vilket Creative Sound Blaster X-Fi kort ska man ha ?

Permalänk
Medlem

vilket Creative Sound Blaster X-Fi kort ska man ha ?

Hade tänkt köpa nytt ljudkort då jag tycker det inbyggda inte är särkillt bra.... Hade tänkt mig någon av Creative Sound Blaster X-Fi korten då dom är relativt billiga och verkar vara bra.... Frågan är vilket av dom man ska ha ?? jag ska ha det mest för att spela spel och lyssna på musik... ska man ha xtreme Gamer, Xtreme music eller Xtreme audio ? eller är det egentligen någon större skillnad på dom ?

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Re: vilket Creative Sound Blaster X-Fi kort ska man ha ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GOB
Hade tänkt köpa nytt ljudkort då jag tycker det inbyggda inte är särkillt bra.... Hade tänkt mig någon av Creative Sound Blaster X-Fi korten då dom är relativt billiga och verkar vara bra.... Frågan är vilket av dom man ska ha ?? jag ska ha det mest för att spela spel och lyssna på musik... ska man ha xtreme Gamer, Xtreme music eller Xtreme audio ? eller är det egentligen någon större skillnad på dom ?

Xtrememusic tycker jag du skall köpa. Riktigt bra kort Tycker inte om de här Xtreme audio, ser lite budget ut..

Permalänk
Medlem

körde du på det inbyggda ljudkortet innan ? blev d stor skillnad isf ?

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GOB
körde du på det inbyggda ljudkortet innan ? blev d stor skillnad isf ?

Japp jag körde med det inbyggda tidigare. Det var hemskt. Stod ut kanske en månad innan jag köpte XtremeMusic. Skillnaden blev riktigt stor. Ljudet blev klarare, basen blev mer, skön eller vad man säger. Tänk dig en 10åring som står och bankar, och jämför det med värsta proffset som spelat musik i flera år. Där har du skillnaden på basen.
Det blev mycket verkligare surroundljud, både i spel, film och musik. Ja vad mer finns att säga? Grymt. Tycker du skall köpa det.

Permalänk
Medlem

a d får nog ändå bli ett sådant.... det är ändå mest för musikens skull ja vill ha ett nytt ljudkort... å vad passar bättre än xtreme music då...
tack för infon

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Köp inte Xtreme Audio. Köp xtreme music / xtreme gamer eller högre.

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men har inte ExtremeMusic slutat tillverkas?

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010098504&csref...

Finns iaf att köpa på ett antal affärer. Sök på Pricerunner eller Prisjakt så ser du.

Permalänk
Medlem

okej "Henmyr"... ännu en bekräftelse vilket jag ska köpa, bra. Det får verkligen bli ett xtreme music då

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Rätta mig om jag har fel men har inte ExtremeMusic slutat tillverkas?

Du menar att det blir svårt att få tag på ?

kollar man på prisjakt så har många slut på lager....
hade tänkt beställa från inet... borde kanske maila å kolla med dom först

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Men varför har dem slutat tillverka Xtrememusic? Riktigt bra kort ju...

Permalänk
Medlem

Jag köpte själv ett Audigy Se för 275kr och skillnaden är stor jämfört med det inbyggda, så satsa på typ vad som helst

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt XtremeAudio via Datorbutiken.com och är riktigt nöjd. Valde det eftersom att det passade min budget just då - hade jag haft mer riksdaler så hade jag valt ett XtremeMusic eller XtremeGamer så man kan få fler funktioner (Ultra High val i BF2 hö hö).

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

aja... ja beställde ett xtreme music nu iaf (med lite annat smått och gott också...)
det fanns dock inte i lager... hoppas dom får inte d snarast dock, e väldigt sugen på att testa skillnaden

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Creative har tyvärr en ovana att byta ut en del komponenter på sina kort mot billigare sådana som de tycker funkar lika bra. Troligen så ansåg de att Extrememusic inte var nån bra affär för dom så de lät tillverka Low-profile korten istället med billigare komponenter. Och det kort som tog över Extrememusics roll heter nu Extremegamer Fatality och kostar dubbelt så mycket.

Detta är iallafall vad jag läst på nätet. Ta det med en nypa salt.

Köp ett begagnat extrememusic annars, det gjorde jag och är helnöjd. Tror knappast det kommer i lager igen då det inte tillverkas längre.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.