Permalänk
Medlem

Grannens fest. Ringa polisen?

Grannen har fest, och dunkar sönder väggarna...för ett tag sen krossade dom flaskor i trapphuset och bara lämnade glasbitarna.

Ska man ringa polisen, eller securitas för att få dom att lugna ner sig?

EDIT: Dom sjunger/skriker också "vit-makt" karaoke musik...fy fan vad jobbigt.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Om du inte vill gå över själv och be dom dämpa sig så hade jag iaf ringt polisen eller securitas. Eller härdat ut och sagt åt grannen i morgon att om han/hon ska ha fest så får dom sköta sig bättre.

Permalänk
Medlem

Föredrar alltid om eventuellt störda grannar säger till innan de ringer störningsjour eller liknande. Men är det såpass livat är det väl inte troligt att de bryr sig så mycket om att de stör iofs.

Permalänk
Medlem

Ring för att förstöra deras fest.

Permalänk

Först säger du såklart till dem.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Be dem lugna sig, sen ring polisen. Och tro mig de lugnar sig knappast.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Störande av den allmäna ordningen.

Det ska vara tyst, eller dämpad volym efter klockan 22:00

Ge mig addressen så ringer jag gnäller som fan.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Gör såhär:
1. Ring Farbror Blå.
2. Släpa iväg favorit fotöljen till dörren (tillsammans med en påse chips och valfri dryck)
3. Sitt och tjuvlyssna på vad poliserna säger, samtidigt som du härmar Mr. Burns (The Simpsons) med hans "Excellent..."

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Securitas lär ju inte gör något om ditt hus inte har något avtal... Finns det inte någon störningsjour du kan ringa? Annars funkar väl polisen om de orkar bry sig, då får du väl krydda lite med att säga att de kört för fort också så kommer de väl på en gång.

Permalänk
Medlem

Väktares jobb är att bevaka, ta hand om urartade fester är polisens jobb.

hur blev det btw?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Man ska aldrig någonsin gå och störa en nazifyllefest med begäran om att festjävlarna ska lugna ner sig. I värsta fall blir du ihjälslagen på plats. I bästa fall blir du ihjälslagen när du/nån ringer polisen och fyllefestnassarna hämnas på dig för att du har förstört deras fest. Ring polisen meddetsamma istället.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Ahaha, WP-karaoke

Permalänk
Medlem

Det bästa man kan göra säker att.

1. ta tag i en kraftig tung hammare

2. rusha in rakt in i deras fest och smasha stereon samtidigt som du skriker, "Black Power" (motsats till "white power").

3 Spring därifrån fort som f*n och hoppas att dom inte får tag på dig.

Eller så ringer du ett anonymt 112-samtal och skvallrar, och säger att dom är en fara för allmännheten ^^.

Permalänk
Medlem

Hur kan man ens överväga att ringa störningsjouren/polisen innan man pratat med grannen i fråga? Om vi vänder på det, du har fest och någon av dina grannar tycker det börjar bli lite väl sent för den volymen ni har. Vad vill du att grannen ska göra? Ringa någon sparkdräktsnisse eller komma över och säga till?

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Hur kan man ens överväga att ringa störningsjouren/polisen innan man pratat med grannen i fråga? Om vi vänder på det, du har fest och någon av dina grannar tycker det börjar bli lite väl sent för den volymen ni har. Vad vill du att grannen ska göra? Ringa någon sparkdräktsnisse eller komma över och säga till?

Vi bor i Sverige hörru du. Svenskar är rädda för social kontakt. "TÄNK OM DE VET ATT DET VAR JAG SOM KLAGADE, HJÄLP!". Blir så trött ibland. Gå över och be dem sansat att dämpa sig, gör de inte detta ringer man polis/störningsjour. Gör man inte steg ett borde steg två inte äns få finnas, då är man inte värd att få dem och dämpa sig.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Man ska aldrig någonsin gå och störa en nazifyllefest med begäran om att festjävlarna ska lugna ner sig. I värsta fall blir du ihjälslagen på plats. I bästa fall blir du ihjälslagen när du/nån ringer polisen och fyllefestnassarna hämnas på dig för att du har förstört deras fest. Ring polisen meddetsamma istället.

Dom är inte nazi precis, men fulla och dunkar på nationalistisk musik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Väktares jobb är att bevaka, ta hand om urartade fester är polisens jobb.

hur blev det btw?

Polisen kom, dom blev rädda. Sänkte musiken. Nästan alla gick ut till krogen sen...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Dom är inte nazi precis, men fulla och dunkar på nationalistisk musik.

Polisen kom, dom blev rädda. Sänkte musiken. Nästan alla gick ut till krogen sen...

Så du ringde alltså innan du gick över och prata med de?

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

tycker att han gjorde helt rätt som ringde först man vet aldrig hur fulla människor kan reagera, kan sluta riktigt illa om man har otur

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeNMaX
tycker att han gjorde helt rätt som ringde först man vet aldrig hur fulla människor kan reagera, kan sluta riktigt illa om man har otur

Eller så slutar man vara så jäkla feg och beter sig som en vuxen människa. Var är detta land på väg egentligen? Inte undra på att folk i andra länder anser oss vara blyga, vi verkar ju sky mänsklig kontakt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tja... jag skulle då fan inte gått och knackat på en fest av det slag som bekrevs här. Då är det polisen och brandkåren som gäller. Om de krossar flaskor i trapphuset så kommer de fan inte lyssna på en granne som säger till.

En del människor lyssnar faktiskt inte på medmänniskor, det krävs en auktoritet. Oftast små pojkar som inte hade en ordentlig fadersgestalt i sitt liv. Osäkra små liv är de. De behöver en pappa som säger till dem vad som är fel, och det får bli polisen i det här fallet.

Permalänk
Medlem

låt de fortästta gå in å festa lite är nog trevliga killar de där

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

När jag hörde någonting i trapphuset så gick jag till dörren och tittade genom titt-hålet, då såg jag tanten som bor bredvid mig och andra grannar öppna sin dörr. Tanten som bor bredvid mig tänkte gå upp och knacka, men vågade inte...inte dom andra grannarna heller.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Egentligen, om man inte klagar så kan man ju själv ha en högljudd fest utan att de har rätt att klaga

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Tja... jag skulle då fan inte gått och knackat på en fest av det slag som bekrevs här. Då är det polisen och brandkåren som gäller. Om de krossar flaskor i trapphuset så kommer de fan inte lyssna på en granne som säger till.

En del människor lyssnar faktiskt inte på medmänniskor, det krävs en auktoritet. Oftast små pojkar som inte hade en ordentlig fadersgestalt i sitt liv. Osäkra små liv är de. De behöver en pappa som säger till dem vad som är fel, och det får bli polisen i det här fallet.

Hur vet du om de lyssnar eller inte ifall du var för feg för att testa? Jag säger vad jag tycker jämt. Aldrig hamnat i en vidare hotfull diskussion.

Haft flera olika sorters gäng som kommer upp och snackar med mig och e lite kaxiga, tar man det lungt blir de oftast trevliga.

Var ett gäng med invandrare (inget ont om dem) som stod i centrum här, folk verkade vara lite ängsliga runt omkring dem för de pratade högt och va allmänt kaxiga. Kom fram 2 personer ur det gänget till mig och frågade bland annat "du är väll inte rädd för oss?" varpå jag svarar "ne, varför skulle jag va det?". Visade sig vara två väldigt trevliga pojkar som tyckte det var trist att folk blev rädda för dem bara för de stod några och pratade.

Väldigt få människor kommer försöka skada dig så länge man är civiliserad själv. Oftast bäst att gå och förklara läget först innan man ringer polisen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Eller så slutar man vara så jäkla feg och beter sig som en vuxen människa. Var är detta land på väg egentligen? Inte undra på att folk i andra länder anser oss vara blyga, vi verkar ju sky mänsklig kontakt.

Men du kan jag få ditt mobilnr? Du verkar ju så cool så nästa gång någon har en nazistfest där dem är aggresiva och fulla så ringer jag dig? Du verkar ju veta precis hur personer kan agera när dem har alkohol i blodet, speciellt om personerna i fråga har varit aggresiva tidigare. Vid en "normal" fest så kan nästan vem som hällst med lite stake i sig be dem dämpa sig lite. Men om någon sjunger vitmakt kareoke och krossar glasflaskor och beter sig allmänt aggresivt så vill man hällst undvika att reta dem.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Men du kan jag få ditt mobilnr? Du verkar ju så cool så nästa gång någon har en nazistfest där dem är aggresiva och fulla så ringer jag dig? Du verkar ju veta precis hur personer kan agera när dem har alkohol i blodet, speciellt om personerna i fråga har varit aggresiva tidigare. Vid en "normal" fest så kan nästan vem som hällst med lite stake i sig be dem dämpa sig lite. Men om någon sjunger vitmakt kareoke och krossar glasflaskor och beter sig allmänt aggresivt så vill man hällst undvika att reta dem.

Men kom igen, var enda 14-åring sjunger ju nationalistiska sånger samt kastar glasflaskor, blir du livrädd för dem med? Inget säger att alla blir mer aggresiva av alkohol. Och de allra flesta går ändå och prata med. FÅ människor hoppar på första bästa bara för att de blir ombedda att sänka musiken.

Om du tycker jag verkar cool så är ju problemet mer utbrett än jag trodde. Jag är inte cool, jag är normal. Blir bara trött på att vi ska va rädda för allt och alla.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Gör såhär:
1. Ring Farbror Blå.
2. Släpa iväg favorit fotöljen till dörren (tillsammans med en påse chips och valfri dryck)
3. Sitt och tjuvlyssna på vad poliserna säger, samtidigt som du härmar Mr. Burns (The Simpsons) med hans "Excellent..."

//Gorian

excellent .. hm som i när han mörklade springfield ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Men kom igen, var enda 14-åring sjunger ju nationalistiska sånger samt kastar glasflaskor, blir du livrädd för dem med? Inget säger att alla blir mer aggresiva av alkohol. Och de allra flesta går ändå och prata med. FÅ människor hoppar på första bästa bara för att de blir ombedda att sänka musiken.

Om du tycker jag verkar cool så är ju problemet mer utbrett än jag trodde. Jag är inte cool, jag är normal. Blir bara trött på att vi ska va rädda för allt och alla.

Jag är rädd för dig.

Permalänk
Medlem

Satt hos en bekant när ett gäng började festa och låta illa som fan, ena grannen gick för att prata med dom, han blev knivskuren, sen när polisen kom blev en av dom kvnivskurna. Dock så blev det lungt när betongen åkte fram. Och "gärningsmannen" hade nog ont några veckor.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

En bra hämnd är ju att börja pumpa musik tidigt på morgonen efter
Det är ju fullt tillåtet!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?