Permalänk

kan man nå 3ghz?:P

Tjenare, Ska beställa följande delar nu i dagarna och skulle vilja ha respons, om de är något att ha eller om man ska satsa på något annat.

Delarna är :

Processor http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ADH2350DD...

eller om man ska satsa på denna? http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ADO4400DD...

Den sist nämnda har ju högre orginal klock och är billigare, men kanske inte klockar/presterar lika bra?

Moderkortet: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASM2NSLID...

Hörde av en polare att det kortet skulle prestera bra, men frågan är hur bra det klockar och omd et verkligen är så stabilt som han säger?
kommer aldrig att köra sli då jag sitter fast vid ATI så kanske finns ett likvärdigt kort för samma pris, kanske rentav med crossfire?:O

Minnena :
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=2GBDDR2CV...
valde dessa minnen då jag även hört att de ska klocka bra eller i alla fall upp emot 800 mhz?:O kanske inte stämmer det vet ju inte jag.

Vore oerhört tacksam för lite respons på detta paket. / Pontus

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd

Permalänk
Medlem

Hej!

Blev själv intresserad av den första processorn du visade upp, 2.1GHz 45nm? Jag har en 3600+ 1.9GHz 65nm. Så den du visade borde vara ännu svalare, riktigt schysst jue
Jag hade nog kört på den första processorn du visade, 60:- är inte så stor skillnad

Det moderkortet du visade ska klocka rätt bra har jag hört. Själv har jag ett Abit KN9S med nForce 550 som jag köpte för 749:- nytt och det klockar riktigt bra, fått upp min Athlon 64 x2 3600+ 1.9GHz till 3.1Ghz som max.

Minnena du länkade till har jag nyligen kört med och de funkar helt okej. Det är ju inte dyrt precis med 566:- för 2x1GB 667Mhz =). Jag hade 4x512MB sånna och kom upp till ~800Mhz har jag för mig.

Men annars så ser det ju inte så dumt ut, är ju inte världens bästa paket. Men för det priset så är det ju bra. Du kan nog förmodligen komma upp till 2.7-3GHz med den processorn. Dock hur stabilt den kör i 3GHz kan jag inte svara på. Det gäller också att du har lite tur med processorn som just du får.

Du får gärna komma tillbaka sen och säga hur processorn är om du nu väljer den med 45nm, och hur mycket du klarade att klocka den och dina temps.

Lycka till!

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Vila i frid

Googlar man lite ser man att folk har fått upp den till över 3000 utan speciella medel. Dock för hemmaklockaren spelar det nog ingen roll vilken av propparna du väljer. Om du landar runt 2800 ska du nog vara nöjd. Moderkortet du har valt klockar väldigt bra och går att tweaka precis som man vill om man ska klocka seriöst. Fördelen med nvidia's chipset är att man kan ha slöa minnen trots att man klockar allt annat på kortet.

Permalänk

okej:p perfa. då blir det att jag beställer det i början på nästa vecka:P så får man se vad en be-2350 går för:)

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd

Permalänk
Medlem

Jag har en BE X2 processor, iofs. bara BE-2300 1.9Ghz 45w, den funkar bra att köra i 3000Mhz.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk

Jag har en 4000+ (2.1 ghz) som jag klockat till 2.5 ghz. Och den ligger på ~30 grader med orginalkylaren, rätt bra tycker jag.

Går nog att nå 3 ghz med en bättre fläkt.