Få program att starta på icke-primär monitor

Permalänk

Få program att starta på icke-primär monitor

Jag försöker få mplayer att spela på min tv (monitor 2, ej primär) i windows xp. Kan man definera på vilken display program ska starta?

Edit: Drar jag bara över mplayer till tvn så fungerar det inte, bilden blir grön.

Permalänk
Medlem

jag har för mig att ultramon fixar det.. men det va ett tag sen ja körde dual monitor så kommer inte riktigt ihåg.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk

Ja, det fungerade sådär. Det går att skapa genvägar och få dem att starta på tv:n. Men jag kör en bat-fil som kör igång rar-filer i mplayer. Denna bat-fil gick inte att associera med ultramon

Fler förslag?

Permalänk
Medlem

Om du har nyare radeon eller geforce så finns det en setting för det i control center för grafikkortet.
Har du testat använda dessa inställningar än? Nvidias Dual-view är väldigt lätthanterlig, även ATI/AMD's nyare CCC.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xorlon
Om du har nyare radeon eller geforce så finns det en setting för det i control center för grafikkortet.
Har du testat använda dessa inställningar än? Nvidias Dual-view är väldigt lätthanterlig, även ATI/AMD's nyare CCC.

Det finns ju "Theater mode" som kör ut den video som visas på primära skärmen i helskärm på tvn. Problemet är bara att bilden på tvn försvinner om man minimerar filmen. Inte så bra om man vill använda datorn samtidigt som filmen visas på tvn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathiasss
Ja, det fungerade sådär. Det går att skapa genvägar och få dem att starta på tv:n. Men jag kör en bat-fil som kör igång rar-filer i mplayer. Denna bat-fil gick inte att associera med ultramon

Fler förslag?

Jo det ska gå, är du säkker på att du inte bara missade att välja *.* filer när du skulle associera den ?!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.