Problem med inlogg till Nordea

Permalänk
Medlem

Problem med inlogg till Nordea

Jag försökte uppgradera IE 6 svensk till IE 7 svensk (finns tråd om det) men det visade sig att IE 7 inte finns som svensk till XP media center som jag kör. Avinstallera det och då kom IE 6 tillbaka som jag hade innan.

Nu kan jag inte logga in på Nordea istället. Vare sig om jag trycker enter efter jag fyllt i inloggnings uppgifterna eller om jag trycker på "logga in" knappen händer inget.

Någon som varit med om liknande problem eller vet vad man kan göra?
Tänkte försöka installera om IE 6 svensk men hittar ingen download =/

Permalänk
Medlem

Installera firefox

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Problemet löst.

Som jag tidigare nämnde hade jag problem med IE 7, (den tråden finns här här ) och jag beslutade att ringa Nordea supporten och fråga om hjälp.

Det visade sig att det var några filer i IE 7 som hade mögat till det och jag fick återställa en del värden, och sedan starta om datorn, då fungerade det igen. Så om fler har problem med detta rekomenderar jag att ringa deras internet support som var mkt hjälpsamma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quack
Installera firefox

Fråga: Jag har en bil som krånglar, den stänger av sig då och då. Det är en Saab 95.
Svar: Köp en volvo...

Snälla, sluta med sådana här svar. Personen i fråga hade problem med IE, INTE firefox. Varför då komma med ett svar som säger "Installera firefox".

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Tack för ditt inlägg " Knashatt ", jag tyckte svaret var så dumt, därför jag inte svarade ens.

Permalänk

Jag tyckte svaret var så dumt så jag anmälde det, gjorde inte ni andra det?

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Jag tyckte svaret var så dumt så jag anmälde det, gjorde inte ni andra det?

Det är väl inte så dumt? Ett alternativ kan vara att installera Firefox och kolla om problemet försvinner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickfix
Det är väl inte så dumt? Ett alternativ kan vara att installera Firefox och kolla om problemet försvinner?

Då kanske man bör skriva någon så här:

"Har du testat om det blir någon skillnad om du installerar FireFox?"

Man kan skriva anorlunda så det låter lite bättre. Det finns faktsigt fortfarande saker som inte fungerar annat än i IE då FireFox/Opera inte har stöd för vissa saker än.

Bla så är tex HandelsBanken en sådan sak, där har man ett specielt program installerat som inte fungerar på Opera alls, i FireFox fungerar det nästan perfekt men inte lika bra som i IE.
Det är tex i HandelsBankens fel att det inte fungerar i Opera utan det är ett protokoll som ej existerar i Opera.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Vadå dumt svar, han kanske får "think outside the box" och testa med annan browser och kolla om problemet kvarstår? Och du xplane_uppsala verkar ju inte så klok du heller, med tanke på att du har blivit avstängd sen igår.

Visa signatur

.