Permalänk
Medlem

Dustin har ju en generell studentrabbat på i princip hela sortimentet.

Permalänk
Medlem

Exakt. Jag hoppas även att dustin får in dem den 28:e (eller tidigare för den delen) så att jag får den dagen efter.

Permalänk
Medlem

När kommer alla dessa i lager? :S

Permalänk
Vila i frid

Då blev ju Dustin givet inköpsställe för iPoden

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk

Svart iPod Nano + svarta q-JAYS i mina öron just nu. Classical EQ. Låter otroligt bra! Alla register andas och har bra utrymme omkring sig. Spelaren i sig är otroligt fin. Coverflow är läckert. Man känner igen hanteringen från iPhone med val av låtar osv.

Permalänk
Medlem

Har de bytt ljudchip? Vore grejt om de körde med samma som typ Meizu, iRiver eller iAudio.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har lyssnat en del på min svarta nano nu med! Ljudet i original snäckorna är dåligt (trodde inte de skulle vara helt kassa, min första ipod), men med egna hörlurar riktigt bra Kör Classic EQ jag med.

Visa signatur

Stationär = GA-P31-DS3L | e2160 @ 3,08 w. stock | 2gb xms2 pc6400 | 8600GT SilentFX | 2tb sata2 | Nsk4480 | LG 22"
Netbook = Acer Aspire One A110 on Win XP
Telefon = Apple iPhone 3Gs 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Svart iPod Nano + svarta q-JAYS i mina öron just nu. Classical EQ. Låter otroligt bra! Alla register andas och har bra utrymme omkring sig. Spelaren i sig är otroligt fin. Coverflow är läckert. Man känner igen hanteringen från iPhone med val av låtar osv.

Är det bara jag som upplever en tydlig försämmring av ljudkvalitén när man använder iPod's EQ?! Speciellt med lite bättre lurar. Ljudet låter helt förstört (klipper) och t.ex. en gitarr eller baskagge låter onaturligt.

Permalänk
Medlem

Hur är basen?

Permalänk

Det beror på vilken EQ man kör. Vissa EQs har samma problem som iPod alltid haft med sprucken bas. Det verkar inte bero på hur materialet är rippat från CDn heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oDBro
Har lyssnat en del på min svarta nano nu med! Ljudet i original snäckorna är dåligt (trodde inte de skulle vara helt kassa, min första ipod), men med egna hörlurar riktigt bra Kör Classic EQ jag med.

Vart köpte du den?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Vart köpte du den?!

Apple.com/se, De trodde att den skulle komma fram torsdag, men fick den tisdag med gravyr och allt.

Visa signatur

Stationär = GA-P31-DS3L | e2160 @ 3,08 w. stock | 2gb xms2 pc6400 | 8600GT SilentFX | 2tb sata2 | Nsk4480 | LG 22"
Netbook = Acer Aspire One A110 on Win XP
Telefon = Apple iPhone 3Gs 16gb

Permalänk

Undrar om någon skulle kunna koda ihop ett multimedia styrprogram för hemma bion till denna touch vore ju hur grymt som hellst att kunna styra hela sin anläggning via wifin på touchen

Vad tror ni gubbar, kommer detta att ske?

Permalänk

hue laddar man över fullängdsfilmer?

Permalänk
Medlem

Du får konvertera till H.264 eller MP4, med t.ex. Videora Ipod converter. Skitbra, kan även browsa youtube filmer i de programmet och ladda ner dom och sätta in på iPoden.

Köpte själv en svart 8gb från ett lokalt inköpsställe. Orkade inte vänta till den 1 okt för att spara en hundring. (Dustinhome)

Skitnice är den, FÖRUTOM det att det inte följde med någon sleeve. Måste nu köpa eller fixa en själv, vill ju inte repa den.

Permalänk

vilket e bättre i kvalitetssyfte?

Mjo jag har redan repat baksidan lite...behöver en sleeve snabbt som attan.

Permalänk
Medlem

Apple kör visst med studentrabatt?

Permalänk
Hedersmedlem

Inte på Ipods längre, tyvärr. Däremot får du rabatt på Dustinhome om du är student

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Nån som kan bekräfta basen på de nya ipodsen?

Nån som gärna har haft iriver,iaudio eller någon meizu Deras bas e fina och bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Nån som kan bekräfta basen på de nya ipodsen?

Nån som gärna har haft iriver,iaudio eller någon meizu Deras bas e fina och bra.

Basen är mycket bra på de låtar den inte spricker. Ibland spricker den dock. Var problemet ligger är jag inte säker på. Det är bara vissa låtar med viss EQ som bottnar. Men dessa problem har jag aldrig haft på min MEIZU M6 tex. Vet man blir av med problemen om man sänker amplituden 2-3dB med tex mp3gain. Men sånt ska givetvis inte behövas. Hade samma problem med min 1st gen Nano. Inga problem med min Shuffle dock.
Det är dock väldigt sällan detta fenomen dyker upp. Ska när det dyker upp igen testa att rippa om låtarna med iTunes (AAC) och se om det kvarstår. MP3 är ju ett sådär bra format om man letar bra ljud..

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på en ipod 160gb men tvekar då jag inte gillar Itunes, har en Archos 504 80gb nu som jag älskar (Spelar upp typ allt utan konvertering samt dyker upp som en egen enhet i utforskaren och funkar hur bra som helst) men jag vill gärna ha nåt mer portabelt som ändå rymmer en massa musik.

Finns det nåt program som DEFINITIVT funkar med de SENASTE ipodarna som man kan använda istället som får den att dyka upp som en egen enhet där man kan dra över filerna?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

någon som vet om apple touch kan köra med A2DP.
så man kan köra med trådlöst headset.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visuale
Touch är ju så klockren!
Har en Nano 1G nu, och vet vad som kommer lösa av den väldigt snart

Touch är ju värdelöst med tanke på att man får iPhone för 100 dollar mer. Svårt val? Bara att låsa upp skiten ju.

Nano har ju en för tillfället acceptabel prisklass, helt ok batteritid nu med, även om det inte är bäst i klassen.

Classic har ju ruskigt bra batteritid.

Jag vill ha Ipod Touch! 16 gb känns dock lite lite, men jag får klara mig på det. Synd att de inte körde på SD-card port. DÅ hade man haft det trevligt med de kommande 32GB SDHCkorten.

Jag undrar hur ljudet är i jämförelse med Creative ZEN

iPhone har väl plats för minneskort? Eller? Som sagt, bättre val .. Köp 8GB iPhone + 32GB minneskort då? (Fast den lär inte ha SD utan MicroSD antar jag, om något?)

Jag är sugen på en ipod 160gb men tvekar då jag inte gillar Itunes, har en Archos 504 80gb nu som jag älskar (Spelar upp typ allt utan konvertering samt dyker upp som en egen enhet i utforskaren och funkar hur bra som helst) men jag vill gärna ha nåt mer portabelt som ändå rymmer en massa musik.

Finns det nåt program som DEFINITIVT funkar med de SENASTE ipodarna som man kan använda istället som får den att dyka upp som en egen enhet där man kan dra över filerna?

Om det finns program tidigare som gör det så borde de ju fortfarande fungera, protokollet för filöverförningen lär ju bara densamma.

Annars får du väl hoppas att rockbox portas tids nog: http://www.rockbox.org/

Har de bytt ljudchip? Vore grejt om de körde med samma som typ Meizu, iRiver eller iAudio.

Meizu har väl SigmaTel och err.. Philips? I sina äldre, fan vad minnet sviker. iAudio hade ju iaf SigmaTel på alla de äldre spelarna och iRiver hade det väl i en del med vill jag minnas, eller om det var det andra som satt i Meizus.

Nyare iAudio har väl TeleSync, en del av dem iaf.

I vilket fall som helst brukar ju tillverkaren vara någon av de tre så iPods har väl används motsvarande chip längre? Satt väl TeleSync i den vanliga modellen av iPod iaf, och jag har för mig att Shuffle hade samma som någon av de där andra också.

Men uppenbarligen hänger det ju inte BARA på chipet, inte för jag vet hur många fler komponenter det sitter i spelaren, de nyare chipen har väl förstärkare och allting. Så det är kanske mest codecen för att spela upp filerna som skiljer.

Rockbox kör väl med MAD och folk tycker ju att den låter bättre än Apples egna firmware på spelarna, och då är det ju garanterat samma chip ... Kan ju dock vara annorlunda equalizerinställningar eller att folk gillar möjligheten att pilla på dem mer som gör att de tycker och säger att rockbox låter bättre.

Fast mad skall väl vara en av de bästa eller den bästa decodern.

Ska när det dyker upp igen testa att rippa om låtarna med iTunes (AAC) och se om det kvarstår. MP3 är ju ett sådär bra format om man letar bra ljud..
Vilket bs, jag har svårt att höra skillnad på 128kbps mp3or encodade med ny version av lame jämfört med originalfilerna nuförtiden ..
VBR-encodade mp3or i runt 192kbps duger nog fint för typ alla.

AAC skall ju vara bättre, det kommer ju ifrån samma företag och de anser det ju, men det är väl mest vid lägre bitrates? Och det är ju rätt få spelare som stödjer det. Nu finns ju dessutom AACplus eller vad det heter som skall låta riktigt bra enligt reklamen redan vid 32kbps eller något sådant, det är dock inget som Apple stödjer, ännu åtminstone.

Hur som helst, min personliga åsikt är ju att:
Shuffle suger.
Nano inte är bättre än http://www.cowonglobal.com/product/product_i7_feature.php D2 eller liknande.
Touch är helt onödig när man kan köpa en iPhone och låsa upp den, även om Apple inte gillar det.
Classic har mycket utrymme men den använder ju en hårddisk så för mig är den inte intressant.

Permalänk

FAAAN! Jag vet inte varför, men när min ipod fick slut på batteri så laddade jag den, förde över en film, och kopplade ur den. När jag kopplade ut den såg jag att den hade en konstant usb symbol på ett vitt batteri och nu går den inte att stänga av. Nej jag har inte den inställd på hold.

Varför ska detta hända mig? Hur löser jag det?

Permalänk
Medlem

testat meny plus mittenknappen?

Permalänk

Tackar! Jag har aldrig haft ipod förut så jag visste inte det.

Permalänk
Medlem

aliquis:iphone har inte plats för minneskort. och notera är att för hundra dollar mer än ipod touch får du en iphone med hälften så mycket minne. visst du får en mobil, men som sagt, man bör även nämna att du får hälften så mycket minne oxå, man bör väll även nämna att ipoden är mycket tunnare oxå.

men 8 Gb klarar man sig rätt bra på med.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

eller så väntar man bara på 3g iphonen som kommer med 16GB

Permalänk
Medlem

Undrar om det kommer firmware så att man kan stream musik från en ipod touch via wifi till en squezebox....vore jävligt fräck att sitta i soffan och styra musiken på stereon på sin touch mha cover flow.

Lossless rocks!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
aliquis:iphone har inte plats för minneskort. och notera är att för hundra dollar mer än ipod touch får du en iphone med hälften så mycket minne. visst du får en mobil, men som sagt, man bör även nämna att du får hälften så mycket minne oxå, man bör väll även nämna att ipoden är mycket tunnare oxå.

men 8 Gb klarar man sig rätt bra på med.

Mjo, kapacitetsskillnaden visste jag om, men om den tog minneskort tyckte jag inte att det spelade någon större roll. Knas att den inte gör det, varför inte liksom?

Nåja, 200 dollar som skiljer emellan 8GB-modellerna? Jag skulle fortfarande ta en iPhone, dock skulle jag ju aldrig i livet överväga en iPod med AT&T-abbonemanget =P, ens om jag bodde i USA ;D

C-beat: Jag vet inte vad squeezebox är och orkar inte googla men som jag förstod det kunde man redan nu använda iPod touch både som fjärr och streamenhet emot airport express/extreme? Om jag nu inte har drömt ihop det eller att någon annan hade gjort det =P