Permalänk
Medlem

Leveranstid från Apple?

beställde en iBook igår, kom ett mail senare om att den levereras beräknat den åttonde. brukar deras uppskattningar stämma bra eller kan man vänta den tidigare? inget annat jag köpt där tog sån tid, och jag ändrade inget på den heller så byggtid 3 dar låter konstigt..

(vill veta så man inte förspiller soldagarna i onödan)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv

Fick min MacBook innan sista garanterade anlädningsdagen eller hur man säger. Tror det handlar som sagt om en garantisdag, du ska va bered för att du kanske får vänta så länge, men den kan helt klart komma tidigare, som i mitt fall.

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du beställde en iBook? Eller menade du en MacBook?

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

det datum apple anger brukar stämma riktigt bra, ibland kommer de till och med tidigare. ofta när folk fått vänta längre så har de fått ett senare datum av apple redan från början. visst finns det de som fått vänta längre, men det verkar vara rätt ovanligt. därmot verkar det rätt vanligt att de tidigarelägegr leveransen.

jag fick min på 7 dagar från och med beställningsdatum. så jag tror nog att du får din macbook (för utgår från att du menar den då ibook inte finns längre väll?) i tid.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

När jag beställde min MBP så hade dom ett datum precis vid beställning som sedan kortades ner med 2-3 dagar. Fick min dator 2 dagar innan det nya datumets leveranstid.

Med andra ord fick den 4 dagar tidigare än det första datumet jag fick från apple store.

Permalänk
Medlem

ok, fint det. nu fick jag dock ett tredje mail där de ändrade sig till 10/8 istället.

börjar tvivla lite på Apples kompetens nu iom att de tydligen skickat den "ivåg" är det det man gör för att få reda på fraktvikten kanske? sen skrev de att man hade "retur rätt" på ett annat ställe, det kan ju vara bra så man inte returnerar den fel. kanske bäst att "beställa av" den för säkerhets skull?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Är du säker på att du beställde en iBook? Eller menade du en MacBook?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
macbook (för utgår från att du menar den då ibook inte finns längre väll?) i tid.

viktigpettrar och viktigjensar alltså..

men ja, MacBook hette den visst. men det är väll samma som den iBook ungefär fast med annan CPU?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

annan cpu, annan skärm, annan design, annan hårddisk (sata) osv. viktigpetter o viktigpetter, det är ju 2 helt olika datorer, men du kanske inte skiljer på modeller :D:D

vad för konfiguration har du valt?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
annan cpu, annan skärm, annan design, annan hårddisk (sata) osv. viktigpetter o viktigpetter, det är ju 2 helt olika datorer, men du kanske inte skiljer på modeller :D:D

vad för konfiguration har du valt?

asch, petitesser.. men dom såg väll rätt lika ut iaf, eller var det dom färgglada "dasslocken" som hette iBook bara?

ingen alls som sagt, därför tyckte jag det var konstigt med "byggtid" standardversioner borde det ju vara lika bra att lagerföra tycker man.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

en lada har bara 50 hk, en ferrari har 10 gånger mer o får dessutom ner allt i vägen, men det är ju petitesser när det gäller prestanda :D:D

oo nää, det fanns vita ibook:ar, o ja, de hade skärm, o ja de hade tangentbord, vilken dator har inte det :D:D

du ska nog se att du får din innan den 10:de

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
en lada har bara 50 hk, en ferrari har 10 gånger mer o får dessutom ner allt i vägen, men det är ju petitesser när det gäller prestanda :D:D

du ska nog se att du får din innan den 10:de

Lada? jag trodde allt ni talibaner skulle jämföra med en Enzo och en Dino iallafall..

ah, det är inte det att jag har brått direkt. vill bara inte missa den där TDL-Nissen igen, sist gång så körde han mitt paket till utlämningsställe i nästa stad när ja inte var hemma..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Beställde igår, preliminärt datum 4/8
Får se vem som får den först

Permalänk
Medlem

Jag beställde en i måndags.

EDIT:

Min är sickad nu, beräknas vara frame den 13

Permalänk
Medlem

må bäste man/kvinna vinna! (eller den som har lättast address snarare..)

ny fråga: är det nån idé att kolla på Apples paketspårning? verkar som det bara kommer stå "in transit" ända tills den är framme ju..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

ofta kan man söka på tnt´s sida för att få mer specefik sökning på vart paketet är, deras uppgifter uppdateras snabbare/oftare än de som syns på apples sida

även denna sida finns: http://www.apecode.com/appletrack/

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
ofta kan man söka på tnt´s sida för att få mer specefik sökning på vart paketet är, deras uppgifter uppdateras snabbare/oftare än de som syns på apples sida

även denna sida finns: http://www.apecode.com/appletrack/

kommer inte upp ett skvatt när man söker på nummret..

Citat:

Due to a bug introduced two days ago, some tracking numbers have been showing stale information. Sorry about that. The bug is fixed now.

pft.. =/

Citat:

14.06.2006, Warning for users in Scandinavia

The Apple Store doesn't respect Scandinavian consumer laws. This means that if you buy something from the Apple Store and it stops working after 1 year, you're out of luck. If you buy it from a local supplier instead, they will abide by the law, and will repair or replace the item for free if it's within 2-3 years, depending on the hardware.

buhu..

Citat:

Freight Monitor requires the use of Microsoft's Internet Explorer version 5.x or better.

Click on the link below to go to Microsoft's site and download the latest version of the Internet Explorer.

http://monitor.tntfreight.com/BadBrowser.asp

raaah.. les idiots!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Detta låter ju mindre bra Beställde min Macbook den tjugotredje, de sa senast den artonde Nu är det ändrat till femtonde enl. Apple och tolfte enl. TNT Man får inte direkt intrycket av att de har riktig kontroll på leveranserna osv. :/

Jaja, den får fantamig komma så fort det bara går - åker iväg till Japan den tjugoandre och ska stanna där ett helt år, skulle vara väldigt trevligt att i alla fall hinna bekanta sig lite med OS X innan man åker :/

Permalänk
Medlem

fattar inte varför ni tycker det är så konstigt. de sätter ett senare leveransdatum från början för att vara på den säkra sidan. det kan alltid gå fel i tillverkningen, för att inte tala om frakten från kina till europa. säg att det blir en strejk på flygplatsen o vips så är den kvar där. dessto längre leveransen av datorn kommer, desto mer exakt kan de säga när den kommer. det är därför som datumen ändras hela tiden. inte för att de inte har nån kontroll

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Inaktiv

Angående TNT tracker så har de en annan sida med, en som funkar.. ggl lite bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V4nten
Angående TNT tracker så har de en annan sida med, en som funkar.. ggl lite bara.

http://www.tnt.com/country/sv_se.html

japp, där funkade det ju fint. konstigt med flera trackingsidor som kör olika standard..

Citat:

06 aug 2006 06:00 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
04 aug 2006 21:09 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
04 aug 2006 21:08 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
02 aug 2006 16:39 Suzhou* Shipped From Originating Depot
02 aug 2006 09:51 Suzhou Consignment Received At Transit Point

*Suzhous är såna där små arga fula hundar, det är dom som bär Apples paket första sträckan till flygplatsen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hos mig funkade det inte så bra .... när datorn var vid min dörr så stod det på apple att den var i holland ... go figure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jazzil
Hos mig funkade det inte så bra .... när datorn var vid min dörr så stod det på apple att den var i holland ... go figure

därför söker man på tnt´s sida o inte på apples

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Levereras datorerna direkt till dörren om man bor i en större stad?

12 sep 2007 11:33 Malmo Out For Delivery
11 sep 2007 19:08 Malmo Import Received
11 sep 2007 04:21 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
10 sep 2007 23:07 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
10 sep 2007 22:52 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
09 sep 2007 08:26 Shanghai Shipped From Originating Depot
08 sep 2007 09:12 Shanghai Consignment Received At Transit Point
08 sep 2007 08:32 Shanghai Consignment Picked Up

Tror ni man kommer få datorn idag?

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla upp vilket företag det är som levererar och ring dem.
Jag vet inte om jag fick min samma dag som det stod sådär, men jag fick den iaf levererad till dörren. Bor strax utanför Uppsala (inte i "storstan" så att säga).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Nu kom den, nu kom den!

Permalänk
Medlem

Jag fick min Macbook fram till dörren och jag bor i en liten liten by.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Para
Nu kom den, nu kom den!

Det tog ju inte lång tid! När beräknades den komma?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

ugg, vilken pinsam tråd..

nya Appleprylar gör verkligen folk hispiga, trodde jag var lite mer imun än så..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Den beräknades komma på lördag.

Permalänk
Medlem

Själv beställde jag en ny iPod igår, fick först beskedet

Citat:

Beräknat avsändningsdatum: 14 Sep, 2007.
Beräknad leverans: 18 Sep, 2007 - 19 Sep, 2007.

Sen idag kom ett mail där det stod

Citat:

Din beställning skickades iväg 12.09.2007 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 17.09.2007

Permalänk
Medlem

Kommer inte riktigt ihåg hur lång tid leveransen beräknades ta när jag beställde min Macbook. Fick den tidigare dock, har jag för mig. Trevlig överraskning när det plingade på dörren tidigt på morgonen och budkillen kom med paket...