Permalänk
Medlem

Live cd, ladda ner var?

Tjenare alla överklockare,
sitter här hemma nu och fick idén att testa ubuntu, har sökt runt lite på forumet osv, och såg att man kunde fixa en så kallad "live cd" så att man kunde testa linux utan att installera det.
Har sökt på forum och google men hittar ingen länk till en sådan cd, har fått hem Ubuntu 7.04 och brännt ut men i booten så hittar jag inget som liknar det jag läst. så nu undrar jag om någon vänlig själ skulle kunna länka till en download site för en sådan live cd mvh /andrzn

Visa signatur

Gaming: Intel e8400 @ 3,6ghz | 2x2gb ddr2 pc6400 @ 946mhz | MSI Neo2-FR | Asus 9800gt "top" | Corsair 550w | Antec 300
Laptop: HP nx6310

Permalänk
Medlem

http://www.ubuntu.com/
där finns live skiva

men när du startar med skivan, vad är det som inte är så du hade tänkt?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Den vanliga ubuntu-skivan är en live cd. Välj default / översta alternativet i menyn bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bust-a-gamer
http://www.ubuntu.com/
där finns live skiva

men när du startar med skivan, vad är det som inte är så du hade tänkt?

hittar ingenting som visar att jag kan testa det men håller på och tankar Ubuntu 6.06 nu, det skulle tydligen funka

Frysern:
Översta alternativet var någonting med install text, kmr inte ihåg ordentligt

Visa signatur

Gaming: Intel e8400 @ 3,6ghz | 2x2gb ddr2 pc6400 @ 946mhz | MSI Neo2-FR | Asus 9800gt "top" | Corsair 550w | Antec 300
Laptop: HP nx6310

Permalänk
Medlem

Den första skivan du tankade med Ubuntu är en live-skiva. Man startar den som vanligt.. sen om du skulle vilja installera Ubuntu till hddn så väljer man det inne från live-skivan.. läs lite så förstår du och slipper fråga!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j04r
Den första skivan du tankade med Ubuntu är en live-skiva. Man startar den som vanligt.. sen om du skulle vilja installera Ubuntu till hddn så väljer man det inne från live-skivan.. läs lite så förstår du och slipper fråga!

grejjen var ju det att det inte gick att starta som vanligt, och tror inte jag brännt fel eftersom jag kunde välja att installera det

Visa signatur

Gaming: Intel e8400 @ 3,6ghz | 2x2gb ddr2 pc6400 @ 946mhz | MSI Neo2-FR | Asus 9800gt "top" | Corsair 550w | Antec 300
Laptop: HP nx6310

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andrzn
Översta alternativet var någonting med install text, kmr inte ihåg ordentligt

Översta alternativet heter väl "Install/Start Ubuntu"? Starta bara med 7.04-skivan och tryck enter eller vänta i 30 sek när du kommer till menyn så ska det funka.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cable_guy6
Översta alternativet heter väl "Install/Start Ubuntu"? Starta bara med 7.04-skivan och tryck enter eller vänta i 30 sek när du kommer till menyn så ska det funka.

fick igång det med Ubuntu 6.06 men med Ubuntu 7.04 vill det inte funka =/ men 6.06 såg intressant ut, ska sitta och pilla lite i det under kvällen

Visa signatur

Gaming: Intel e8400 @ 3,6ghz | 2x2gb ddr2 pc6400 @ 946mhz | MSI Neo2-FR | Asus 9800gt "top" | Corsair 550w | Antec 300
Laptop: HP nx6310

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andrzn
fick igång det med Ubuntu 6.06 men med Ubuntu 7.04 vill det inte funka =/ men 6.06 såg intressant ut, ska sitta och pilla lite i det under kvällen

Du kanske brännde ut alternate skivan av 7.04?

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Du kanske brännde ut alternate skivan av 7.04?

jo, det tror jag fan att jag gjorde! vilken är det man ska ladda hem då?

Visa signatur

Gaming: Intel e8400 @ 3,6ghz | 2x2gb ddr2 pc6400 @ 946mhz | MSI Neo2-FR | Asus 9800gt "top" | Corsair 550w | Antec 300
Laptop: HP nx6310

Permalänk
Medlem

Det har ju hänt en del mellan 6.06 - 7.04. :/

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andrzn
jo, det tror jag fan att jag gjorde! vilken är det man ska ladda hem då?

Desktop-skivan är en Live-CD.

Rekomenderar att du kör 7.04, en massa saker som är föbättrade i den versionen, bl.a. stöd för wlan...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Du kan enkelt uppgradera till en nyare version via uppdateringshanteraren.
Man behöver inte installera om allt för att gå upp en version.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

hmmm, Knoppix finns ju alltid för de som kommer ihåg det. ^^

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Avstängd

eller beställ grattis från https://shipit.ubuntu.com/

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sliverman
eller beställ grattis från https://shipit.ubuntu.com/

...och vänta 2 månader på att skivorna ska komma

Tog iaf så lång tid när jag beställde 5.04, men de kom fram iaf!

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Avstängd

ska ta 4-6 veckor innan mina kommer men fick en skiva av en polare så nu funkar datorn jag beställde ju 35skivor dem ska jag ställa i en datorbutik i gävle och i sandviken

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sliverman
ska ta 4-6 veckor innan mina kommer men fick en skiva av en polare så nu funkar datorn jag beställde ju 35skivor dem ska jag ställa i en datorbutik i gävle och i sandviken

Vilken butik i Gävle?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.