Det förträffliga svenska postverket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Välj en annan speditör och betala mer så är det löst.

Inte DHL bara, där snor det och förstör i princip varenda paket (en god uppskattning är att kanske 20% av försändelsen är förstörd on average). Sedan måste man fylla i ett 50 sidors dokument för att få tillbaka pengar, vilket kostar mer i lön och ansträngning än varornas kostnad. Sämre företag får man leta länge och väl för att hitta.. undra om de anstränger sig för att anställa kriminella i pakethanteringen?

Tyvärr är de så mycket billigare än andra att det ekonomiskt kan vara värt det om man skickar många relativt billiga produkter.

Like a battered wife I keep coming back to you.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Avstängd

Tillfälligt fel

Tyvärr kan vi för tillfället inte visa var ditt paket befinner sig.

Står det när jag ska spåra mitt paket, ligger sidan nere ir???
Ja.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g1sk3n
Tillfälligt fel

Tyvärr kan vi för tillfället inte visa var ditt paket befinner sig.

Står det när jag ska spåra mitt paket, ligger sidan nere ir???
Ja.

kan även vara så att paketet just ligger o ska sorteras på något ställe. va fan vänta någon dag det kommer fram..

allting går inte i 200km som din moppe kanske gör

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
kan även vara så att paketet just ligger o ska sorteras på något ställe. va fan vänta någon dag det kommer fram..

allting går inte i 200km som din moppe kanske gör

Det verkar vara nåt större fel på posten just nu.

"Störningsinformation. Vi har för närvarande störningar i vår paketdistribution och kan heller inte spåra paket. Vi jobbar intensivt för att leverera paketen och beklagar eventuella förseningar."

Permalänk
Medlem

Humm...nu verkar dem ha tagit bort den där mer information-knappen...

Där stog iaf att alla paket som skulle till postnummer mellan 10-85 skulle bli en dag försenade.
Jag som vill börja bygga min dator nu =(

Visa signatur

Blö...

Permalänk
Medlem

Mitt blev då försenat och ska till ett 93 postnummer.

Permalänk
Avstängd

Hmm men finns det någon möjlighet att när nu spårningen inte fungerar, att paketet kan komma till utlämningsstället utan ens vetskap??

Permalänk
Medlem

Gissar att allt står stilla tills de fått igång systemet igen, om de nu inte har nått manuellt sätt de använder tills vidare.

Är väl huvudservern med windows 95 som låsts sig och ingen orkat starta om...

Permalänk
Medlem

Drygt, ska man vara tvungen att vänta en dag till för att få min processor... Om den skickades igår eftermiddag så känns det som att den borde vara framme nu. :/

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tim2k
Drygt, ska man vara tvungen att vänta en dag till för att få min processor... Om den skickades igår eftermiddag så känns det som att den borde vara framme nu. :/

Heh, jag väntar på prolle+minne+mammakort+chassi+fläktar+lite annat småkrafs..

Jag vill verkligen komma igång med mitt bygge också =(
Men iof, det skickades i tisdags så jag tycker nog att det borde vara framme imorrn i så fall.

Visa signatur

Blö...

Permalänk
Medlem

Så hela posthanteringen står totalstill alltså? Ligger mitt paket pöå nån lastkaj nu och väntar på att systemet ska dra igång igen? Rent logiskt borde mitt paket ha kommit, ska nog ta en vända ner till posten och kolla med dom... Har ju kolli-ID iaf.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tim2k
Så hela posthanteringen står totalstill alltså? Ligger mitt paket pöå nån lastkaj nu och väntar på att systemet ska dra igång igen? Rent logiskt borde mitt paket ha kommit, ska nog ta en vända ner till posten och kolla med dom... Har ju kolli-ID iaf.

Jo jag var inne på den banan också, tänkte att de har lite problem med avisering
och så också så paketet kanske ligger på servicestället och väntar.

Visa signatur

Blö...

Permalänk
Medlem

Kom nyss hem, inget paket

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tim2k
Kom nyss hem, inget paket

Var du och kollade på servicestället eller?

Visa signatur

Blö...

Permalänk
Medlem

Japp. Fasen, jag som var sugen på att bygga dator :/

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tim2k
Japp. Fasen, jag som var sugen på att bygga dator :/

You and me both alltså, vi får hålla tummarna för imorrn helt enkelt

Visa signatur

Blö...

Permalänk
Medlem

Ja, posten har ju stora problem nu.
Se även
http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.122849

"Precis hur många paket som kommer att drabbas av förseningar vet man inte på Posten. Men Posten låter meddela att företagspaket till mottagare med postnummer som börjar på 10, 19, 74 och 76 kommer att försenas under dagen och att postpaket till mottagare med postnummer som börjar på 10 – 82, utom Gotland, kommer att försenas med en dag."

Postpaket försenade en dag mellan nummer 10 och 82 alltså. Typ.. alla. Kul

Permalänk
Medlem

Men seriöst, nu kan man söka på posten.se igen...
och mina paket har varit framme sen i onsdags!!
Ingen avi eller sms-avi eller e-brevsavi fick jag heller.
Men nu ska jag gå och hämta ut mina grejer och börja bygga

Visa signatur

Blö...

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga,lol kanske??
Efter en vecka! landade paketet här i Karlshamn,men då skickar man tillbaka det till Jönköping???

30 sep kl 17:46
Posten, eBrevsavisering har skickats till mottagaren
Visa mer info Avvikelse

Vikt:
0,70 kg
Typ av försändelse:
Import-EPG
Kvitterad av:
-
Referens eller ordernr:
-

Historik: Datum Meddelande
30 sep kl 17:46 Posten, eBrevsavisering har skickats till mottagaren
30 sep kl 17:16 Jönköping, Försändelsen har sorterats
30 sep kl 17:16 Jönköping, Försändelsen har sorterats
27 sep kl 09:00 Avvikelse Karlshamn, Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev.
26 sep kl 23:16 Jönköping, Försändelsen har sorterats
26 sep kl 14:56 Malmö, Försändelsen har sorterats
25 sep kl 12:55 Malmö, Försändelsen har sorterats
25 sep kl 12:54 UPK Malmö, Posten har tagit emot försändelsen
25 sep kl 12:54 UPK Malmö, Under tullbehandling
22 sep kl 09:22 Posten, Försändelsen har sorterats
19 sep kl 18:45 Posten, Försändelsen har sorterats

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem

ja posten är allt roliga.

Tror det var en vinge till bilen jag köpte av en på tradera som bollade mellan örebro och norrköping sådär 3gånger innan dom bestämde sej för att skicka det till söderköping (typ 15km från norrköping).

Just nu så väntar jag på lite ljudgrejer jag beställt och det har hittils bollats tillbaka till örebro, så jag blir då inte glad om det händer igen..

Det sjukaste är att jag ringde till deras kundtjänst och undrade vad det var för nåt jävla system, men enligt tanten så var det inget fel med det :/

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Har posten fortfarande problem? Mitt paket har stått still i Göteborg sedan den 26:e

Edit: Ringde posten nyss som ringde direkt till utlämningsstället och hörde. Och tydligen så har paketet kommit i torsdags utan att varken avi eller registrering på posten utförts.

Permalänk

Streckkod-vad säger den

Jag skulle vilja veta om en inläsning av streckkoden på posten säger något till systemet om vikten?
Mitt paket vägde 2.4kg men vikten på etiketten sa 12.44kg.
Mer om mitt ärende i "Vad håller DB på med [DB-mannen, se hit]".

Permalänk
Medlem

Helt sanslöst, skulle ju hämta ut mitt paket som sagt, så säger dem när jag kommer dit att det inte är där...omg tänkte jag vad har jag gjort för att förtjäna detta.

Det visade sig senare (jag ringde posten) att dem gett mig FEL kollinummer... -.-
Så jag fick snällt gå tillbaka med rätt kollinummer senare.

Angående bollningen, mitt paket gick från borås till göteborg typ 4 gånger innan det kom hit =P

Visa signatur

Blö...

Permalänk

"Lost-verket"

Om postens personal (och datasystem?) gick en kurs i logiskt tänkande skulle miljön sparas avsevärt på halverade transporter.