Permalänk
Medlem

Fick min 2207 idag.

Jag är mycket nöjd !
Jag var rädd för betraktningsvinklarna som alla tjatar om men... vad fasen jag märker inte av någon försämring oavsett hur jag sitter framför skärmen. Jag måste lägga huvudet på bordet för att få en försämring och i sidled måste jag gå bra långt i sidled !

Ingen död/felande pixel vad jag har sett (provat dead pixel buddy).
Glossy ytan är enbart ett stort plus !!! En vanlig skärm är sämre då den ser mer grådassig och mattare ut.

Det enda minus är att min skärm har en liten, liten repa längst ner i ena hörnet som syns om man riktigt fokuserar sig.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyc
Köpte 2207 idag. Snygg är den, fast jag har en fast död pixel.

Sen tycker jag att skärmen beter sig lite konstigt och jag hittade ingen info om det. Vissa färger får för sig att bli "döda". Problemet är att vissa färger får döda pixlar, t ex i min Winampskin, är en en rosa halvcirkel på , fast skinnet är (nästan) helt silvrig. Räknas det som döda pixlar? I sådana fall har jag 1000 sådana och tänker absolut byta.

Min fundering var mest om det är pixelfel eller drivrutinsfel.

Låter onekligen mer som ett drivrutinsfel.

Känns nästan som om HP w2207 lär nästan bli den mest köpta skärmen ever

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Låter onekligen mer som ett drivrutinsfel.

Känns nästan som om HP w2207 lär nästan bli den mest köpta skärmen ever

Jag fick det löst, skärmkabeln satt inte i ordentligt i kontakten >_<
Den döda pixeln är dock kvar, men är lite variabel...kommer o går lite som den vill. Men synlig till 90% av tiden.

Permalänk
Avstängd

testa att sätta tummen på den döda pixeln. trycka åt lite sådär halvhårt. stäng av skärmen. fortsätt hålla kvar tummen... sedan starta den igen och då ta bort fingret. fixade 2 döda pixlar så på mitt jobb som kom o gick lite som dom ville. det var dock på samsungs TN skärmar men det borde ju funka lika bra på hps tycker man... (nej det e inte skrock )

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dwn
testa att sätta tummen på den döda pixeln. trycka åt lite sådär halvhårt. stäng av skärmen. fortsätt hålla kvar tummen... sedan starta den igen och då ta bort fingret. fixade 2 döda pixlar så på mitt jobb som kom o gick lite som dom ville. det var dock på samsungs TN skärmar men det borde ju funka lika bra på hps tycker man... (nej det e inte skrock )

Tack för tipset! Den verkar ha försvunnit av sig själv...:D Eller rättare sagt...pixeln fick ett liv ^^

Permalänk

Jag funderar på att köpa skärmen, vad är fördelarna och nackdelarna ?

Jag brukar bara surfa, kolla film och ibland spela, om ni vet en annan skärm jag ska köpa så skriv

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Avstängd

"bara surfa, kolla film och spela" vad mer kan man göra med en skärm? sitta som 3d-grafiker?

tycker du bör köpa och testa. 2v öppet köp om du köper online så det är bara att hugga in...

tror också som folk tidigt nämnda att detta är ÅRETS mest köpa skärm. Förstår verkligen varför också!

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk

Hehe Mm , är rätt sugen på den . Fast nån som vet vart man registrerar sitt csn-kort på dusthome ?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Köppte nyss min egen W2207. Vad kan jag säga? Aldrig haft / sett bättre skärm. Läste recensioner på internet sen drog jag till Siba idag och kolla och jämnförde.

Hp'n hade otroligt mycket bättre bild än någon annan skärm inkl samsung skärmarna.. Helt enkelt otrolig.

Har ingen död pixel, 100% felfri. 3 års Drulleförsäkring teckna jag med för 150kr. Värt det tycker jag då jag får den utbytt mot en ny eller likvärdig skärm för samma summa inom 3 år. Rätt bra om den nu skulle pajja om 2 år

Betyg från mig: 9/10 pga lite backlight bleeding.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Avstängd

trist att många verkar få backbleeding. jag har inte det minsta lilla kan se om jag kan ta ett bra foto för att visa detta ikväll när jag kommit hem från jobb.

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Fick tag i den precis, sjukt underbar. Så.. sjukt..underbar. Speciellt med tanke på att jag gick från 17'' CRT (1992) till en 22'' LCD (2007)

Permalänk
Avstängd

grattis grattis

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Fick min idag, vilken otrolig jävla skillnad gentemot min gamla 17" crt.. Känns gigantiskt och nu ser jag faktiskt färgskillnaderna på forumet

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Avstängd

Fortfarande nöjd me skärmen. Och kör me 75Hz steadily soft

Visa signatur

Phenom 2 4 GHZ Graffe 6950 900 / 1375 resten är tiptop. väntar på nästa cpu av AMD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the pingvin
Fortfarande nöjd me skärmen. Och kör me 75Hz steadily soft

75Hz? Hur då? Verkar själv bara kunna köra i 60Hz..

Permalänk
Avstängd

Ställ in skärm på 75hz.

Visa signatur

Phenom 2 4 GHZ Graffe 6950 900 / 1375 resten är tiptop. väntar på nästa cpu av AMD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the pingvin
Ställ in skärm på 75hz.

Hur går man tillväga för att göra det?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ställa 75hz.. vettefan om det blir skillnad.

Hursomhellst så lyser det på vitt ordentligt i övre kant om det är mörkt i rummet och man glor på film.

Annars märks det inte alls. Har nyss spelat med den i 4 timmar.

Well.. rakt av från 20 tumms crtn vart det ju inte direkt jätteskillnad om jag skall vara helt ärlig. Typ samma grejj igentligen. Bättre skärpa och bild var det antaglige men inget som syntes ordentligt.

Dock så hängde den med ordentligt :).

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Avstängd

Suck ja ger upp. Om ditt graffe tar det. det ser du på.högerklick egenskaper,inställningar. avancerat, bildskärm,uppdateringsfrekvens.

Go natt

Visa signatur

Phenom 2 4 GHZ Graffe 6950 900 / 1375 resten är tiptop. väntar på nästa cpu av AMD.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte heller hur man kan få skärmen att gå i 75Hz i 1680x1050.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the pingvin
Suck ja ger upp. Om ditt graffe tar det. det ser du på.högerklick egenskaper,inställningar. avancerat, bildskärm,uppdateringsfrekvens.

Go natt

Trögheten får du skylla på dig själv. Kunde väl sagt eller antytt från början att det har med grafikkortet att göra. Hur man hittade dit visste jag om, trodde det var något utöver det som gjorde att du fick till 75Hz när du nämnde "75Hz Steadily Soft".

Permalänk
Medlem

Tack för en innehållsrik och upplysande tråd.
Har precis beställt en Hp W2207...

Permalänk
Medlem

Knapparna på skärmen fungerar inte hos mig (Vista Business).. normalt problem för de med Vista eller är det fel på min skärm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Knapparna på skärmen fungerar inte hos mig (Vista Business).. normalt problem för de med Vista eller är det fel på min skärm?

Knapparna på skärmen ska inte ha någonting med vilket operativsystem du kör.

Du verkar ha fått ett defekt ex dom inte fungerar =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att hänga W2207 på väggen?
Finns det något fäste att köpa för det?

Permalänk

Var på OnOff idag, W2207 hade dock inte kommit in. Men kollade in W1907 och jag är kär. <3

Blir en W2207 från Webhallen i veckan. : D

Visa signatur

P4 @ 1,8 ghz, Geforce 4 ti 4600, 512 mb ram

Permalänk

Fick mina 2xW2207 Igår och dom är bara så bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaveZtream
Fick mina 2xW2207 Igår och dom är bara så bra

2st?!!
vad ska du me dom till?:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Knapparna på skärmen ska inte ha någonting med vilket operativsystem du kör.

Du verkar ha fått ett defekt ex dom inte fungerar =/

Fan.. de e bara '+' och 'Select' som fungerar. Vad är det som ska komma upp när man trycker på menu? Lever man utan 'menu' och '-' knapparna? Kan väl använda HP MY DISPLAY software? Fick en helt död-pixelfri och knappt någon backlight bleeding alls (ser inget sånt alls).

Permalänk
Medlem

Ska komma upp en meny på skärmen om man trycker på menu
för o ställa in färger, kolla backlight hours osv^^

Någon som vet om det finns fäste för att sätta upp den på väggen som inte kostar över 1000kr och passar?

Och hur man sätter dit det?