Permalänk

ASUS P5B Premium Vista

Hade problem med mitt moderkort att jag inte fick den medföljande diplayen "ScreenDuo" att fungera.

Denna skulle sitta på en speciell usb-port för att fungera. Inte undra på att jag inte fick den till att fungera. Försökte flasha om bios ifall det var något där som saknades och flashade med AsusUpdate, windowsprogram, (som vi tog upp i en annan tråd här) och pajjade hela bios.

När jag håller på å skruvar ur kortet för att skicka tillbaka till leverantören så ser jag att det inte riktigt stämmer med klistermärkena på baksidan.

Va trött man blir på de nötterna ASUS. De har verkligen tappat mark. Verkar som en himla massa är missnöjda på asus när man läser på forum runt om i världen.

Se fina bilden: http://www.kform.se/idioter.jpg

Permalänk

Är det så smart att skylla din egen klantighet på ASUS, hade du kollat efter före så hade ju inget skett eller hur och med tanke på att ASUS är en av dom största tillverkarna så är det kanske inte så konstigt att dom har många som är missnöjda med deras produkter.

Jag tror att det är fler som är nöjda iallafall annars skulle dom knappast vara i den positionen som dom är i dags läge om deras produkter inte höll måttet.

Vad trött man blir på nötterna till användare som inte har koll på läget...;)

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk

Så det är jag som användare som ska skylla mig själv att jag får sitta och felsöka i 100 år pga att de gjort anvisningar fel plus skickar med ett program som man kan flasha bios med som alltid förstör bios om man kör det?

Ganska svårt att undvika detta. Man utgår ju inte från att "ja nu måste jag dammsuga hela internet efter misstankar innan jag börjar använda min nyinköpta hårdvara".

ASUS har alltid varit bra, tills nu. Nästa gång köper jag nog inte ASUS.

Permalänk
Medlem

Så är det med Asus de är lite slarviga i mångt och mycket och givetvis så ska man inte behöva trippelkolla allt

Visa signatur

Evga, q9650

Permalänk
Medlem

Jag flashade mitt asus i bioset som man ska göra efter att ha kollat i _förväg_ hur man ska göra.

Asus är ett bra märke och jag är nöjd med allt förutom deras ljudkort som för övrigt är soundmax och inte asus

Visa signatur

Top Gun?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rizzlan
Jag flashade mitt asus i bioset som man ska göra efter att ha kollat i _förväg_ hur man ska göra.

Asus är ett bra märke och jag är nöjd med allt förutom deras ljudkort som för övrigt är soundmax och inte asus

Dock är det ASUS som ansvarar för att deras moderkort skall funka...