söker efter Zippo-liknande konstruktion

Permalänk

Söker efter Zippo-liknande konstruktion

Känner någon till en tändare, som har liknande storlek och "klick"-ljud när man öppnar locket, men där man fyller i vätska på konventionellt sätt? (Zippo-konstruktionen där man har i bensinfuktad bomull med veke är inte särskilt effektivt och det kostar att fylla i med bensin i längden.)

Permalänk
Avstängd

Finns eller fanns åtminstånde en kina tillverkad gas "zippo", lätt precis som en zippo men såg ut som en lite billigare varjant.

Heter Fire Eagel Zipo, felstavad och allt

Tyvärr vet jag inte vart man skulle kunna få tag på kopian, men annars är Zippo som den är

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Hm... fyller man i bensin på vanligt sätt? (När det gäller kopian alltså)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Hm... fyller man i bensin på vanligt sätt? (När det gäller kopian alltså)

Han sa ju att det var gas istället för just sån där "tändarbensin"

Permalänk

Du kan köpa ett kit för att bygga om en vanlig zippo eller zippo-kopia till en "torch"-tändare. Du byter helt enkelt ut den inre delen mot en för gas. Finns många tillverkare och jag tror även att Zippo har en egen.

Permalänk
Medlem

http://www.zippoblu.com/

Kommer nu i augusti eller början av september...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Du kan köpa ett kit för att bygga om en vanlig zippo eller zippo-kopia till en "torch"-tändare. Du byter helt enkelt ut den inre delen mot en för gas. Finns många tillverkare och jag tror även att Zippo har en egen.

Intressant! Har du länk måntro?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Han sa ju att det var gas istället för just sån där "tändarbensin"

Sorry... är så jävla trött och seg... LAN:a igår... ingen sömn och kaffet tog slut... :p. Såg aldrig texten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
http://www.zippoblu.com/

Kommer nu i augusti eller början av september...

Checkar ut länken! Thx!

Permalänk
Avstängd

Synd bara att ZippoBlu inte ser ut som en zippo

Ska kolla om jag hittar min kina zipo ( ) dualflame tändare, trycker och släpper så är det vanlig låga men håller man ner så är det stormtändare (som slocknar med en fis dock)

Men skulle gärna ha en "orginal" zippo fast med gas/butan, har en 700krs Harley Davidson Ed. som är 20år gammal men jag brukar alltid lyckas med att fylla den så mycket att det kommer bensin mot låret när jag har den i fickan... vilken klåda

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Synd bara att ZippoBlu inte ser ut som en zippo

Instämmer. Åtminstone inte som en klassisk Zippo. Dock är den blåa elden väldigt elegant!